Favorithästar

Sv: Favorithästar

Humelibumlan skrev:
Du avlar fram så krokodiler ser jag ;) :p

Ha ha, det kan man lugnt påstå :) .
Men dom är fina må du tro. Dom har en syster som är efter Somatic. Vann V75 här med Björn Goop för ca en månad sen. Och hon är inte stor inte. "joker" Var 2-a i dubeuten som 2 åring efter First Tilly. Han kom även 3-a i onsdags (årsdebut) med Kihlström i sulkyn.
Mitt kallblod är ganska liten hon oxå, 137 när jag köpte henne förra året, men nu är hon hela 152 :banana:

indyhope skrev:
Vilka är era favorithästar bland travarna? Alltså utöver era egna förstås. ;)

Min klara favorit är Self Possessed. Avgudade honom nästan som tävlingshäst och han verkar ju ha fått en bra början i aveln. Skulle inte säga nej till ett föl efter honom. :angel:

Gidde palema :love: , alf palema, järvsköfaks(stavning ?), queen L, ina skott, varenne, camino (vet inte om han tävlar längre men han e sååååå fin) easy lover :love:

Senast ändrad:

Om jag inte minns fel...så såg jag Tap In på Bergsåker det året "pålle" vann kallblodsSM...och då knäckte han två käkar efter varandra... :smirk: ...men snygg var han :love:

Mina favoriter får bli Bork Rigel (eftersom "pålle" inte räknas :mad: :angel: )...Och Dynamit Brodde på den "varma" sidan...den sistnämnda var ingen stor stjärna...Men ack så snygg :love: !!!...hade jag haft råd hade jag köpt honom på studs!

Fridhems ambra hejade jag alltid lite extra på när hon tävlade, så hon får nog bli min favorit.

Moni maker och Gidde palema är ett par andra favoriter.

*Knapp*
Läste i tidningen Hingst info idag och KGB´s annons om Tap In
Citat" Tap In-hästarna är lättränade och trevliga att hantera" :rofl:
Sambon undrade varför ju frustade så.. :angel: :rofl:

Annars har ju Tappen rykte om att lämna små envetna mycket speciella hästar... som dock kan kuta! :bow:

Montéryttare skrev:
Är det bara jag som har fått den kännslan att märrarna efter honom är offtast lite"egna" heh heh... har haft två, och nu en hingst :d

hade en märr efter honom som pass på jobbet (åkte igår) och hon var riktigt "egen"... :smirk: men såna vill jag ha dom, det ska va lite att bita i! :devil: Har oxå hört mycket om att spotlite-märrarna ofta är såna... :d :rofl:

Vår hovslagare har en treårsmärr efter Tap In som bara är såå vacker. Hon ser nästan ut som en arab i huvudet och hon bara gliider fram när hon springer. Så fruktansvärt effektivt steg. :love: :love: :love:

indyhope skrev:
Vilka är era favorithästar bland travarna? Alltså utöver era egna förstås. ;)

Min klara favorit är Self Possessed. Avgudade honom nästan som tävlingshäst och han verkar ju ha fått en bra början i aveln. Skulle inte säga nej till ett föl efter honom. :angel:

Harrys Bar :love: Hur kunde jag glömma honom. Synd att han gick bort alldeles för tidigt.

Humelibumlan skrev:
Hm? Jag har för mig att det orsakades av djuret Opossum..? Har även för mig Goya hade en häst som han sa var det samma som "Den där Tap In"..
Och jag har för mig Christina sa slinger? :confused:
Men är inte säker... :o :crazy:

Jag har också för mig att sjukdomen orsakades av någon slags parasit men kommer inte på vad det skulle vara..

cusan skrev:
och jag har lite svårt att glömma crossed out ( ingen kändis direkt kanske) efter ett besök på ÅBY.
han var så snygg!!!

Du menar Krossed Out...å det är ett sto :D

Jag älskar min VACKRA

Annars är jag svag för spelevinkar som the bad boy o rite on line....det gäller att ha kul när man ändå håller på :D :D

Jag vet en till som diggar Scandal Play ;)

virre_scandal1.jpg

Kortet e taget i fjol efter en hel sommar på bete. Scandalen är här 14 år

Om nån funderar så är det marthas kompis "Virre" som kör Scandalen. Hon ville hälsa på honom då dom besökte Piteå i sommras, men bättre upp hon fick fara ut på en tur :)

...eller var det där MIN bild :rofl: :rofl: ???????

Gud va sjuk jag är :rofl: ......

Senast ändrad:

:o ja där ser man :rofl:

jag såg att den var lite suddig, det var då jag fattade att det var den jag skickade till dig :o

MIn absoluta favorit hhmmm
Ja det måste vara Born Quick
Han var som ett litet barn, när vi skulle linda honom fick man linda bägge frambenen samtidigt annars stod han bara och löft dem.
Annars är det nog Easy Lover snygg häst att se på.
Och så min alla som passerat revy:
Nick Allen, Aurora Pride, Sweet And Sour, Nobil Queen, Dream LAdy, Al Boeing, Sir Emerald, Princess Design,och så den senaste Kisbergs Diamant.

PiperGarden skrev:
hade en märr efter honom som pass på jobbet (åkte igår) och hon var riktigt "egen"... :smirk: men såna vill jag ha dom, det ska va lite att bita i! :devil: Har oxå hört mycket om att spotlite-märrarna ofta är såna... :d :rofl:

Hehe.. Var ute o provred en hingst idag efter honom, jag äääälskar Spotlite Lobell avkommor :love: Fast han var lite egen han med, försökte bita mig i benen i början :D

Humelibumlan skrev:
Hm? Jag har för mig att det orsakades av djuret Opossum..? Har även för mig Goya hade en häst som han sa var det samma som "Den där Tap In"..
Och jag har för mig Christina sa slinger? :confused:
Men är inte säker... :o :crazy:

Goya hade en helbror till Tap In. Extremt lik honom. Men hade han slinger??

Montéryttare skrev:
Hehe.. Var ute o provred en hingst idag efter honom, jag äääälskar Spotlite Lobell avkommor :love: Fast han var lite egen han med, försökte bita mig i benen i början :D

Firade västerbo daylights världsrekord med ägarna/uppfödarna i lördags =). Vikken fest.. he he. Så en spotlite avkomma skulle ju inte vara fel ;).

Liknande trådar

Mat Vi behöver skärpa till oss med matlagningen och dra ner på köpmaten. Vi har också en önskan om att äta mer vegetariskt. De här två...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
3 676
Senast: Roheryn
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 302
Senast: Squie
·
Hästmänniskan Fy vilken jobbig sits jag har satt mig i. För två år sedan köpte jag en unghäst då min andra häst var skadad och det verkade inte som...
Svar
16
· Visningar
2 225
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 837

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Löpband till hund?
  • Guldfasanerna
  • reservdelar till klösträd

Hästrelaterat