Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
@Wingates + övriga eventuella skåningar, har ni mycket fästing här nere? Tog första på Alice idag faktiskt och då slog det mig att det kanske finns här (även fast svärfamiljen menar att de aldrig sett några).
@McFlurry Jag har också funderat på att köra det. Hur tycker du det funkar?
Det kryllar av dem här nere tyvärr & i år lär det bli värre än vanligt. Plex gick nån månad utan galsband förra sommaren utan att få, mem har redan fått en nu :/@Wingates + övriga eventuella skåningar, har ni mycket fästing här nere? Tog första på Alice idag faktiskt och då slog det mig att det kanske finns här (även fast svärfamiljen menar att de aldrig sett några).
Den ena hunden får Expot.Det här är ett så omdebatterat samtalsämne bland hundägare över lag att det förtjänar en egen tråd!
Vad är era erfarenheter av fästingar? (förutom att de är äckliga parasiter)
Använder ni något förebyggande? I så fall, vad?
Någon som ger vitlök? Det gav vi alltid hästarna.. Försökte läsa på om det men hittade inte så mycket vi mobilen. Förstår att vissa hundar kan bara känsliga och så. Men hjälper det mot fästing på hund?
@Migo Va?! Är det säkert?! Varför ger folk det då..?! Har hört att lök inte är så bra men inte vitlök. Hur pass farligt är det? Nu får ju inte min hund äta matrester, men om hon skulle få i sig en pannbiff (kryddar bara mina med vitlök, inte vanlig lök, äälskar vitlök), skulle det kunna vara skadligt?!
OT, men hoppas det är okej ändå.
Någon som ger vitlök? Det gav vi alltid hästarna.. Försökte läsa på om det men hittade inte så mycket vi mobilen. Förstår att vissa hundar kan bara känsliga och så. Men hjälper det mot fästing på hund?