Undrar du om Homme d'Honneur eller om nedärvning av skäckfärg? För isåfall hade frågan nog passat bättre i Färgtråden . Men det är iaf inget konstigt, det räcker med att en av föräldrarna är skäck för att det skall kunna bli skäckföl.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Undrar du om Homme d'Honneur eller om nedärvning av skäckfärg? För isåfall hade frågan nog passat bättre i Färgtråden . Men det är iaf inget konstigt, det räcker med att en av föräldrarna är skäck för att det skall kunna bli skäckföl.
@OutOfService
Jag tror mer att det är mamman till din 4-åriga hingst som kan ha bukskäckanlag inte hdH.
En fundering. Har ett lipizzanersto på fyra år. Pappan är skimmel och mamman brun. Mitt sto är brunt men med massor av vita stickelhår i ljumsken och uppåt höftknölen. Bara en tillfällighet eller ett anlag som då heter? Och hur är det med nedärvning?
Hur funkar det? Har sett två stycken ganska nyligen, en smäcker lite större samt en islandshäst. Båda två helsvarta med klarblå ögon. Vet dessvärre inte vad de har för färger bakåt i stamtavlan, men jag visste inte ens att helsvarta kunde ha blå ögon?
.
Skulle det vara möjligt för henne att få ett helvitt föl, när vi ändå är inne på det
Som regel handlar det nog om bukskäckanlag i enkel uppsättning men andra varianter finns säkert också.