Det här. Jag har funderat mycket över detta. Oavsett vad jag än tycker om Donald Trump, oavsett vad jag tycker överhuvudtaget om någon i detta val som jag inte kan påverka på något minsta sätt -
Fy fasen säger jag hur världen och ffa media, och sociala medier behandlar Trump. Det är som om allt detta uppriktiga, allt hat är fullständigt legalt. Det är ok att driva hur mycket som helst med Trump, det är ok att sprida så mycket negativt som det bara är möjligt om och med honom, det ar ok att säga precis vad som helst om honom på ett helt sjuuuukt sätt. Vuxna människor, drar en offentlig man fram och tillbaka i rännstenen och man gör sig rolig över honom, spottar på honom helt offentligt. På något sätt tror världen att han förtjänar detta som nu pågår är något en annan människa förtjänar. På något sätt är det ingen som ens reflekterar över hur jävla illa detta trump-hat vore om samma dynamik skulle ske med en kvinnlig kandidat eller ja vem som helst. Och ja, jag vet att Hillary får sin släng av sleven också, jag själv kallar henne för tyrranusaurus rex tex, men allt detta som pågår nu i stort och smått som här i ditt inlägg - är det så vi ska vara nu? Vad ger vi för signaler till varandra, till yngre generationer, till det humanistiska klimatet? I en tid och värld där det sista vi behöver är hat och förnedring, så går västvärlden igång på varenda cell på denna man. Jag skulle inte sjunka så lågt att jag medvetet avhumaniserade en enda människa på den här jorden, på detta sätt. Sansade människor med bra värderingar, kloka vänner delar raseri-hat och skrattar åt en annan människa. Och jag undrar vad fasen som hänt i världen. Om en inte håller med eller tycker om någon, i synnerhet en politiker - ge inte denna det utrymmet och tiden den behöver för att nå framgång, på svarta vågor av hat. Bara låt bli, säger jag. Ingen förtjänar det som nu pågår, inte ens Trump som nu bärs fram dit han vill - av all den uppmärksamhet han får.