Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Japp hon badar mer. Dock tror jag att det är pälstypen som gör skillnaden!Det skiljer säkert mellan hundar. Effekt har det definitivt på Kiro, första fästingen sen han fick halsbandet, utan hade han säkert hunnit få ett tiotal.
Ila kanske badar mer än Camaro? Förra sommaren fick Kiro ett par fästingar trots scalibor under de perioder han badade ofta, annars fungerade det till 100%.
Igår kväll plockade jag en fästing (levande) på min hund trots att han har ett Seresto halsband
Fästingen var visserligen i "andra änden" av hunden på bakbenet men jag tycker inte att den borde satt sig i alla fall. Han har haft halsbandet dygnet runt i flera veckor och inte badat. Jag hoppas att det var en engångshändelse och att han inte fick någon smitta från den här fästingen.
Bärnstenen ska tydligen inte vara polerad, så undvik det. Men det finns rå på TraderaKanske kan man kolla på typ myrorna och andra second hand-butiker, jag har för mig att dom brukar ha bärnstenshalsband i sina smyckesdiskar?
Det borde ju inte vara så svårt att göra om till ett vettigt hundhalsband..
Tack för tipset!Bärnstenen ska tydligen inte vara polerad, så undvik det. Men det finns rå på Tradera
Nu har jag gett B-vitamin i ca 7 veckor. En fästing eller två har satt sig, men det var ganska mycket i början. För någon dag sedan när vi gick i naturreservatet efter att det regnat så kröp några fästingar i pälsen, men annars inget. Kort sagt är jag nöjd, men jag vet inte om jag vågat köra på bara B-vitamin om jag haft tex svarta hundar med mer päls. Det är ju tacksamt med ljusa, korthåriga hundar