Färg på schabrak vid tävling?

LilaTiger

Trådstartare
Vad har ni som tävlar i dressyr för färg på era schabrak vid tävling? Tänker främst på er med skimmlar då...

Nu är inte tävling aktuellt för mig på ett bra tag men tanken har ändå slagit mig...
Min häst är skimmel och jag kan tycka att det kanske blir lite för mycket vitt om man har vitt schabrak på vid tävling även på en skimmel?
Annars ser jag det som en självklarhet att ha vitt schabrak och kanske i sådana fall med någon fin kantfärg eller passpoal...

Sv: Färg på schabrak vid tävling?

Själv är jag matchningsfreak så på min flugskimmel så är det ett vitt märkesschabrak med blå/silver och röd kantband/passpoal för att matcha kavajen!:p

Tycker inte det blir för mycket vitt...

Min skimmel ser jättefånig ut i vitt schabrak så jag har alltid svart när jag tävlar. Min tränare avskyr det nästan lika mycket som att jag vägrar knoppa utan rider med ponnyfläta ;)

Jag har ingen skimmel - men om jag hade det skulle jag matcha med kavajens färg. Så för min del marinblå då :)

Plaese... vitt vitt och åter vitt! med en snygg passpoil i valfri färg.

Jag tycker att det helt beror på färgen på skimmeln. Vitt schabrak kan göra att en gulaktig skimmel ser riktigt skitig ut. Min skimmel är mer "silvergrå" och han passar bra i vitt.

Men då använder man ett cremefärgad schabrak och vips ser hästen jätte vit ut igen :idea: :D

Jag skulle aldrig ha vitt! Jag har haft champange, ljusgrått och brunt vid tävling!
Jag har en brun kavaj och en brun hjälm och ljusgråa ridbyxor. (nej inte ens vita ridbyxor passar till min bländvita pålle)

hagens_zinzano-18.jpg

Här är enda gången jag haft vita ridbyxor, dålig bild dock. Schabraket är champange...
hagens_zinzano-08.jpg

Senast ändrad:

Jag har också funderat på det här, tycker skimlar ser skitiga ut i vitt i många fall. I somras hittade jag ett cremefärgat shabrak med marinblå kant som passar perfekt till min blåa kavaj:banana:

http://www.facebook.com/album.php?aid=2076367&id=1357746398#!/photo.php?fbid=1594924837181&set=a.1593503841657.2076367.1357746398&theater

Syns kanske inte super på bilden, men jag tycker iaf det blev snyggt!
(kavajen åkte av på framridningen, det var strålande sol och ca 25 ute;))

Jag har alltid vitt. Möjligen att ja skulle kunna ha ljusljusgrått och ljusgrå ridbyxor (schabrak och ridbyxor ska ha samma färg! :D ) eller cremefärgade.
Men jag tycker i allmänthet att vitt är det snyggaste, gärna med passpoal som matchar kavajen.

Den dagen det blir dags så blir det nog vitt i alla fall. Sen är ju bara frågan vilken färg jag ska välja på passpoalen - men det är ett senare problem...dock blir det inte marinblått, det är något jag vet...
:D

Lägg gärna in fler bilder på era fina hästar när ni tävlar!

VITT, alltid, alltid, alltid på dressyrtävling ;D

Dessutom SVART kavaj och VITA ridbyxor :angel:
Tycker jag ialalfall, och snygga stövlar! haha!

Nej men till en skimmel tycker jag också man ska ha vitt men med en pasporal (stavning?) som kanske är bredare och av mer färg (t ex marinblått och rött)

Jag har alltid vitt. Möjligen att ja skulle kunna ha ljusljusgrått och ljusgrå ridbyxor (schabrak och ridbyxor ska ha samma färg! :D ) .

Jag hade så från början. Ljusgrått schabrak, ljusgrå ridbyxor, svart kavaj. Men det kändes som det blev en 'grå klump'. Så på just den hästen tyckte jag det blev bättre med grått schabrak och grå kavaj, och vita byxor.

Tror dock generellt att det är väldigt olika från skimmel till skimmel vilket som blir bäst. Vissa ser skitiga ut i kritvitt, andra ser skitiga ut i creme, och ytterligare andra blir det 'bara en massa vitt', dvs för mycket, med vitt schabrak.

VITT, alltid, alltid, alltid på dressyrtävling ;D

Dessutom SVART kavaj och VITA ridbyxor :angel:
Tycker jag ialalfall, och snygga stövlar! haha!

Det var inte många rätt jag prickade in i dina kriterier, jag rider i brun kavaj, grå ridbyxor och brunt schabrak. Dessutom rider jag i jodpurs + chaps :rofl:
:D

Jag hade creme eller vanilj-färgat schabrak på min skimmel, det gjorde ju att han lyste vit under det.
hade cremefärgad skjorta o ridbyxor också till det o marinblått till. fast oftast hade jag det schabrak som
klubben sponsrade med och det var bara cremefärgat med marin brody.
hade jag haft bättre smak då hade jag nog haft brunt och guld som färger till det cremefärgade, men det hade jag inte.
Och min ponny var verkligen KRITVIT när vi tävlade, typ så att ingen fick klappa honom :angel:

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 168
Senast: Squie
·
Hästvård Köpte hästen i slutet av Oktober, då hade hon ganska mycket vinterpäls redan så vet inte hur det var då, men upptäckte efter en period...
Svar
5
· Visningar
1 001
Senast: Cactus
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 591
Senast: Lavinia
·
Övr. Hund Hej! I år är året då det äntligen kanske blir en hund! 33 år av väntan för min del... Har haft corgi och golden innan men det har varit...
2
Svar
34
· Visningar
3 296
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Retrievertråden
  • Uppdateringstråd 30