Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Han kan ju läsa på buke som alla andra människor.
Men i tisdags förra veckan blev jag ARG och en förändring kom omedelbart och det kändes oerhört bra att få ryta ifrån och tala om för honom att jag struntar fullständigt om han så skickar hela världen efter mig för ingen kommer att ens titta åt hans håll när han komemr med så befängda saker som att Elin ska vara hos honom två veckor i stöten. Jag var så arg att jag tog upp bra mycket mer än bara det här med Elin. Och som sagt gav det resultat.
Jag tycker att du ska säga till Elins pappa att om han kan visa att han kan samarbeta under minst ett år, gärna två, så går du med på att han ska få gemensam vårdnad. Så som du beskrivit situationen nu är mitt råd att inte släppa din enskilda vårdnad!
En vårdnadstvist tar ett år, så då får han tid på sig att visa sin samarbetsförmåga och sin förmåga att se er dotters behov och hantera dom på rätt sätt.
You go girl! Där blev han snopen va?
Relevanta frågor du ställer till Görel!
Vad säger/gör F om du säger att du vill skriva ifred, utan honom hängandes och läsandes över axeln?
Vaddå "smygläsa"?
Det låter som "snoka i dagböcker".
Det här är ett öppet forum där man kan läsa så mycket som man vill utan att det kallas "i smyg".
Oz_joj: Han läser gärna över axlen på mig när jag skriver. Och jag vill gärna kunna skriva här öppet och ärligt vad jag känner utan att ha hans ögon på mig, jag struntar i om han läser det nu iefterhand men jag tycker det är viktigt att jag får skriva i fred.
Bugar och tackar för ditt svar!!!
Har några frågor till dock Det här med att behålla kontrollen över Elin; har inte han "rätt" at ha en åsikt om var hon ska gå på dagis, elelr vilken läkarbehandling hon ska ha osv? Jag vet att han inte har det om jag har enskild vårdnad, men jag menar rent allmänt. Vad är det som säger att jag är bättre lämpad till att fatta de besluten? Finns det nåt konkret i hans beteende som gör honom som olämplig till att ha gemensam vårdnad med?
Av det du har läst här, tror du att jag kan behålla den enskilda vårdnaden även efter att han försökt få gemensam? Elelr tror du att han kan få gemensam vårdnad?
Men snälla du, har du skrivit på om gemensam vårdnad nu?
Då så är du ju livegen från och med nu.
Det var inte bra det där.
Det låter som att hon på din familjerätt inte läst på förarbetena till nya lagstiftningen! Orkar man inte läsa dom knappt tusen sidorna finns det utbildningar man kan gå!
Jag blir inte arg på dig, jag blir arg på den tjänsteman som ska hjälpa dig som inte verkar ha hängt med. Själv rekommenderar jag aldrig gemensam vårdnad för de som inte bor tillsammans, om de inte varit tillsammanslänge innan graviditeten och separerade under den. Min erfarehet säger mig att ju mindre man känner varandra desto mindre litar man på varandra och desto oftare blir det konflikter.
Men du är inte livegen, du kan alltid stämma honom om han inte sköter sig och eventuellt få tillbaka den enskilda vårdnaden! Ett litet hopp
Den person som du träffade på familjerätten är inte ensam om att resonera på detta sätt.
Hon kan ju inte eran situation, tyvärr. Annars hade hon kanske sagt annorlunda.
Däremot så var det bra att hon stod fast vid Elins behov av att inte fara runt!
Och det är sant att det ligger en i fatet om man inte sammarbetar eller undanhåller barnet från umgänge.
Men det har ju du inte gjort.
Framtiden får utvisa om du fick rätt råd eller inte.
Nu är det upp till F att sammarbeta och gör han inte det så hoppas jag att du agerar direkt!!
Hoppas du nu får en lugn helg tillsammans med alla dina barn.
Kram på dig.