C
Cocos
Sv: Får jag skicka farmor till månen???
(...10...)
Det här med magknip får mig att fundera. Om maten inte blandas ordentligt och är vattning, ger det magknip? Då kan det ju förklara mängderna mat för att få henne nöjd. Och mängden kräk.
Nej det kan jag inte tänka mig. Däremot lär hon kissa mer och kanske bli lite hungrigare.
Elin äter var tredje timme och behöver oftast inte mat mellan måltiderna, om man blandar ersättningen som man ska och hon får äta sig mätt varje gång.
Varför misstror du pappan så otroligt? Man behöver inte nån ingenjörsexamen för att blanda till ersättning eller välling. Er dotter lär ju knappast gå hungrig ifall han ger henne så mycket mat och så ofta....*suck*
Så att äta mindre och ofta ser inte jag som ett alternativ då allt handlar om rutiner som ska vara samma så långt det går. Problemet är att han ger henne dubbelt så mycket och oftare.....
Det jag skrev ang små måltider ofta är ett allmänt råd om hur bebisar fungerar pga små magsäckar. Du behöver inte ta allt så himla personligt. Har jag sagt att du bör ge henne mindre och oftare än du gör nu? Och man kan fortfarande inte tvinga en bebis att äta mer än h*n vill ha...
(...10...)