Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Väl talat! Precis så tycker jag. I ett förtroligt samtal med nära vänner pratar man ju om allt möjligt personligt. Då kan frågan vara relevant; man vill veta hur den andre tänker; man vill diskutera det här med val barn/inte barn.Snuffsan skrev:Den enda gång det kan vara intressant att veta är om det är nära vänner. Och är det nära vänner som man pratar förtroligt med så tycker jag att det är det ok att fråga. Precis som man pratar om andra stora frågor. Om förhållanden, skilsmässor osv.
Men det är som sagt en förtrolig fråga till en vän i rätt sammanhang, inte barn-tjatet som en del håller på med.
Exakt, när vi fick frågan tidigare om "när ska ni.." tog folk först för givet att vi ville ha barn, kunde få barn och skulle skaffa. Att vi ville vänta tycktes de inte fatta. Det var ett jä_la tjatande på att vi borde sätta igång NU för vi borde... etcmandalaki skrev:Det provocerande kommer sig nog av att det inte stoppar med "tänker ni försöka få barn?" Svarar man nej blir nästa fråga sannolikt "men varför inte det då?" med MYCKET höjda ögonbryn.
mandalaki skrev:Undrar vad som skulle hända om man anlägger moteld. Nån säger "vi ska ha barn!" och man svarar "Jaså, varför då?"
Jag/vi fick sådana frågor av exets frögurkefamilj (även kusiner etc.) Jag var då 16-17 år gammal. Hur tänker man då? Tänker man alls?Bebben skrev:När jag var 18½ år gammal så flyttade jag ihop med sambon. Ungefär 4-5 mån senare så började jag få frågor av en viss person i släkten, som verkligen lever för sina barn som enda intresse i livet, när vi skulle skaffa barn.
Den frågan har jag fått massor av gånger.mandalaki skrev:Undrar vad som skulle hända om man anlägger moteld. Nån säger "vi ska ha barn!" och man svarar "Jaså, varför då?"
Inte_Ung skrev:Vill ni också veta?
mandalaki skrev:Undrar vad som skulle hända om man anlägger moteld. Nån säger "vi ska ha barn!" och man svarar "Jaså, varför då?"
mandalaki skrev:Shoot!
Inte_Ung skrev:Jag ville ha den upplevelsen av att se en människa utvecklas från litet barn till vuxen.
Och under den tiden ha möjligheten att påverka hur utvecklingen skulle bli.
Det hade gått lika bra med adoptivbarn, fosterbarn eller andra barn.
Men att skaffa dem själv var enklaste sättet att få dem.
Jag vet inte.Sunshine skrev:Hur får man maken att tänka likadant?