Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ok ja det gäller Araber det här med, Min ena är 7 och fortfarande rätt mörkt grå medans 3 åringen är väldigt ljus redan, båda hans föräldrar är skimlar så misstänker att han är Homozygot då och alla avkommor kommer bli skimlar oavsett moderns färg?
Hej!
Jag har en Welsh cob hingst som jag börjar bli aningens förvirrad över färgen. Han är efter Danaway Mathias som är svart, mamman är brun. Han själv är född brun.
Sedan under vintern blev han mörkare
Och nu när sommarpälsen tittar fram är den.. svart? What? Kan hästar skifta så? Trodde jag skulle få en ljusbrun häst!
Det här pratandet om gråa manar fick mig att tänka på en ponny jag tog hand om i några år på en ridskola. Jag fick aldrig riktigt veta vilken färg hon var, om ändå inte att det stod chestnut i passet (frågade efter hon gått bort, men det var ca 5 år sedan nu). Kan det vara så att hon var "bara" fux?
Hej!
Jag har en Welsh cob hingst som jag börjar bli aningens förvirrad över färgen. Han är efter Danaway Mathias som är svart, mamman är brun. Han själv är född brun.
Sedan under vintern blev han mörkare
Och nu när sommarpälsen tittar fram är den.. svart? What? Kan hästar skifta så? Trodde jag skulle få en ljusbrun häst!
Det var faktiskt dina bilder som fick mig att börja fundera.@Emiro bilderna ovan på min Celia ger dig lite vägledning om hur mycket färgen kan ändras. Jag tycker att han ser mörk ut under.
Hans skin är fläckigt/prickigt, även i rumpan och mellan benen. Men ja, lite häftig är han nog.@Aionee Vilka läckra fräknar han har på mulen, tror aldrig jag sett en sån teckning förut.
Det ser ut som vitiligo tycker jag.Alltså vet inte riktigt vad jag ska få ut av att visa det här, men min brun-black är inte längre brun. Han blir mer och mer vit varje dag. Och jag som inte sett han på två dagar fick en chock idag när han till och med blivit vit i ansiktet.
Bilder från i höstas;
Och så idag;
Han blir skimmel. Hjälp
Fast borde inte skinnet ändrat färg då och inte bara pälsen? Han har alltid varit prickig på skinnet pga hans knabstrupperblod.Det ser ut som vitiligo tycker jag.
Du har en tigrerad brunblack. Inte helt ovanligt med tigrerade som ljusnar tack vare sin melering. Har inte du frågat förut eller finns det en tigrerad brunblack till?Fast borde inte skinnet ändrat färg då och inte bara pälsen? Han har alltid varit prickig på skinnet pga hans knabstrupperblod.
Fast borde inte skinnet ändrat färg då och inte bara pälsen? Han har alltid varit prickig på skinnet pga hans knabstrupperblod.