Färg på schabrak vid tävling?

Sv: Färg på schabrak vid tävling?

Har en gråskimmel hemma och tävlar alltid med vitt schabrak. Oftast med en logga/passpoal och svart kantband, vill dock ha ett vitt med silverkantband :p

Jag tävlade med vitt schabrak när hästen var yngre och gråare. Men på en helt vit häst tycker jag inte det blir så bra med vitt schabrak och har "på äldre dar" tävlat med grått eller vinrött. Min valack klär väldigt bra i vinrött ;)

har också en skimmel.. men jag har för mig att det ska vara vitt hela tiden?

tror ni detta passar inom dressyr? flugskimmel, arab.. väldigt vit..

Svart: schabrak, träns, sadel, kavaj och hjälm.
vit : ridbyxor, handskar, ja.. de var väl allt.

Eller är det snyggare vitt?

KL*

Det absolut snyggaste som finns är en skimmel med vitt schabrak/svart kantband, ryttare med svart kavaj, vita ridbyxor, svart hjälm & svarta stövlar. Hästen ska naturligtvis ha svart utrustning också ..

Det är så otroligt stilrent, heelt underbart ... :D

Vad har ni som tävlar i dressyr för färg på era schabrak vid tävling? Tänker främst på er med skimmlar då...

Nu är inte tävling aktuellt för mig på ett bra tag men tanken har ändå slagit mig...
Min häst är skimmel och jag kan tycka att det kanske blir lite för mycket vitt om man har vitt schabrak på vid tävling även på en skimmel?
Annars ser jag det som en självklarhet att ha vitt schabrak och kanske i sådana fall med någon fin kantfärg eller passpoal...

Ja det beror på vad det är för färg på hästen , som du säger.
Hade alltid blått eller vinrött schabrak på min skimmel, den bruna har jag beiget på med en tjock silverkant eller vit kant.!:)Eller vit.!
Svarta hästar är det princip lag på att ha vita schabrak ,tycker ja :p

Jag har också en kritvit häst (när den är ren) förutom några små prickar. Jag har gett bort alla mina vita schabrak, kommer aldrig placera ett vitt schabrak på honom i risk till att han ser smutsig ut.
Jag kommer tävla med creme färgat med marinblått/vinrött kantband så schabraket ser vitt ut MEN hästen ser vitare ut ;)

*gick från en iprincip kolsvart häst till en iprincip kritvit häst*

Min nästa häst blir en svar :cool:

;):D

Själv har jag alltid varit svag för vita hästar...tycker att det är något speciellt med dom...och när jag såg Tingeling så föll jag som en fura.
Hade jag inte valt en vit så hade jag inte tackat nej till en riktigt mörkbrun häst heller... :)

Cremefärgat schabrak kan man ju faktiskt ha... Vilken tur jag har att det är så lång tid kvar tills vi ska ut på tävlingsbanorna att jag kan fundera lite till. ;)

Vitt är såklart snyggt men det är sååå tråkigt :D när jag tävlade ridskolepållen var det vitt och det passar han aldeles utmärkt i.

31791556.jpg

KM dressyr LC:2 med kompisens svartbruna travare, rött såklart :d lite tjurigt att jag såg att jackan korvade sig baktill men vi matchade varandra åtminstone.
31791557.jpg

Ursäkta den mycket osmickrande bilden men min tant kommer tävla i svart med silver passpoal/text
28575546.jpg

Jag har en skimmel, som är väldigt vit just nu, men som egentligen brukar vara mer åt det gråa håller.
Jag har ett vitt schabrak på honom, med blingbling runt kanterna.
Men väntar på mitt nya Mias, med Rosa kantband, så de matchar plastrongen osv..
För mig är vitt det enda alternativet :)

Det lät som att det kan vara fint, lägg gärna ut bild när du har fått det! :)

Min pålle är svart och jag skulle aldrig tävla i något annat än vita byxor och vitt schabrak.
Tycker det känns som en självklarhet med vita byxor ;)
Sen har jag blå hjälm och kavaj då jag själv inte passar i svart. Ser ut som en liten blekfis där om jag skulle ha svart hjälm:D

Här är det med rosa kant..
Det har tyvärr glidit lite på denna bild, eftersom piloten glömt spänna sadelgjorden under prisutdelningen :o

Men är lite mer rosa i verkligheten.

bukefalos_150693248.jpg

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 168
Senast: Squie
·
Hästvård Köpte hästen i slutet av Oktober, då hade hon ganska mycket vinterpäls redan så vet inte hur det var då, men upptäckte efter en period...
Svar
5
· Visningar
1 001
Senast: Cactus
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 591
Senast: Lavinia
·
Övr. Hund Hej! I år är året då det äntligen kanske blir en hund! 33 år av väntan för min del... Har haft corgi och golden innan men det har varit...
2
Svar
34
· Visningar
3 296
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Retrievertråden