Får man fråga, egentligen...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Får man fråga, egentligen...

Huvudet på spiken, på något sätt. Jag ÄR en nyfiken person, och de flesta av mina vänner vet om det. Jag hoppas att jag har den där känslan för "när det passar, eller inte".

Jag förstår också din synvinkel. Du vill inte vara så privat, och för mig är det helt okej. Jag själv har inga problem med varken det ena eller andra, även om jag givetvis helst ser att andra är lika öppna som jag (det är lite lättare då, då känner inte jag mig så dum om jag råkar babbla på om mig själv ogenerat).


luspudel skrev:
Jag tycker nog att det är huvudsaken, att man i relationer till vänner vet var man har varandra och utgår från den person man möter. jag är säker på att du, kalaspinglan, har vänner som är lite mer som du själv också? Börja med att fråga dem! :idea:

Men å andra sidan, så har du säkert redan gjort det... ;)

En tumregel kan väl ändå vara att om man känner sig osäker så är det bättre att låta bli.
 
Sv: Får man fråga, egentligen...

Sunshine skrev:
Det där tycker jag är en jättebra inställning :bow:

Något jag försöker tänka på nu när ICSI #2 har misslyckats och jag undrar om jag orkar med fler behandlingar.

Hur får man maken att tänka likadant?

Jag tänker nog ungefär som Inte_Ung kring barn. Har alltid velat ha fosterbarn (vara familjehem, heter det väl numera). För jag känner att jag har något att ge. Jag vill ge en ny människa trygghet och support. Det behöver inte vara just mina gener i den människan. Jag tror inte att mina gener är mer värda eller bättre än några andra.

Jag tror att min man kom in i samma tänk genom att vi pratade massor om barnuppfostran och om föräldrar som suger.

Men min man ville ha ett biologiskt barn oxå. Så vi sa att vi skulle försöka skaffa ett eget barn, och sen bli familjehem. Nu har vi fått ett biologiskt barn - och jag är helt förvirrad!:confused: Ska vi försöka få ännu ett biologiskt barn? När kan vi bli familjehem? Har vi plats för tre barn i vårt lilla hus? Ska vi bli stödfamilj istället? Ska jag satsa på ridningen istället? Kommer jag att bli mindre engagerad i barnen på jobbet?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 794
Senast: Nixehen
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 774
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
22 890
Senast: Gunnar
·
Relationer Hej Buke.. Anonymt nick för ja, privata grejer och så. Frågorna: Hur vet jag att jag inte vill ha barn? Hur gör man för att avsluta ett...
2 3
Svar
55
· Visningar
10 713
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp