Favorithästar

Sv: Favorithästar

lsz skrev:
Bra. Vi väntar ett Spotliteföl till sommaren.....den kan du köpa om något år !!!!

Är det bara jag som har fått den kännslan att märrarna efter honom är offtast lite"egna" heh heh... har haft två, och nu en hingst :d

lsz skrev:
Är inte riktigt insatt i vad han hade för sjukdom, men när vi var på Skråmsta och hälsade på honom fick vi veta att när han tävlade i Amerika (innan sjukdomen) hade han inte riktigt lika överdrivet "lyft" fram.
Möjligen är det steget han fick aningen mindre vägvinnande men sååååå läckert !!!!
(Skjuter på bak och lyfter fram)

När jag tittar på videon tycker jag nog att han hade ganska högt lyft även i Amerika.

Funderar på att betäcka min gumma med honom när hon gjort sitt....enbart för att behålla fölet själv. Avkommorna går ju riktigt bra. (Små, ettriga och ofta roliga i färgen.....den häftigaste jag sett är faktiskt nästan skäck)

// Suzanne ps. Tap In har grovnat i och är en riktig köttbulle nu jämfört med hur han såg ut som starthäst.....tror du det är "dökött" eller är det muskler ? ds. :angel:
Hm, när vi lämnade Cilla (Humlans mor) på skråmsta, så tror jag de sa att han hade haft slinger... :confused:

När jag ordnat batterier, så ska jag ta kort på Humlan, från filmen från andra platsen...
Tillsvidar för du kika på denna bilden- Det är oxå "Humlan"
Tap_in_Du_Quoin.jpg

Jo, Tap In har lämnat bra avkommor med tanke på vilka ston han fick... eller ska vi säga att de förtsa 2 årgångarna kutar... för har det inte blivit lite sämre?
Men hoppas inte på en Humla med tanke på storlek o temprament.. :crazy:
Lasse har en super fin hingst (2 år) efter Tap In.. Muffoso... :love:

Jag tror det är dressyr muskulatur han skaffat sig, sne är han sympati dräktig med märrarna ;)

Visst har jag sett Humlan livs levande :D fast det var innan jag visste om att du var du så någon presentation blev det inte den gången........sedan har vi ju letat efter er en tävlingsdag, men ni höll er gömda.

Humlan är väldigt lik TapIn och jag tror att humöret gör att den lilla damen kan hävda sig bland de större hästarna. Har inget emot en liten egensinnig fölunge och små hästar är jag van vid.......det blir mums om några år :d .

Vårt sto efter Spotlite är väldigt dominant, men mycket lätt att handskas med. Humör utan att vara dum. Sedan har jag två i träning med Spotlite som morfar......olika som dag och natt, men ganska små.

lsz skrev:
Visst har jag sett Humlan livs levande :D fast det var innan jag visste om att du var du så någon presentation blev det inte den gången........sedan har vi ju letat efter er en tävlingsdag, men ni höll er gömda.

Humlan är väldigt lik TapIn och jag tror att humöret gör att den lilla damen kan hävda sig bland de större hästarna. Har inget emot en liten egensinnig fölunge och små hästar är jag van vid.......det blir mums om några år :d .
Nu känner jag mid som en obstinat 3.åring ;) :o
Men Humlan har faktiskt ändat sig och ju mer vältränad o stark hon bli, ju mer lik Tap In blir hon... Jag ska nog visa dig, bara jag kommer ihåg att köpa batterier till den förbenade kameran.. :p :D

Klart du ska ha en Tap In:are, är väl inget att diskutera ;) men jag lovar att du inte vill ha en häst, som du är den enda som möjligen skulle kunna tycka om den... :crazy:
Vi väntar ju på att du ska komma och hälsa på oss.. :angel:

En favorit som ligger nära till hands är Scandal Play.... sen finns det ju fler. Zoogin, Copiad, Queen L mfl

Varenne! :love: Han har/hade ett helt fantastiskt löphuvud, inget imponerar på mig så som riktigt löpärliga hästar.

lsz skrev:
Vårt sto efter Spotlite är väldigt dominant, men mycket lätt att handskas med. Humör utan att vara dum. Sedan har jag två i träning med Spotlite som morfar......olika som dag och natt, men ganska små.

Jo precis, asså absolut inte dum.. Hur go som hellst, mn allt gör på deras vilkor och det är verkligen dom som bestämmer :p

Men nervsjukdommen var väl slinger?

Enligt mitt "levande uppslagsverk" orsakades sjukdomen av en insekt som finns i USA men inte i Sverige och där skadorna sätter sig på nervsystemet.

Här i Sverige dras vi med mitt hatobjekt istället....fästingar :mad:

lsz skrev:
Enligt mitt "levande uppslagsverk" orsakades sjukdomen av en insekt som finns i USA men inte i Sverige och där skadorna sätter sig på nervsystemet.

Här i Sverige dras vi med mitt hatobjekt istället....fästingar :mad:
Hm? Jag har för mig att det orsakades av djuret Opossum..? Har även för mig Goya hade en häst som han sa var det samma som "Den där Tap In"..
Och jag har för mig Christina sa slinger? :confused:
Men är inte säker... :o :crazy:

Hursomhelst så var Tap In en rysare att se live .....

indyhope skrev:
Vilka är era favorithästar bland travarna? Alltså utöver era egna förstås. ;)

Min klara favorit är Self Possessed. Avgudade honom nästan som tävlingshäst och han verkar ju ha fått en bra början i aveln. Skulle inte säga nej till ett föl efter honom. :angel:

Om jag ska nämna några okända så är det Sting Rocket och Wall street king. Det är nog dom härligaste travhästar jag kommit i kontakt med =).

Om det ska vara nån kännd då är det såklart Järvsöfaks *L*
Och så har jag fastnat för Conny Nobell.

Och så klart mina egna / familjs hästar. Joke Mclaine, super spike och Najtan Tabac..

Och för att inte gå i mot er så måste jag säga att Tap In´s avkommor är dom som imponerat mest på mig :banana:
Ska betäcka våran märr med honom i vår. Hon ska få en efter Wall street banker nu.
Och Spotlite Nobells avkommer är i regel väldigt fint tecknade och vackra att se på :love:

apropå okända.....jag fick en enorm magkänsla när jag såg Utopi Ö värma en gång på Sundbyholm.....och visst blev det vinst !

Härlig häst ! Någon som känner till den ???

Najtan Tabac skrev:
Och för att inte gå i mot er så måste jag säga att Tap In´s avkommor är dom som imponerat mest på mig :banana:
Ska betäcka våran märr med honom i vår. Hon ska få en efter Wall street banker nu.
Och Spotlite Nobells avkommer är i regel väldigt fint tecknade och vackra att se på :love:
Du avlar fram så krokodiler ser jag ;) :p

Liknande trådar

Mat Vi behöver skärpa till oss med matlagningen och dra ner på köpmaten. Vi har också en önskan om att äta mer vegetariskt. De här två...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
3 676
Senast: Roheryn
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 302
Senast: Squie
·
Hästmänniskan Fy vilken jobbig sits jag har satt mig i. För två år sedan köpte jag en unghäst då min andra häst var skadad och det verkade inte som...
Svar
16
· Visningar
2 225
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 837

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Löpband till hund?
  • Guldfasanerna
  • reservdelar till klösträd

Hästrelaterat