Jo, jag skrev ju något om en osäkerhet som jag tycker att man ser hos dig, och som jag nästan blir lite ledsen av.
Det jag tänker på är dels sådant som att du inte riktigt vågar lita på ditt eget omdöme när det gäller skötseln av Elin, om pappan tycker annorlunda. Dels att du så lätt och så ofta, verkar det som, tror att frågor till dig om olika saker är ett slags kritik eller mer seriöst ifrågasättande, inte bara undran.
Det är en sårbarhet som verkar så jobbig att leva med, tycker jag. Du framstår som dubbelt så stark, när man betänker hur stark du är, allt vad du klarar av, och ändå inte litar riktigt vare sig på dig själv eller andra, tror jag. Det är imponerande. Men skulle nog bli lättare om du kunde finna fram till en säkerhet i allt det du klarar av.
Jag tänker på det där som Cocos frågade om antal millilitrar som Elin får/ska/brukar äta, eller det där inlägget där Escodobe raderade alltsammans, och då tänkte du att hon nog skrev något dåligt. Escodobe är ju så ofta så inkännande, att jag blev förvånad att du reagerade som du gjorde. För varför i all världen skulle Escodobe skriva något negativt om dig? Särskilt inte nu när det blivit en mycket mer konstruktiv stämning i din tråd.
Visst där överreagerade jag kanske, men just då kände jag det som kritik, för vi hade ju inte ens pratat om en ml-gräns alls. Vi pratade om att han gav DUBBELT så mycket som hon åt hos mig. Jag berättade att hon får CA 200 ml hos mig och 400 hos honom och på många fler gånger. Jag förstår itne då varför hon tog upp att hon INTE hade gräns till sitt barn, det var det ju ingen som sagt heller. Och ingen sa nåt om att jag har det. Förstår du hur jag tänkte då?
Jag känner tyvärr inte Escodobe, mer än att jag vet att hon har en rottis och att hennes användarnamn påminner om dobermann. Ja så vet jag att hon har sambo och bor i en etta och att förra sambon och hon hade hund i hopa ( var det itne så?) MEN det som förvånade mig lite och det som gjorde mig osäker på henne var just det hon skrev " Raderat....." Jag har inte sett det förut om det inte har varit kritik mot en annan användare. De som inte menar det som kritik utan bara ångrar sig brukar skriva en förklaring typ. Och varför skulle hon inte skriva negativt om mig? Jag menar, det finns mycket negativt att skriva, tex som Sar skrev, varför jag skaffade barn med den mannen, elelr som cocos skrev om varför jag har så många hundar.....
Sen tog du i mycket klarare och starkare mot Sar en gång, och där tyckte jag inte att du överreagerade, utan att hennes inlägg inte lät så trevligt. Sar förklarade ju sen, så jag skriver inte detta för att dra upp gammal skit, utan bara för att visa vilken sorts reaktioner jag tänker på, och inte tänker på.
Där blev jag ledsen, för en sån kommentar placerar jag i samma fack som "vad var det jag sa", den är otrevlig, onödig och ger bara andra personer ångest. Men det är så det är på buke ibland. Säger jag att det är jobbigt att vara mamma så är kommentaren där " det skulle du tänkt på innan du skaffade barn", säger jag att det är jobbigt med hundarna " gör dig av med dem" får jag till svar, säger jag att elräkningen är hög så visst är det någon som skriver " flytta" och säger jag att jag är trött på leran " flytta till lägenhet". Det finns lösningar på ALLT och man får inte gnälla utan ska bara göra nåt åt det- elelr vara tyst. Ibland är buke just så, jag pekar inte ut nån men jag tror det till viss del har gjort mig känslig. Det jag skriver på buke kan såå lätt missuppfattas och skriver jag inte ut saker som kan vara självklara så är det genast nån som tror det allra värsta. Det är skitjobbigt och ibland känns det som om jag borde vara mer tydligt i det jag skriver.
När det gäller din tro på ditt omdöme jämfört med Elins pappas hoppas jag att du känner dig stärkt av de senare inläggen. Alla här, mer eller mindre, är ju helt övertygade om att det är du som ser Elins behov bättre än han, och att du faktiskt bör ta upp konstigheterna hos honom.
Jo jag känner mig stärkt nu.
Jag tror tex inte att någon tänker, "äh, det är ju bara en mössa". Huvudet är den kroppsdel som släpper från sig mest värme, bebisar har ofta lite problem med värmeregleringen, huvudet på en bebis är en stor del av kroppsvolymen - alltså är det självklart att bebisar ska ha mössa på sig! De ska inte behöva bli ens kortvarigt nedkylda, när det är så enkelt att förhindra.
Jag tänker ungefär samma saker om allt du säger att Elin får uppleva hos sin pappa. Och när det dessutom är så att han kanske har henne en gång eller ingen gång vissa veckor, så skulle du ju lika gärna kunna lämna henne till vilken barnvakt som helst. En bebis lär inte känna någon särskilt väl på det sättet. Bara det att han har henne så sällan gör honom mindre lämplig, vad jag kan förstå.
Mindre lämplig pga att han har henne så sällan?
Men jag förstår till fullo att du hellre hade velat tro att det är du som är en hönsmamma, för då låg ju problemet hos dig, och Elin skulle ändå ha det bra.