Nej, det stämmer, och det går inte att utbilda en person som inte kan utbildas.
Om barn säger man att "Barn gör som vuxna gör, inte som de säger"
Alltså, man måste SE hur andra gör för att lära sig och för att kunna ta in information.
Han är sån. Vilket är lätt att utnyttja. Och det är lätt att använda sig av hans familj och vänner istället för att gnata själv på honom om saker, för inför mig vill han nte verka dålig.
Hur man hanterar ett litet barn finns ofta naturligt i de allra flesta människorna, därför att vi blivit naturligt behandlade och älskade som små spädbarn, det "minnet" gör att vi kan överföra det på våra egna barn.
Jag tror också det har med instinkter att göra. Det är rätt häftigt att tänka som inom djurvärlden! Mina hundar tex ser Elin som en del av familjen, en del som man ska pussa på! De är inga monster som biter bebisar elelr äter dem utan Elin är en valp i deras ögon.
Har man svårigheter med den inlärningen så är det just som du säger, att det spelar ingen roll hur många gånger man ger informationen, för det går i alla fall inte in.
ÄR det så för Elins pappa, är det rent skadligt att han är ensam med henne, han skulle behöva ett "hjälpjag" som leder honom i föräldrarollen.
Han ser ut att älska henne och det jag såg innan vi gick isär så gosade han med henne precis som vem som helst. Det som syntes lite då och som syns tydligare nu, är att han har ett avstånd till henne. Det syn ju extra tydligt när han itne ens rusar fram till vagnen när han ser oss. Jag hade verkligen inte kunnat hålla mig därifrån om jag varit i hans situation! Så en viss del finns naturligt i honom, men frågan är om det lilla som fanns/finns är tillräckligt? Frågan är varför han vill ha ett avstånd, frågan är om han gör det medvetet? Jag trro han är rädd för att förlora henne så han har ett avstånd lite delvis pga det och ju längre tid som går desto svårare har han för att knyta an till henne känslomässigt.
Tror jag bara alltså.
Däremot kan man lära sig, men först måste man ha motivationen.
För din del blir det svårt att påvisa att han missköter Elin i olika situationer, iom att han inte visar upp sig på bvc eller på era familjemöten.
Ja, finns ingen som stälelr upp på min sida. Därför är det lättare att gå genom familjerätten och liskom ge honom en chans att skärpa sig.
/B]
Flera av de situationer som du beskriver om hur Elin har det hos pappa är anmälningsbara.
Min oro går ju itne att anmäla, är resten verkligne så allvarliga brister att det öppnas en utredning så att han komemr få hjälp elelr komemr allt bara sluta i en enda röra och som att jag är en riktig elak människa som misstror honom?
För dig gäller det att vara den goda föräldern och kompensera upp hans brister.
Det är en lätt uppgift! Jag glömde att sätta mössan på henne i tisdags, la den bredvid babyskyddet innan vi skulle åka men rusade iväg utan då vi var lite sent ute.... jag skäms som en gris FORTFARANDE! och ändå har vi flera plusgrader ute nu!!!
Kram på dig