Fått smak på jakt

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare Alaska
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 63
  • Visningar Visningar 6 983
Sv: Fått smak på jakt

Problemet är ju att du kan ha jättebra hund som är agressiv och som håller avstånd dvs ingen närkontakt.
Så springer hunden på en suga med ett gäng kultingar.
och en av dem slutar sina dagar hos hunden.
som sedan resonerar, hej dom var ju inte så farliga och det var skoj att ta en...så nu tar vi fler.
Och den duktiga hunden kan inte brukas längre.

Vad är problemet? Det är ingen duktig hund om den tar grisar, den har tappat fokus och jagar inte längre utan dödar... En munkorg gör ju inte situationen bättre direkt...

Tja, vad du skulle göra är tämligen ointressant. När jag hade får som blev attackerade av en jakthund i sin hage så levererade jag den till ägaren o meddelade att nästa gång skulle jag skjuta den.

Att tro att allt handlar om träning är mer än lovligt naivt.

Om jag hittade en främmande hund som röjde bland mina får vet jag inte om jag skulle vänta till nästa gång. En kollega fick tre får ihjälskrämda av jakthundar som tog sig in i hagen - ingen vidare trevlig död för fårens del. Om det hade rört sig om nått annat än får i den här tråden tror jag de flesta hade svarat betydligt annorlunda. :mad:

Migo
som värnar om sina får på samma sätt som resten av gårdens djur

Senast ändrad:

du har rätt hunden är inte längre den hunden den var.
Hunden har "lärt" sig, utvcklats till ngt vi inte vill ha.

Sätta på munkorg??? vansinne, aldrig.
Hellre skolar vi om hunden och använder den till bara eftersök ex.

Miga.
Håller med.

Anständigheten kräver att man erbjuder antingen avlivning eller att hunden flyttar. Samtidigt som man lovar att om hunden får stanna, att göra allt för att det inte ska upprepas.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 864
Senast: Maniac123
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
5 297
Senast: Liran
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 910
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Igår var nog den värsta dagen i mitt liv, min älskade hund som varit sjuk under en längre period blev plötsligt akut dålig. Det började...
Svar
5
· Visningar
3 023
Senast: Kilauea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka