Får jag skicka farmor till månen???

Sv: Får jag skicka farmor till månen???

Tja, svårt faktiskt ibland då jag itne kan skriva när pojkvännen är hemma....

Bara detta är ju mystiskt. Varför kan du inte det? Jag kan skriva vad jag vill när min partner är hemma, faktiskt nästan bara då jag kan skriva för annars är jag med sonen.

Och HUR vet du att inget händer??? Jag skrev tråden för at skriva av mig. Just när jag skrev denna tråden hade jag ingen att prata med och så skrev jag här. Hur vet du att inget hänt sedan dess? För att jag inte skrivit nåt i tråden? Tja, svårt faktiskt ibland då jag itne kan skriva när pojkvännen är hemma....

Jag har pratat med familjerätten och fått tid för att skriva en del papper, jag ska ringa familjerätten igen i morgon och höra om jag kan komma dit själv på ett möte och jag ska ringa bvc för att få en tid. Jag HAR pratat med Elins pappa och visst, han väcker inte mig på natten men hon skriker mycket på nätterna nu så det är liksom svårt att missa henne även för mig. Däremot har han lämnat henne hemma hos mig några dagar nu, han tar inte henne lika snabbt utan jag hinner faktiskt ta henne.

Jag skällde ut honom i går efter jag läst vad som skrivits om mig på msn mellan hans mor och honom och talade då om för honom exakt vad jag tycker om hans beteende just nu. Och i dag kom han med MIN overall som jag köpt till Elin och den hade hon på sig i dag när VI var hos hans mamma..... han gjorde som jag ville- och de som har läst stollans utmärkta beskrivning av honom förstår att DET är ett framsteg om nåt!

På fredag ska det skrivas papper som sagt och troligtvis blir det så att vi går dit och så skriver vi om faderskapet och hör vad hon har å säga och så ber jag om ett nytt samtal där både pojkvänen och jag är med innan jag skriver på om vårdnaden. Han ska få en chans att visa att han vill samarbeta inna jag skriver på nåt....

Så det händer massor just nu, min ork att uppdatera är dock inte så bra. Min ork överhuvudtaget just nu är inte så bra.....

Och jag ska skriva ett brev till hans mor där jag talar om exakt hur det känns att bli misstrodd och där jag ber henne visa mig mer respekt.... INGEN ska anklaga mig att inte amma för att jag ska kunna dricka!!!!!!!!! Jag som varit full 5 gånger under mina 26 år i livet!!!!!!!

Jag anser dessutom att han visst kan ta mina barn om han så gärna vill avlasta mig!! Säger man att man är en familj och kallar sig själv för pappa för dem så ska man också bete sig som en pappa gentemot dem och kunna avlasta mig, om man nu så gärna vill göra det. Det är hans förbannade skyldighet att ta hand om pojkarna när han nu har accepterat dem som del i familjen! Men nu är det bara Elin...Elin.... Elin, och mina söner är inget värt alls. Fast även där har han ändrat sig de två senaste dagarna lite grann, också för att jag tog upp det.

It`s my girl!!!!

:love:

Jag hade tänkt att skriva ett inlägg om hur bra du är på att fundera. Se saken från olika håll och ifrågasätta när man ger dig input.
Sedan tänker du några vändor till och ofta så har du något konkret att komma med.

Och om du inte gör en förändring så har du en motivation till varför.

Jag tycker det låter som ett bra upplägg, dina tankar om familjerätten.
Det är ännu bättre att du skriver brev till svärmor.
Ocj jag tycker som du, att han kan visst vara med dina polkar!!!
De ingår i "enyakonceptet", ingår i Elins familj, vare sig han vill eller inte.
Liksom du så har dina pojkar rätt till att få lugn och ro.

Stå på dig!!!
:love: :bump:

Här har du problemet i ett nötskal, precis så här är det. Så här funkar han. Lägg till hoten när jag inte gör som han vill....." jag gör slut", " då gör vi inte det då", " jag ringer advokat"......

Vad skulle hända om du svarade:
-Jaha, och?
?
Och liksom bara ignorerade det.
Och sedan fortsatte med att kräva att han gör som du vill.

Liksom, "Gör det du, om du skall vara så här så spelar det ju i alla fall ingen roll."

Däremot har han lämnat henne hemma hos mig några dagar nu, han tar inte henne lika snabbt utan jag hinner faktiskt ta henne.

Tävlar ni om vem som hinner först till Elin när hon behöver det? Är det den som vinner som får ta henne resten av dagen?

Vet du Enya jag hade aldrig stått ut med en sån karl som du har, jag hade när han hotar om att göra slut mm göra precis som Inte_ung skriver! Jag hade inte kunnat ha känslor för någon som hotar mig och som jag är rädd för ska vända allt mot mig i framtiden vid ev vårdnadstvist. Men det är jag det och det är tur att vi alla inte är likadana.

Kan han få hjälp eller ni få hjälp med att kunna fungera som en familj i framtiden? Det hade ju kanske varit det bästa för alla inblandade.

Jag önskar dig all lycka i framtiden Enya och att allt löser sig för dig och för att du ska få känna kärlek från din livspartner.

Om man ska gå efter vad Stollan skriver så verkar det ju som om han behöver professionell hjälp....:crazy: Har han det?

Om man ska gå efter vad Stollan skriver så verkar det ju som om han behöver professionell hjälp....:crazy: Har han det?

Nej, efteorms han itne ser att han behöver det. Jag håller med och tycker att han nog skulle må bra av att till en början gå och prata om sitt liv.... typ börja på ett ställe.

Jag har inte läst hela tråden men jag har läst bla Stollans inlägg och om jag var du så skulle jag vara mycket, mycket försiktig innan jag skriver på något faderskapspapper.

Jag tycker inte att han verkar vara att lita på för fem öre och efter hennes beskrivning av honom kände jag mig än säkrare. :cry:

Vad du gör, Enya, var försiktig !!
Vad händer om du går på hans manipulering och du skriver på papprena och sen går han på i samma ullstrumpor iallafall !!? Kanske ännu värre??

Nej Enya, *skakar på huvudet* jag hade inte skrivit på i första taget och jag råder dig; tänk dig för, snälla.. :cry:

Jag blir så himla ledsen när jag läser din tråd, ledsen för både din skull och dina barns skull. Ingen av er förtjänar detta men det är bara du som kan sätta stopp för det.

Jag ger dig alla, precis alla styrkekramar jag har på mitt lager för jag tror att du kan behöva det!!
*kramar om hårt och läääänge* :love: :cry:

Vad skulle hända om du svarade:
-Jaha, och?
?
Och liksom bara ignorerade det.
Och sedan fortsatte med att kräva att han gör som du vill.

Liksom, "Gör det du, om du skall vara så här så spelar det ju i alla fall ingen roll."

Det var det jag gjorde den där tisdagen. DEn dagen jag blev så fruktansvärt arg på honom och talade om ett och annat. Men då var jag ju så arg och den ilskan krävs för att jag ska ha ork att sätta emot. Däremot har han slutat med hoten och är trevlig mot mig. Har itne med ELin till sin affär och jag fick följa med till hans mamma. Även om han sa i lördags när jag tog upp det där på msn att vi inte skulle åka dit. Då sa jag att DET ska vi visst, och så blev det.

Och det är den metoden jag kommer att använda hädanefter till honom med. Dessutom vet jag att kvinnan på familjerätten kommer att säga att det är totalt oacceptabelt att han åker i väg med Elin till släkt och vänner och är borta halva dygnet...... alltså säger hon samma sak som jag försökt förklara.... Ibland är det bättre att försöka förklara nåt och lyssnar han itne så väntar man tills någon annan sagt samma sak för då brukar han lyssna, och så slipper man bråket. Det ska bli intressant att höra hans reaktion på det och se hur han reagerar när han får höra att det jag säger faktiskt är sant.

Det verkar bra, i alla fall bitvis.
Tänk på att det är du som är den vuxna av er.
Det är du som har rätt.
Det ger dig ett stort ansvar men också makten att bestämma.

Så som den vuxna i en familj gör.

och jag fick följa med till hans mamma.

.

Alltså... varningsklockorna ringer för fullt i mitt huvud när jag läser detta. Vadå FICK??!! För mig låter det som att du lever på nåder hos honom.

... om jag var du så skulle jag vara mycket, mycket försiktig innan jag skriver på något faderskapspapper.

Vilka papper menar du?
Faderskapet är inget man kan komma undan att skriva på.
Han ÄR ju pappan, eller hur?

Frågan om vårdnaden och umgänget är en annan fråga.
Lämpligt är väl att han som straff för dåligt uppförande inte får gemensam vårdnad.

Åh, förlåt, jag tänkte fel. Jag menade såklart papperen om vårdnaden som hon är på väg att skriva under.

BRA att du inte tänker skriva på om gemensam vårdnad än!

Se hur ert samarbete utvecklas och ifall det går att ha gemensam vårdnad senare.

Vårdnadstvister är inte roligt, det är en av underavdelningarna i helvetet!

Bara detta är ju mystiskt. Varför kan du inte det? Jag kan skriva vad jag vill när min partner är hemma, faktiskt nästan bara då jag kan skriva för annars är jag med sonen.

Han ser ju inte att han gör fel så han skulle inte tycka det är kul att andra läser om det han gör mot mig.

Alltså... varningsklockorna ringer för fullt i mitt huvud när jag läser detta. Vadå FICK??!! För mig låter det som att du lever på nåder hos honom.

Av någon anledning så vill han inte ha med mig till hans mamma ibland, vill åka ensam. Så är det även till några av hans vänner.....

BRA att du inte tänker skriva på om gemensam vårdnad än!

Se hur ert samarbete utvecklas och ifall det går att ha gemensam vårdnad senare.

Vårdnadstvister är inte roligt, det är en av underavdelningarna i helvetet!

Vårdnadstvist lär det bli i alla fall. Hur jag än vänder och vrider mig för att slippa det.....:cry:

Hon hade ingen tid innan mötet så jag har inte träffat henne, skulle så gärna vilja det för att höra lite om vad hon tycker jag ska göra.

Och så måste jag berätta att Elins pappa faktiskt har ändrat sig en hel del, han samarbetar verkligen just nu, men samtidigt känns det lite som lugnet före stormen. Just nu känsn det som om det är för tidigt att skriva några papper på fredag för skriver jag inte på så kan ni ju gissa hur julen här blir... suck suck och suck!!! Men jag kan inte ändra tiden nu utan får ta det som det kommer helt enkelt. Har back up från mamma, vi ska vara hos Freddys mamma i jul ( i år IGEN trots att vi bestämt att fira jul HEMMA....) men om vi blir ovänner så ska jag vara hos henne. Tur jag har min mamma, som för övrigt är så arg på honom att hon knappt får luft när jag berättar om vad han gör....

Jag har inte läst hela tråden men jag har läst bla Stollans inlägg och om jag var du så skulle jag vara mycket, mycket försiktig innan jag skriver på något faderskapspapper.

Jag tycker inte att han verkar vara att lita på för fem öre och efter hennes beskrivning av honom kände jag mig än säkrare. :cry:

Vad du gör, Enya, var försiktig !!
Vad händer om du går på hans manipulering och du skriver på papprena och sen går han på i samma ullstrumpor iallafall !!? Kanske ännu värre??

Nej Enya, *skakar på huvudet* jag hade inte skrivit på i första taget och jag råder dig; tänk dig för, snälla.. :cry:

Jag blir så himla ledsen när jag läser din tråd, ledsen för både din skull och dina barns skull. Ingen av er förtjänar detta men det är bara du som kan sätta stopp för det.

Jag ger dig alla, precis alla styrkekramar jag har på mitt lager för jag tror att du kan behöva det!!
*kramar om hårt och läääänge* :love: :cry:

Tack!!!

Jag tänker och tänker och tänker hela tiden, alltid. När jag ska sova, när jag äter, när jag sitter på en buss, när jag sitter på tåget osv Det är påfrestenade att fundera och inte kunna prata med HONOM om det.

En dum fråga kanske..

Du klagar och gnäller på honom här på buke om allt han gör fel och min spontana tanke är.... varför är du överhuvudtaget tillsammans med honom?

Sluta gnäll och gör något av ditt liv istället! Var istället glad åt de framsteg som han gör och ägna din energi åt att förbättra ditt egna liv. För som jag kan utläsa från många av dina inlägg här är att du har en hel del att jobba med på det personliga planet.

Att sitta och invänta katastrofer är ingen lösning.

Vårdnadstvist lär det bli i alla fall. Hur jag än vänder och vrider mig för att slippa det.....:cry:

Hon hade ingen tid innan mötet så jag har inte träffat henne, skulle så gärna vilja det för att höra lite om vad hon tycker jag ska göra.

Och så måste jag berätta att Elins pappa faktiskt har ändrat sig en hel del, han samarbetar verkligen just nu, men samtidigt känns det lite som lugnet före stormen. ...

Och varför tror du att han samarbetar för?

Efter allt jag har läst ringer varningsklockor som bara den. Garanterat rustar han sig för tvist. Ta med den här tråden utskriven på mötet som påminnelse. Alltså inte visa upp den, men ha den som ett minne om allt han gjort.

Jag kan inte i ord beskriva den frustration man upplever när man läser din tråd. Hur kan du vara så blåögd????

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 135
Senast: Anonymisten
·
Övr. Barn Det kommer ett barn till mig och rider rätt ofta och har gjort så i drygt ett år. Barnet är 12 år och har det rätt jobbigt med en...
Svar
14
· Visningar
1 446
Övr. Barn Vi har 2 barn. Ett på 10 och ett på 7. Det yngre barnet är till vissa delar extremt olik sitt äldre syskon och saker som fungerat med...
Svar
16
· Visningar
1 030
Katthälsa Hej, I förra veckan hittade vi vår fina hankatt Sigge påkörd i skogen. Då hade han legat och tryckt i 6 dagar. Vi åkte direkt till...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 121

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka