FBI öppnar återigen HRC's emailutredning 11 dagar före valet.

De legala röstar för Trump.
Källa?

Så du anser att alla de som uppehåller sig illegalt i ett land ska få rösta för att alla som vill ta sig in i vilket land som helst kan få göra det?
De har inte rösträtt.

Då behöver vi inte ha lagar alls. Jag antar att det är anarki man är ute efter. Ett laglöst land.
Strawman much?

Alla länder utom Sverige i EU begriper att man i första hand måste ta ansvar för sitt folk innan man kan ta sig an övriga Världen.
Tyskland har inte heller helt fattat det, utan är fortfarande lite anständiga.

De skrattar åt den svenska hybrisen och vanvettet.
Vad trevligt.

Polisen kan inte längre garantera medborgarnas säkerhet eller ens sig själva. Läs senaste BRÅ.9% av alla unga kvinnor 16 -24 har utsatts för sextrakasserier eller våldtäkter. Äldre vågar inte längre gå ut med hunden på kvällen Tror ni att jag hittar på? LÄS brottsstatistiken!. Ingen är fredad. Inte ens polis och räddningstjänst. Det nya fina Sverige. Tror ni att det kommer att bli bättre? Enligt undersökningar har svensken dåligt med framtidshopp. Över 80% tror att det kommer att bli värre.
Meh, överdrijv.

Valet i USA är viktigt för oss. Jag vill tro att amerikanerna har vaknat. Det verkar så.
Erwache som man sa.

Här rapporteras det i princip ingenting om vad som sker och man har gått på Myten om HRC förträfflighet. Hur rapporterade man om Brexit? Oops vad fel de hade trots opinionsundersökningarna.
NSA visselblåsare har gett wikileaks all information som påvisar att det finns en enorm korruption.
.Det finns fortfarande människor som vill landet väl.

Skillnaden i detta valet är att eliten inte äger båda kandidaterna därav debaklet.

Oj den här argumentationen är all over the plejs.

Källa?

De har inte rösträtt.

Strawman much?

Tyskland har inte heller helt fattat det, utan är fortfarande lite anständiga.

Vad trevligt.

Meh, överdrijv.

Erwache som man sa.

Oj den här argumentationen är all over the plejs.
Vilken argumentation.
BRÅs länk. https://www.bra.se/bra/brott-och-statistik/valdtakt-och-sexualbrott.html
Nu redovisar inte Sverige etnicitet eftersom invandrare o andra generationens var så markant överrepresenterade redan 2005, så Norge för den åt oss.

Jag skulle vilja höra några klara argument för vad HRC åstadkom som senator och som State of Secretary. Har hon och Obama uppnått fred i något land? Har hon skyddat landets medborgare?
Skapat förutsättningar för fler jobb, sjukvården, annan välfärd......?

Har Obama delat in folket i hudfärg, kön och åsikter? Samma sak som Syrierna säger. De var ETT folk, men man vill skapa splittring inom folket och det har man lyckats väl med. Devide and qonquer.
Dagens "demokrater" är de som Churchill hänvisade till i sitt citat.
"Morgondagens fascister kommer att kalla sig antifascister". Det blir tydligt när varje försök till debatt stoppas genom att förlöjliga motparten. Man har inga som helst argument utan börjar attackera budbäraren. Man kan ALDRIG erkänna att man har haft fel.
Man struntar i bevis. Konstigt att domstolar accepterar film och dokument som bevisning.

I Sverige har man lyckats särdeles väl till skillnad från våra friska grannländer, som vi också kastar hemska epitet på. Reinfeldt var rätt ute i sin analys. "Det sovande folket". Läs den!
Inget annat land utom Nordkorea och Turkiet har lyckats tysta oppositionen så bra.

Putin, Kim-Jong Un, Hun Sen - alla är de starka förespråkare av Donald Trump. De längtar efter ett USA som slutar verka för mänskliga rättigheter och demokrati runt om i världen. De längtar efter ett USA med ett svagare internationellt engagemang. De längtar efter ett USA som drabbas av stora interna konflikter, där grupper ställs mot varandra.

En röst på Trump gör USA svagt. Jag har inte sett det på Trumps val-posters, men den analysen delas samfällt runt om i världen. Till vissas glädje, till andras förtret.

Putin, Kim-Jong Un, Hun Sen - alla är de starka förespråkare av Donald Trump. De längtar efter ett USA som slutar verka för mänskliga rättigheter och demokrati runt om i världen. De längtar efter ett USA med ett svagare internationellt engagemang. De längtar efter ett USA som drabbas av stora interna konflikter, där grupper ställs mot varandra.

En röst på Trump gör anespolitik.

Hur menar du? Det var ju du som beskrev situationen i Mexico felaktigt.
Exakt vad skulle vara felaktigt?

Det är inte någon nyhet för mig, men Trump är den som nu samlar röster på en fullkomligt vanvettig idé.

Vad menar du precist när du skriver Mexico?

Jag håller absolut med om att båda kandidaterna suger - men jag tycker att Trump uppenbart är värre. Han är fullkomligt egotrippad,oberäknelig och oresonlig. Personer är antingen med honom eller så smutskastar han dem hänsynslöst.

Varför måste kritik av HRC innebära att Trump skulle vara ett bättre alternativ? Det har jag aldrig sagt? Jag tycker det är ganska ointressant att diskutera variablerna av grader i helvetet. Varför måste det trummas in hur hemsk Trump är, för att ta bort fokus från vad jag säger om den andra kandidaten? Jag är inte ett skit imponerad av någon av dem, valet är ett stort armageddon och ett symptom på att det är något sjukt som händer i vårt samhälle. Jag är livrädd för Trump, jag är livrädd för HRC. Jag är inte intresserad av en debatt om vem som är sämst, det är två lika shitty alternativ i min kartbok.

En röst på Trump gör USA svagt. Jag har inte sett det på Trumps val-posters, men den analysen delas samfällt runt om i världen. Till vissas glädje, till andras förtret.

Tror inte att Trump skulle göra USA svagare.
Däremot skulle den osäkerhet han för med sig göra världen en farligare plats.
Risken för konflikter skulle öka.
Klyftorna i USA skulle öka.
Men jag tror inte att han skulle avsluta samarbetet med de allierade staterna som idag jobbar ihop med USA. Det skulle däremot försvaga USA;s ställning väsentligt.

Är det något som är förödande för ett land så är det om regenten är under brottsutredning. Se bara Berlusconi i Italien.

Vilka svenskar känner till något alls om Clinton Foundation eller Huma Abedin?

Huma är Hillarys närmaste sedan 20 år och förväntades bli Chief of Staff, men håller sig nu gömd.
Hennes föräldrar tillhör det muslimska brödraskapet och systerskapet.
Huma själv har svurit eden som innehåller -" jihad, och att vilja dö för att införa Islamsk doktrin."

Varför bugar världens mäktigaste man för kungen av Saudiarabien?
Varför fjäskar statsministern, kungen och vår mäktigaste företagsledare för honom?
Varför fördömer man inte hans inblandning i IS eller bombningarna i Jemen?
USAs allierade i mellanöstern. Feminister borde inte gilla att Hillary frotterar sig med dessa, men då är det knäpptyst. Det var inte mycket som skilde den svenska frigjorda jämnställda kvinnan med den saudiska, sa Löfven efter mötet. Vi har alltid lytt våra män, täckt oss och riskerat spöstraff för tt ha fikat med en man, eller hur?. Jag trodde att svenska män kallar sina kvinnor för "Regeringen".

Ta reda på det och återkom med någon saklig kommentar för en gångs skull.

Det är svårt att sakligt kommentera konspirationsteorier som är lika sannolika som att solen egentligen slocknade för 2 minuter sedan och att riksmedia tänker lägga locket på och inte berätta om det förrän imorgon.

Hillary har en lång historia inom amerikansk politik och är därmed förmodligen en av de mest genomlysta kandidaterna någonsin i ett presidentval. Bra insatser i utrikespolitiken, kombinerat med en massa maktpoilitik, kombinerat med mindre bra insatser och direkta misstag. Man kan ha många, många allvarliga åsikter om henne som framtida president.

Varför diskuteras inte de åsikterna? Varför dessa idiotiska konspirationsteorier? Varför dessa "Hillary for prison!" / "A woman can't"/"Not enough stamina"/"Bad experience"? Varför inte diskutera sakligt?

Dina osakliga, osammanhängande och svamlande inlägg tillför inte ens det kanske relevanta brottstycke av information som kanske finns i någon del av det massiva svamlandet. Det går liksom inte att tolka när minst 95% av det kommer direkt från foliehatten.

Är det något som är förödande för ett land så är det om regenten är under brottsutredning. Se bara Berlusconi i Italien.

https://en.wikipedia.org/wiki/Trump_University

Jag håller absolut med när det gäller att Hillarys bakgrund är problematisk. Problemet är att det inte finns något reko alternativ (som är realistiskt).

Huma är Hillarys närmaste sedan 20 år och förväntades bli Chief of Staff, men håller sig nu gömd.
Hennes föräldrar tillhör det muslimska brödraskapet och systerskapet.
Huma själv har svurit eden som innehåller -" jihad, och att vilja dö för att införa Islamsk doktrin."

Tack för diskussionen. Jag kliver av här :up:.

Exakt vad skulle vara felaktigt?
Det låter som att du försöker sätta likhetstecken mellan hårda gränskontroller i södra mexiko och den mur Trump föreslagit som han dessutom tänkt utpressa mexiko till att betala.

Varför måste kritik av HRC innebära att Trump skulle vara ett bättre alternativ? Det har jag aldrig sagt? Jag tycker det är ganska ointressant att diskutera variablerna av grader i helvetet. Varför måste det trummas in hur hemsk Trump är, för att ta bort fokus från vad jag säger om den andra kandidaten? Jag är inte ett skit imponerad av någon av dem, valet är ett stort armageddon och ett symptom på att det är något sjukt som händer i vårt samhälle. Jag är livrädd för Trump, jag är livrädd för HRC. Jag är inte intresserad av en debatt om vem som är sämst, det är två lika shitty alternativ i min kartbok.

Jag tolkade din argumentation som ett försvar för Trump, särskilt tillsammans med ditt inlägg där du argumenterar mot hur han attackeras,

Fy fasen säger jag hur världen och ffa media, och sociala medier behandlar Trump. Det är som om allt detta uppriktiga, allt hat är fullständigt legalt. Det är ok att driva hur mycket som helst med Trump, det är ok att sprida så mycket negativt som det bara är möjligt om och med honom, det ar ok att säga precis vad som helst om honom på ett helt sjuuuukt sätt. Vuxna människor, drar en offentlig man fram och tillbaka i rännstenen och man gör sig rolig över honom, spottar på honom helt offentligt.

Med tanke på hur han ständigt hanterar andra människor så förstår jag inte hur det kan kännas viktigt att försvara honom. Han beskrev Ted Cruz fru som ful, han berättar att han kan ta tjejer på fittan eftersom han är känd, han försöker outa Jon Stewart som jude och kallar honom till sist "pussy". Han lägger epitet på de han hånar på sin twitter (Crazy Bernie, Crooked Hillary, Pocahontas..). Han blåser folk på pengar (e.g. Trump University, konstruktionsarbeten). Folk som inte är helt med honom är losers. Bryssel är ett hell-hole. Han försöker stoppa Vattenfalls vindkraftverk i havet utanför hans golfbana av hänsyn till fågellivet, men tänker bygga en hög mur mot Mexiko...

Så visst, om du faktiskt inte försvarar Trump så är vi väl nästan ense. Hillary kan mycket väl ta katastrofala beslut med fruktansvärda följder, men personligen är jag än mer oroad över Trump och rädslan och egoismen som ligger bakom hans siffror.

Det låter som att du försöker sätta likhetstecken mellan hårda gränskontroller i södra mexiko och den mur Trump föreslagit som han dessutom tänkt utpressa mexiko till att betala.
Läser du ens det jag länkat till?
Jag tolkade din argumentation som ett försvar för Trump, särskilt tillsammans med ditt inlägg där du argumenterar mot hur han attackeras,

Med tanke på hur han ständigt hanterar andra människor så förstår jag inte hur det kan kännas viktigt att försvara honom. Han beskrev Ted Cruz fru som ful, han berättar att han kan ta tjejer på fittan eftersom han är känd, han försöker outa Jon Stewart som jude och kallar honom till sist "pussy". Han lägger epitet på de han hånar på sin twitter (Crazy Bernie, Crooked Hillary, Pocahontas..). Han blåser folk på pengar (e.g. Trump University, konstruktionsarbeten). Folk som inte är helt med honom är losers. Bryssel är ett hell-hole. Han försöker stoppa Vattenfalls vindkraftverk i havet utanför hans golfbana av hänsyn till fågellivet, men tänker bygga en hög mur mot Mexiko...

Så visst, om du faktiskt inte försvarar Trump så är vi väl nästan ense. Hillary kan mycket väl ta katastrofala beslut med fruktansvärda följder, men personligen är jag än mer oroad över Trump och rädslan och egoismen som ligger bakom hans siffror.

Jag har inte försvarat Trump en endaste millimeter. Diskussionsklimatet är exakt detsamma folk kritiserar de båda kandidaterna för - det existerar ingen diskussion, allt är polariserat till motsatser och pajkastning. Om jag inte är positiv till clinton så antas jag försvara trump. Hell no? Jag försöker föra ett samtal utan att säga att den ena skulle vara bättre än den andra - hur kan det vara så svårt att läsa vad jag faktiskt säger utan att anta att jag menar något annat? Detta är ett val i ett annat land, ett inflytelserikt sådant som kommer påverka oss. Jag är inte så säker på att något av alternativen ett annat folk väljer åt oss skulle vara bra för oss, tvärtom så känner jag mig oerhört pessimistisk. Jag ville ha Bernie där - vilket hade ingett hopp om en faktiskt ganska bra president för såväl det amerikanska folket som för oss i övriga världen.[/QUOTE]

Läser du ens det jag länkat till?
Ja, det verkar i stort inte handla om en faktisk mur. Peka gärna nogrannare ifall jag missade.

Jag har inte försvarat Trump en endaste millimeter. Diskussionsklimatet är exakt detsamma folk kritiserar de båda kandidaterna för - det existerar ingen diskussion, allt är polariserat till motsatser och pajkastning. Om jag inte är positiv till clinton så antas jag försvara trump. Hell no? Jag försöker föra ett samtal utan att säga att den ena skulle vara bättre än den andra - hur kan det vara så svårt att läsa vad jag faktiskt säger utan att anta att jag menar något annat? Detta är ett val i ett annat land, ett inflytelserikt sådant som kommer påverka oss. Jag är inte så säker på att något av alternativen ett annat folk väljer åt oss skulle vara bra för oss, tvärtom så känner jag mig oerhört pessimistisk. Jag ville ha Bernie där - vilket hade ingett hopp om en faktiskt ganska bra president för såväl det amerikanska folket som för oss i övriga världen.

Okej.

För att vi kommer få det ena eller andra gradtalet. Bernie är ute ur racet. Det är bisarrt att de två kandidaterna som är kvar är så här usla.

Men, jag tror Hillary i stort blir mer av samma. Kanske lite mer korrupt. Kanske lite mer krigisk. Absolut inget att önska sig, men Trump är så bortom sans och vett att jag tycker det är fel att sätta "=" mellan dem, eller ens ett "≈" för den delen.

11 intelligenta svenskamerikaner diskuterar valet i en artikel:
http://svenskamerikanerna.story.aftonbladet.se/

De är ganska överens om:
Det finns en ljumt gillad kandidat, ingen större entusiasm.
Det finns en kandidat som är farlig, helt absurd och ett stort skämt.

De är också rörande överens om att det är absurt att jämföra Trumps alla 300ish skandaler, klavertramp och lögner med de 4-5 mer långsökta semiskandaler som Hillary anklagas för.

De legala röstar för Trump.<snip>.

Jag ocksa valjer att inte bemota dina "skrifter" (da jag har svart att kalla dem argument) men maste bara gora en liten rattelse har. De tidiga rosterna som kom in fran Las Vegas och Reno i gar kvall ... dar det ar en klar majoritet at Latinos som rostat i stark majoritet for Hillary. Hon leder nu med mer an 7 points fran att ha varit "neck to neck" med trump i Nevada.
Majoriteten av Latinos rostar traditionells pa demokraterna och med tanke pa det fula sprak och beteende fran Trump har de nu kommit ut "en masse".

Den har TV reklamen for demokraterna dar de bara anvander Trump's egna ord emot honom (det finns manga fler) ar ganska maktig och visar mycket klart varfor min rost gar till Hillary oavsett min personliga view av henne.

Världsledarna som hejar fram honom gör en annan analys. Ganska unisont. Zjirinovskij, den gamle räven, jobbar stenhårt för att få fram Trump som "the choice" i medierna så att Ryssland får chansen att ta över som stormakt.
Är du verkligen så naiv? Man ser i honom en president man lättare kan kontrollera och provocera...en som lättare kan separera från sina allierade

FBI director har nu skickat ett nytt mail till congress som sager att de nya emails de hittat inte innehaller nagra nyheter ... det var bara privata emails och nagra duplikat av vad de hade sedan innan. Det hela har helt klart skadat demokraterna's kampanj ... MEN kan komma att bli en rejal small for bade FBI och Republikanerna (som bevisligen visste att det skulle komma ett brev om emails till congress innan det kom).

Liknande trådar

Äldre Detta är alltså ingen debatt-tråd om rätt eller fel, om för eller emot utan snarare en tråd för de som faktiskt hjälper eller vill...
11 12 13
Svar
244
· Visningar
17 861
Senast: honung
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag kan förstås inte låta bli att fundera en del över den våg av hat, oro och konflikter som blir allt mer tongivande i världen nu. Det...
Svar
0
· Visningar
940
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Så blev det äntligen dags för höstens ridweekend som jag sett fram emot med spänning! Jag skulle åka till ett ställe jag aldrig varit på...
Svar
0
· Visningar
1 116
Senast: cassiopeja
·
Gnägg En liten spinoff på "Lär dig rida"-tråden, där jag tänkte vi kunde samla lite äldre (säg 1990-talet och bakåt) videoklipp som har med...
2
Svar
21
· Visningar
3 845
Senast: WildHorse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar