Favorithästar

Indyhope

Trådstartare
Vilka är era favorithästar bland travarna? Alltså utöver era egna förstås. ;)

Min klara favorit är Self Possessed. Avgudade honom nästan som tävlingshäst och han verkar ju ha fått en bra början i aveln. Skulle inte säga nej till ett föl efter honom. :angel:

Sv: Favorithästar

Såg Tap In en gång på Solvalla och det var en nästan kuslig känsla att se honom för vagn (snacka om att en liten häst kan växa)..... såg ut som om han skulle lyfta vilken sekund som helst och hans något överdrivna framsteg såg urläckert ut.

Om han är min favorit är tveksamt, men just den dagen var han det :love:

lsz skrev:
Såg Tap In en gång på Solvalla och det var en nästan kuslig känsla att se honom för vagn (snacka om att en liten häst kan växa)..... såg ut som om han skulle lyfta vilken sekund som helst och hans något överdrivna framsteg såg urläckert ut.

Om han är min favorit är tveksamt, men just den dagen var han det :love:
Se där- har du sett han, har du sett Humlan... han är bara lite rikare, men det jobbar vi på ;)

Ja.....nog är de lika utseendemässigt, men aktionen som Tap In själv hade finns nog ingen avkomma som kan få. Berodde väl mycket på hans nervsjukdom, tror jag, och den hoppas man ju att avkommorna slipper.

Just nu är han rikare, men du är ju på gång.........

lsz skrev:
Ja.....nog är de lika utseendemässigt, men aktionen som Tap In själv hade finns nog ingen avkomma som kan få. Berodde väl mycket på hans nervsjukdom, tror jag, och den hoppas man ju att avkommorna slipper.

Just nu är han rikare, men du är ju på gång.........
Aha, jag trodde du syftade på hans höga lyft med de vita frambenen.. ;)

Men nervsjukdommen var väl slinger? :confused:

Är inte riktigt insatt i vad han hade för sjukdom, men när vi var på Skråmsta och hälsade på honom fick vi veta att när han tävlade i Amerika (innan sjukdomen) hade han inte riktigt lika överdrivet "lyft" fram.
Möjligen är det steget han fick aningen mindre vägvinnande men sååååå läckert !!!!
(Skjuter på bak och lyfter fram)

När jag tittar på videon tycker jag nog att han hade ganska högt lyft även i Amerika.

Funderar på att betäcka min gumma med honom när hon gjort sitt....enbart för att behålla fölet själv. Avkommorna går ju riktigt bra. (Små, ettriga och ofta roliga i färgen.....den häftigaste jag sett är faktiskt nästan skäck)

// Suzanne ps. Tap In har grovnat i och är en riktig köttbulle nu jämfört med hur han såg ut som starthäst.....tror du det är "dökött" eller är det muskler ? ds. :angel:

Etain Royal(F), Joihuri(finnhäst), Fiduciaire(F), Savon Susanna (finnhäst), Cold Hard wind(FI) :love:

bland kallbloden Pilbläsen och Pilbläsa är mina absoluta favoriter.. även en av skolans småhästar Vice V.D.

bland varmbloden är det Junior Spock och The True Star (hon är undan världens bästa häst What a Star hon är det absolut goaste stoet som finns)

Tycker att His Majesty var härlig att se. Han "spexade" i värmningen och skötte sig i loppen....+ att det var sött med de ljusblå lindorna :D

och jag har lite svårt att glömma crossed out ( ingen kändis direkt kanske) efter ett besök på ÅBY.
han var så snygg!!!

Jag blev helt såld när jag såg Jag du bellouet..Vilken styrka, jag bara ryser! Sen Defi Dánou är sååå schygg :love:

Ja, Defi d'Anou är en snygging och när vi är inne på fransmän har jag min favoritfralla
KOREAN :banana:

Sen vill jag säga avkommorna till:

Supera arnie o spotlite Lobell o Pine chip gillar jag staaarkt :)

Bra. Vi väntar ett Spotliteföl till sommaren.....den kan du köpa om något år !!!!

Kom på en favvis till : VIKING KRONOS (både som tävlingshäst och avelshingst)

Liknande trådar

Mat Vi behöver skärpa till oss med matlagningen och dra ner på köpmaten. Vi har också en önskan om att äta mer vegetariskt. De här två...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
3 676
Senast: Roheryn
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 302
Senast: Squie
·
Hästmänniskan Fy vilken jobbig sits jag har satt mig i. För två år sedan köpte jag en unghäst då min andra häst var skadad och det verkade inte som...
Svar
16
· Visningar
2 225
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 837

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Löpband till hund?
  • Guldfasanerna
  • reservdelar till klösträd

Hästrelaterat