FBI öppnar återigen HRC's emailutredning 11 dagar före valet.

[Jag fattar inte riktigt vad som egentligen hänt nu, någon som har fattat och vill förklara?

Jag fattar att de hittat mail från Clinton i Anthony Weiners dator. Men det måste ju finnas massor av människor som fått mail från henne? Självklart har hon skickat mail i sitt jobb. Och det är väl inte olagligt, eller konstigt, i sig?

Så varför ska FBI utreda det hela? Utifall det skulle vara så att mailen till Weiner hör till dem som inte redan granskats och det dessutom är så att står något hemligstämplat i dem som inte borde skickats till Weiner? Det vore ju lite av en long shot. Visst, det är väl bra att dubbelkolla, men det verkar inte särskilt troligt. Ska de öppna utredning varje gång de kommer över mail från Clinton? Det kan ju hålla på i all evighet.

Inga "independent" alternativ kommer att vinna valet har. Inte pa manga, manga ar. Det har inte alls lika mycket att gora med ekonomisk formaga att gora, som med det enkla faktum att Amerika ser sig som ett tva parti system av havd ... och det ar betydliget svarare att bryta.

Eh ... Det har "doesn't even make sense" ... med andra ord, jag forstar inte vad du menar.:p

Jo ... det har ar ett av de mer avgorande valen nagonsin i USA ... Och den Ignorante, icke-kompetente, populistiske aldre skitgubben har en mycket stadig grund och manga som anser att han ar bast.

Jag bor i USA och kanner betydligt fler an en som kommer att rosta pa Trump. Vissa, de flesta, for att de ar Republikaner av havd ... andra for att de verkligen inte gillar Hillary ... men ditt "sluttande plan" har jag aldrig hort talas om.

Det var "tens of thousands of emails" till och fran Huma Abedin.
Du glommer att FBI directorn ar en Republikan :meh: och tydliten valjer det har sattet att hjalpa sitt parti. Utav havd sa ger inte NAGON "law inforcemet', police eller vad det nu ar, nagon form av "input' som kan paverka valet innom 60 dagar innan valet. FBI direktorn kom ut med det har 11 dagar innan valet.

Jo, det har ar en nyhet som traffade oss pa den har sidan "polen" i gar ...
Tyvarr ar det har ett val som polariserar landet i tva aggressive grupper och det ar ett val som kan fa vem som helst att ge sin in i politiken personligen.

Det sluttande planet är ju en central del av Trumps plattform. Eller hans kärnbudskap egentligen, hur har du kunnat missa det? Han har det ju rent av som kampanjslogan: "Make America Great Again". En återställare, helt enkelt, genom att rulla tillbaka Obamacare, invandring, handel, osv.

[Jag fattar inte riktigt vad som egentligen hänt nu, någon som har fattat och vill förklara?

Jag fattar att de hittat mail från Clinton i Anthony Weiners dator. Men det måste ju finnas massor av människor som fått mail från henne? Självklart har hon skickat mail i sitt jobb. Och det är väl inte olagligt, eller konstigt, i sig?

Så varför ska FBI utreda det hela? Utifall det skulle vara så att mailen till Weiner hör till dem som inte redan granskats och det dessutom är så att står något hemligstämplat i dem som inte borde skickats till Weiner? Det vore ju lite av en long shot. Visst, det är väl bra att dubbelkolla, men det verkar inte särskilt troligt. Ska de öppna utredning varje gång de kommer över mail från Clinton? Det kan ju hålla på i all evighet.
Nej, det är mail mellan Huma Abedin och Hillary som granskas, på Abedin dator som Weiner använt. Mailen mellan Abedin och Clinton hittades under utredning av Weiners epost-trafik på hustruns dator. Det har ska alltså gälla e-post som från Hillary sida är deletade, och epost-trafik mellan Abedin och Hillary kan avslöja hur säker Hillarys E-post hantering varit, om säkerhetsklassat material gått vägar som inte skulle använts . Det kan lika gärna vara så att detta visar att deras epostutbyte faktiskt bara handlat om yogaklasser och brollopsplanering, vilket då skulle ge Hillary trumf , men uppståndelsen just nu handlar mest om tidpunkten detta "avslöjande " släpps och om syftet, då det just nu skadar Hillary mer att osäkerhet råder än vad mailen ev skulle innehålla.

Såhär är resonemanget bakom det, som "makes sense" om man accepterar de beskrivna förutsättningarna.
Eftersom republikanerna ställer upp med en helt olämplig lallande gubbe med exakt noll svar på någon utmaning överhuvudtaget som landet står inför som kandidat så skulle vem som helst ha goda chanser att vinna valet som demokraternas kandidat, även de som är väldigt vänster med amerikanska mått mätt som Bernie Sanders. Med Donald Trump i bakgrunden framstår en man som Josef Stalin som en väldigt kompetent man med hyfsat sunda värderingar, i en hel del frågor.

Sjukvårdsfrågan var ett lysande exempel. Ena kandidaten diskuterar hur de ska förbättra systemen med olika konkreta åtgärder och utredningar om förbättringar, Trump svarar bara "med mig som president kommer ni att få en bättre sjukvård än nånsin, till en bråkdel av priset. Lita på mig."

Samma idiotsvar på nästan alla frågor!

Respekten för väljarkåren är så låg att man baxnar.

Sedan är Trump oerhört tacksam att framställa som ren komedi, om det inte vore för att USA:s president är en lite för inflytelserik post för att stoppa dit vem som helst, eftersom man inte ens behöver redigera materialet för att det ska innehålla stora komiska pänger. Som en riktigt bra parodi på ett presidentval, tyvärr händer det i verkligheten.

Och ja, jag känner inte tillnärmelsevis lika många amerikaner som du gör utan redogjorde bara för den enda amerikanska kontakt som jag diskuterat valet ingående med över en lång middag. Jag känner också fler amerikaner som har deklarerat att de ska rösta på Trump direkt eller indirekt, men det är personer som jag inte sett som lämpliga att diskutera det med, då min kontakt med dem inte handlar om politik och en ingående diskussion skulle kunna skada relationen i övrigt.

Sedan är Trump oerhört tacksam att framställa som ren komedi, om det inte vore för att USA:s president är en lite för inflytelserik post för att stoppa dit vem som helst, eftersom man inte ens behöver redigera materialet för att det ska innehålla stora komiska pänger. Som en riktigt bra parodi på ett presidentval, tyvärr händer det i verkligheten.

Det här. Jag har funderat mycket över detta. Oavsett vad jag än tycker om Donald Trump, oavsett vad jag tycker överhuvudtaget om någon i detta val som jag inte kan påverka på något minsta sätt -
Fy fasen säger jag hur världen och ffa media, och sociala medier behandlar Trump. Det är som om allt detta uppriktiga, allt hat är fullständigt legalt. Det är ok att driva hur mycket som helst med Trump, det är ok att sprida så mycket negativt som det bara är möjligt om och med honom, det ar ok att säga precis vad som helst om honom på ett helt sjuuuukt sätt. Vuxna människor, drar en offentlig man fram och tillbaka i rännstenen och man gör sig rolig över honom, spottar på honom helt offentligt. På något sätt tror världen att han förtjänar detta som nu pågår är något en annan människa förtjänar. På något sätt är det ingen som ens reflekterar över hur jävla illa detta trump-hat vore om samma dynamik skulle ske med en kvinnlig kandidat eller ja vem som helst. Och ja, jag vet att Hillary får sin släng av sleven också, jag själv kallar henne för tyrranusaurus rex tex, men allt detta som pågår nu i stort och smått som här i ditt inlägg - är det så vi ska vara nu? Vad ger vi för signaler till varandra, till yngre generationer, till det humanistiska klimatet? I en tid och värld där det sista vi behöver är hat och förnedring, så går västvärlden igång på varenda cell på denna man. Jag skulle inte sjunka så lågt att jag medvetet avhumaniserade en enda människa på den här jorden, på detta sätt. Sansade människor med bra värderingar, kloka vänner delar raseri-hat och skrattar åt en annan människa. Och jag undrar vad fasen som hänt i världen. Om en inte håller med eller tycker om någon, i synnerhet en politiker - ge inte denna det utrymmet och tiden den behöver för att nå framgång, på svarta vågor av hat. Bara låt bli, säger jag. Ingen förtjänar det som nu pågår, inte ens Trump som nu bärs fram dit han vill - av all den uppmärksamhet han får.

Donald Trump get det meddelande som han's bas av valjare vill ha. Han har majoriteten av vita outbildade i sin valjarkar och han sager saker de vill hora. Han ar mycket duktig att lasa av en stor folksamling och "energize" dem. Da Hillary Clinton ar sedd med mycket stor misstanksamhet pa grund av en del som hande under hennes arbete som utrikesminister ... och en hel del efter Bill Clinton's eskapader som president da hon forsvarade honom mot kvinnor som anmalde honom for harassment, ar det inte alls ett latt val har.

FBI director James Comey hade egentligen inget annat val an att slappa nyheten nu da de redan tittar pa Hillary's mail, problemet ar att det ar for lite information slappt. Det spelar verkligen in i handerna pa republikanerna ... och valet handlar inte bara om att valja president, det handlar ocksa om valet till Senaten och vilket parti som ar i majoritet dar. Det handlar om att flera dommare i Supreme Court kommer att behova valjas in och om senaten har en conservativ majorit, det lar inte bli de dommare jag skulle vilja se i supreme court ...
Jag vill ha dommare "appointed" av en Demokratisk president som anser att det ar kvinnan's sak att bestamma om hon behover en abort eller inte (och det finns en hel del mer orsaker att jag anser att en dommare som lutar ar demokratiskt synsatt ar att foredra) ... och en Senat som rostar pa den dommare Presidenten "appoint". Det ar betydligt mer an Presidenten som hanger pa valet.

Det här. Jag har funderat mycket över detta. Oavsett vad jag än tycker om Donald Trump, oavsett vad jag tycker överhuvudtaget om någon i detta val som jag inte kan påverka på något minsta sätt -
Fy fasen säger jag hur världen och ffa media, och sociala medier behandlar Trump. Det är som om allt detta uppriktiga, allt hat är fullständigt legalt. Det är ok att driva hur mycket som helst med Trump, det är ok att sprida så mycket negativt som det bara är möjligt om och med honom, det ar ok att säga precis vad som helst om honom på ett helt sjuuuukt sätt. Vuxna människor, drar en offentlig man fram och tillbaka i rännstenen och man gör sig rolig över honom, spottar på honom helt offentligt. På något sätt tror världen att han förtjänar detta som nu pågår är något en annan människa förtjänar. På något sätt är det ingen som ens reflekterar över hur jävla illa detta trump-hat vore om samma dynamik skulle ske med en kvinnlig kandidat eller ja vem som helst. Och ja, jag vet att Hillary får sin släng av sleven också, jag själv kallar henne för tyrranusaurus rex tex, men allt detta som pågår nu i stort och smått som här i ditt inlägg - är det så vi ska vara nu? Vad ger vi för signaler till varandra, till yngre generationer, till det humanistiska klimatet? I en tid och värld där det sista vi behöver är hat och förnedring, så går västvärlden igång på varenda cell på denna man. Jag skulle inte sjunka så lågt att jag medvetet avhumaniserade en enda människa på den här jorden, på detta sätt. Sansade människor med bra värderingar, kloka vänner delar raseri-hat och skrattar åt en annan människa. Och jag undrar vad fasen som hänt i världen. Om en inte håller med eller tycker om någon, i synnerhet en politiker - ge inte denna det utrymmet och tiden den behöver för att nå framgång, på svarta vågor av hat. Bara låt bli, säger jag. Ingen förtjänar det som nu pågår, inte ens Trump som nu bärs fram dit han vill - av all den uppmärksamhet han får.

EXACT! Det sprider bara hat och "discourse". Inte bara mellan partierna eller manniskor pa var sida om partierna, det visar ocksa barn och unga hur man behandlar manniskor ... och inte ar det med respekt och arlighet.

EXACT! Det sprider bara hat och "discourse". Inte bara mellan partierna eller manniskor pa var sida om partierna, det visar ocksa barn och unga hur man behandlar manniskor ... och inte ar det med respekt och arlighet.
Där tycker jag personligen att Hillary håller en god ton. Visst, hon kritiserar honom och även hans personlighet, men någon form av kritik måste man kunna framföra utan att det betraktas som "hat". Man förvånas ibland (JAG förvånas, ursäkta...) över att man inte letat fram fler skandaler etc men tänker att det kanske är den tonen och stilen hon vill hålla. Vad är det Michelle Obama säger - When they go low, we go high?

Vad gäller män vs kvinnor i frågan, höll man knappast tillbaka när det gällde kritiken och förlöjligandet av Sarah Palin för några år sedan...?

@Lena Furberg Jag haller med om att Hillary Clinton's kampanj har hallit en mycket battre ton och lutat sig starkt mot Michelle Obama's, "When they go low, we go high".

Vad galler Sarah Palin sa skojades det ganska friskt om henne, dock inte med den hatfyllda ton vi har nu om Trump ... Jag har inget emot SNL och andras skamt, det ar den hatfulla reterotic som kommer fran och om Trump kampanjen som stor mig aldeles oerhort.

Vad gäller män vs kvinnor i frågan, höll man knappast tillbaka när det gällde kritiken och förlöjligandet av Sarah Palin för några år sedan...?

Ett fel gör inte två rätt och det Palin fick utstå var besläktat med vad som sker nu men långt ifrån i samma nivå eller omfattning. Det som nu pågår är beyond politik, det är något ruttet som väller upp i världen.

@Lena Furberg @honung

Att Trump blir så kontroversiell har faktiskt jag hittat en pedagogisk beskrivning på SVT , friktion. http://www.svtplay.se/klipp/10737079/experten-mot-harskarteknik-sa-har

De kallar även Clinton agerande härskarteknik. Jag förstår inte hur hon står ut? Bara det att hon står ut gör att hon blir en lite konstig figur för mig!! Han är passivt aggressiv och hotar folk, alla som inte passar honom inkl republikanernas ledning. Republikanska representanter har kallat honom psykopat.

Media i USA, jag följer på Twitter, har noterat beteendet och de kallar det naturligtvis inte härskarteknik vilket har fått en speciell ton vilket många värjer sig mot.

Att Liknande populistiska anhängarna i sverige och ryska trollen inte propagerar mer för honom beror nog på att de faktiskt är hans motståndare. De är rädda för hans instabilitetoch oförmåga till reflektion. Vi har inte samma förtroende för USAs tredelade maktutövning och ryssarna vet eller förstår sig ju inte alls på rättsäkerhet och delad makt. USAs befolkning måste ju lita på sitt system med två partier, en rättstat och senat och representanthus och fristående riksbank.

@Lena Furberg Jag haller med om att Hillary Clinton's kampanj har hallit en mycket battre ton och lutat sig starkt mot Michelle Obama's, "When they go low, we go high".

Vad galler Sarah Palin sa skojades det ganska friskt om henne, dock inte med den hatfyllda ton vi har nu om Trump ... Jag har inget emot SNL och andras skamt, det ar den hatfulla reterotic som kommer fran och om Trump kampanjen som stor mig aldeles oerhort.
Och @honung Jag tror mest det berodde på att Sarah Palin inte stod i det omedelbara rampljuset särskilt länge. Hade hon blivit presidentkandidat hade det nog låtit likadant som det gör idag mot Trump.
OBS att jag på intet sätt applåderar smutskastande och skandalsökande i valrörelser, jag ville bara peka på att det inte är enbart Trump som man gjort narr av.

Jag anser själv att Michelle Obamas "valspråk" är det bästa och det som inger både förtroende och respekt.

Jag tycker inte på något sätt att han är avhumaniserad.

Däremot bemöts hans totala likgiltighet inför uppdraget som han söker.

Jag tycker inte att smutskastning är bra, men det är inte där han förlorar mest. Han förlorar mest på att aldrig ha nåt att säga, överhuvudtaget.

Det otäcka är just att det är stor komedi, helt utan redigering. Det är inget hat.

Ett fel gör inte två rätt och det Palin fick utstå var besläktat med vad som sker nu men långt ifrån i samma nivå eller omfattning. Det som nu pågår är beyond politik, det är något ruttet som väller upp i världen.

Du har rätt - rörelsen bakom Donald Trump är helrutten och väller upp. Främlingsfientlighet, total avsaknad av respekt för mänskliga rättigheter, hyllande av diktaturer, hyllande av antidemokratiska aktioner, smutskastning av motståndare, prat om livstids fängelse för politiska motståndare, avsaknad av respekt för valresultat, inte ett enda konkret trovärdigt politiskt föslag - bara populism.

En ruttnare amerikansk valrörelse har vi aldrig sett. Och jag är väldigt ledsen över det.

Men det finns bara ett sätt att välja. Det minst ruttna.

Wiki har ju tappat i förtroende sen det uppdagades att hackarna är ryska troll. Och infon som finns därute med det antar jag att du inte har några länkar till dessa "nya" e-mail? Nää trodde inte det heller.
Nu tror jag inte detta kommer att påverka valet i nån större utsträckning men det gör det onekligen mer spännande.
Ryska troll? Vems påstående är det?
Mer troligt en visselblåsare på NSA.
Vad har hänt med Snowden och Assange? De riskerar dödsstraff. Det finns också mail om Assange

Spännande blir det. Hillary har redan larmat om att hon vill åt Iran och givetvis Ryssland. De började med Afghanistan, sen Irak Oops de hade visst Inga kärnvapen, sen Krävde Obama Mubarraks avgång och sen bombades Libyen trots att Gadhaffi hade gjort allt USA krävde och sen har kvinnan mage att gapskratta när han blev mördad. Shahen, Saddam, Saddat, Gadhaffi, var. Jakten på al-Assads land pågår. De vill åt oljan och landet är strategiskt viktigt för Qatar att kunna dra sin pipeline till EU så vi inte ska köpa av Ryssland. Ukraina stjäl enorma mängder ur pipeline så självklart vill Putin anlägga en ny direkt pipeline till Tyskland..Libanon står på tur..
Alla de små barn som dödades i Libyen, Nu i Jemen och FLICKOR BARN som säljs som sexslavar. inte ett ord härifrån om det och det är JAG som är hemsk. Är det svältande barn som vi ger fristad? Eller deserterade unga soldater?

Här kommer en länk från Paul.C. Roberts Som vet vad det handlar om.
http://www.paulcraigroberts.org/201...-reopens-the-hillary-case-paul-craig-roberts/

Du har rätt - rörelsen bakom Donald Trump är helrutten och väller upp. Främlingsfientlighet, total avsaknad av respekt för mänskliga rättigheter, hyllande av diktaturer, hyllande av antidemokratiska aktioner, smutskastning av motståndare, prat om livstids fängelse för politiska motståndare, avsaknad av respekt för valresultat, inte ett enda konkret trovärdigt politiskt föslag - bara populism.

En ruttnare amerikansk valrörelse har vi aldrig sett. Och jag är väldigt ledsen över det.

Men det finns bara ett sätt att välja. Det minst ruttna.
Var GW Bush dy och d.ä bra? Bill?
Klart att de omger sig med kompetent folk som kan uträtta deras vision.
Trey Gowdy har preliminärt sagt ja till Attorney General posten.

Reagan. Han som avslutade det Kalla Kriget. Vad hade han för politisk erfarenhet eller briljanta idéer?
Amerikanerna är trötta på att se landet försämras och PK. Som skapar splittringen och rassplttringen.
Svarta, hispaniska, gamla unga och vanliga arbetare röstar på det som kan förbättra deras situation.
Hillary står för eliten, Wall Street,.
Det är inte så jämnt såsom väljarundersökningarna visar. Coolt

Inga "independent" alternativ kommer att vinna valet har. Inte pa manga, manga ar. Det har inte alls lika mycket att gora med ekonomisk formaga att gora, som med det enkla faktum att Amerika ser sig som ett tva parti system av havd ... och det ar betydliget svarare att bryta.

Eh ... Det har "doesn't even make sense" ... med andra ord, jag forstar inte vad du menar.:p

Jo ... det har ar ett av de mer avgorande valen nagonsin i USA ... Och den Ignorante, icke-kompetente, populistiske aldre skitgubben har en mycket stadig grund och manga som anser att han ar bast.

Jag bor i USA och kanner betydligt fler an en som kommer att rosta pa Trump. Vissa, de flesta, for att de ar Republikaner av havd ... andra for att de verkligen inte gillar Hillary ... men ditt "sluttande plan" har jag aldrig hort talas om.

Det var "tens of thousands of emails" till och fran Huma Abedin.
Du glommer att FBI directorn ar en Republikan :meh: och tydliten valjer det har sattet att hjalpa sitt parti. Utav havd sa ger inte NAGON "law inforcemet', police eller vad det nu ar, nagon form av "input' som kan paverka valet innom 60 dagar innan valet. FBI direktorn kom ut med det har 11 dagar innan valet.

Jo, det har ar en nyhet som traffade oss pa den har sidan "polen" i gar ...
Tyvarr ar det har ett val som polariserar landet i tva aggressive grupper och det ar ett val som kan fa vem som helst att ge sin in i politiken personligen.
Kom mig osökt att tänka på
Ryska troll? Vems påstående är det?
Mer troligt en visselblåsare på NSA.
Vad har hänt med Snowden och Assange? De riskerar dödsstraff. Det finns också mail om Assange

Spännande blir det. Hillary har redan larmat om att hon vill åt Iran och givetvis Ryssland. De började med Afghanistan, sen Irak Oops de hade visst Inga kärnvapen, sen Krävde Obama Mubarraks avgång och sen bombades Libyen trots att Gadhaffi hade gjort allt USA krävde och sen har kvinnan mage att gapskratta när han blev mördad. Shahen, Saddam, Saddat, Gadhaffi, var. Jakten på al-Assads land pågår. De vill åt oljan och landet är strategiskt viktigt för Qatar att kunna dra sin pipeline till EU så vi inte ska köpa av Ryssland. Ukraina stjäl enorma mängder ur pipeline så självklart vill Putin anlägga en ny direkt pipeline till Tyskland..Libanon står på tur..
Alla de små barn som dödades i Libyen, Nu i Jemen och FLICKOR BARN som säljs som sexslavar. inte ett ord härifrån om det och det är JAG som är hemsk. Är det svältande barn som vi ger fristad? Eller deserterade unga soldater?

Här kommer en länk från Paul.C. Roberts Som vet vad det handlar om.
http://www.paulcraigroberts.org/201...-reopens-the-hillary-case-paul-craig-roberts/
Inte ens Bukefalos är fritt från Ryska troll @Jeffery avslöjade ett som pep iväg med svansen mellan benen. @J.. nånting om jag minns rätt.

Nu är det över.
Hillary hoppar av
Nej de 160000 mailen var inte bullrecept.
Abedin kommer att vittna mot sin chef

Nu är det över.
Hillary hoppar av
Nej de 160000 mailen var inte bullrecept.
Abedin kommer att vittna mot sin chef

Det ar absolutely inte sant. Hillary Clinton fortsatter sin kampanj, Huma Abedin vittnar inte mot nagon ... (utom mojligen sin man). FBI's director Comey har kant till dessa emails sedan borjan pa Oktober men valt att inte komma ut med det forran nu. (Han ar en registrerad republikan, by the way) De 160 tusen emails ar allt pa Weiner's dator ... ett fatal av dem beror hans fru och Hillary Clinton.

Liknande trådar

Äldre Detta är alltså ingen debatt-tråd om rätt eller fel, om för eller emot utan snarare en tråd för de som faktiskt hjälper eller vill...
11 12 13
Svar
244
· Visningar
17 861
Senast: honung
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag kan förstås inte låta bli att fundera en del över den våg av hat, oro och konflikter som blir allt mer tongivande i världen nu. Det...
Svar
0
· Visningar
940
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Så blev det äntligen dags för höstens ridweekend som jag sett fram emot med spänning! Jag skulle åka till ett ställe jag aldrig varit på...
Svar
0
· Visningar
1 116
Senast: cassiopeja
·
Gnägg En liten spinoff på "Lär dig rida"-tråden, där jag tänkte vi kunde samla lite äldre (säg 1990-talet och bakåt) videoklipp som har med...
2
Svar
21
· Visningar
3 845
Senast: WildHorse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar