Får jag skicka farmor till månen???

Sv: Får jag skicka farmor till månen???

Nu är det en jättefin känsla i dina inlägg i den här tråden, tycker jag!

Vad gäller att älska, att känna att man gör det, att säga det och att handla därefter, så är jag övertygad om att det är en av dina starkaste sidor.
Ja, det känns som om jag har lätt för att älska och svårt för att hata. Men ibland skulle jag vilja att det itne var så lätt att älska!!

Elins pappa, däremot... jag håller med om att man skulle tänka sig att även om han inte förmår visa kärlek och respekt för sin kvinna/flickvän, så hade man trott att han skulle klara av det gentemot en bebis. Det är ju så mycket enklare, också, på många sätt, att tycka om barn (och djur) än vuxna människor. Barn och djur är ju gulliga på ett annat vis, och allt det där. Men han fixar det inte. Det du skriver visar ju det. Kanske känner han det han tror är kärlek för Elin, men helt äkta känns det ju inte för dig och mig, när han inte visar praktiskt och ekonomiskt ansvar. Bara en känsla liksom, i tomma luften, inga handlingar kopplade till den. Då är det ju inte så mycket att ha. Som om någon sa sig vara en hjälpsam person, och sen bara satt när man verkligen behövde lite hjälp.
Ja just så känns det. Jag har tänkt på det en del sedan jag läste ditt svar. Det är ju just så det känns, som om han visst älskar Elin men bara som ett ord. Och så när han känner för att vara pappa..... Att han inte visade det minsta intresse för Elin på dopet ( nåja, han gick förbi henne och tog henne snabbt på handen, en liten lätt strykning....)eller någonsin annars visar ju på att han inte vet vad älska innebär och vilka skyldigheter man har om man älskar någon.

Tufft jobbat med underhållsbidraget! Skicka Elins pappa till mig om han bråkar, så ska jag säga honom ett sanningens ord! Tror att jag kan samla ihop rätt många bukisar till att hjälpa mig med det om det kniper!
Ok, då skickar jag honom till dig vid problem:D jag har inte lämnat in papperna ännu, försäkringskassan var stängd den dagen den skulle vara öppet ( lunchstängt) så jag ska lämna det till mamma som kan lämna in det på annat ställe.

Jag förstår att du blir trött och irriterad. Det har varit en mörk djävla regnvinter, rent ut sagt, och med hundar och små barn i den skånska leran kan jag gott tänka mig hur det blir. Det betyder inte att du är slarvig! Här i huset är det jag som drar in mest smuts, eftersom jag går i den satans leran ute på landet med hästen. De andra i familjen promenerar så civliserat på gatorna, så.
Ja visst är vädret skittrist!!! Nu regnar det igen och givetvis så halkar voffsegullarna in på hala tassar och ger söta små fotavtryck efter sig på golvet! Det är bara att ta fram moppen... Eller att ge FAN i dem tills i kväll innan läggdags;) Vilket borde vara nu *tittar på klockan*
Jag försöker dessutom få pojkarna att inte stövla in med skor på:D Det går inte såå bra, de ska ju bara....

Hur mycket tar din mamma pojkarna? Kanske kan hon avlasta dig lite extra de närmaste veckorna så du får lite vila efter allt du varit tvungen att gå igenom?
Hon tar inte dem så mycket men däremot är hon den som ställer upp med att köra mig och handla och att lämna Elin osv och hon är redan tyvärr alldeles för stressad och trött. Hon orkar inte med barnen någon längre tid, och hon är farligt nära att gå in i väggen.
För du har gått igenom mer än de flesta behöver, på kort tid. Du förtjänar att vara lite snäll mot dig själv, och du förtjänar hjälp, bara det finns någon du kan lita på som kan ge dig den. Och ge dig den hjälp du just behöver.
Jag vet inte vad för hjälp jag behöver. Något som jag skulle vilja är att någon gör varm choklad åt mig en dag. Bara att få uppleva känslan att någon gör något åt mig så jag får sitta kvar och bara ta emot.

Din känsla av att vilja ha kontroll över din familj, tror jag är en bra känsla. Du har varit hotad, och det i en livsfas då man normalt är mycket känslig även om allt bara är frid och fröjd - nämligen de första veckorna efter en förlossning. Inte konstigt om det var obehagligt när personer som hör ihop med Elins pappa gick iväg med Elin på dopet, men helt okej när Ramona hade henne. Ramona har väl inte hotat dig och Elin, heller! Det ser mysigt ut på bilden också, med henne och Elin.
Det där om att man är känslig och att en mamma egentligen ska ha lugn och ro hos sig precis när bebis är född tror jag inte Elins pappa vet om elelr förstår. Jag tror inte att någon har talatom det för honom.

Just nu känner jag någon form av ilska mot honom. Jag är arg för att de veckorna liksom rann bort bara för att han bråkade så. Jag är arg för att han fick mig att må så dåligt. Jag är arg över att jag inte fick njuta av Elin som jag hade förställt mig att jag skulle kunna göra.

Jag tror att Elins farmor tar det med fattning att det blir lera och hårigt hos dig. Hon förstår nog att hundarna är ett stöd och sällskap för dig. Min erfarenhet av de där som städar och har så perfekt överallt är att de förstår att alla inte är som de, och att det är som det är med det. På sin höjd tänker hon att hon är glad att hon inte har tre stora hundar som smutsar ner, men det kan du ju låta henne tänka. Och du, jag vet inte ens vad sängkappa är! :rofl: Jag ska surfa på det ordet sen, tänkte jag. Det är viktigare att vara kärleksfull och gästfri, än att polera hela tiden. Just att du ansvarar för hennes barnbarn, när hennes son inte gör det, skulle jag gissa gör henne ganska generös i sin syn på dig och ditt hem.

Att hundarna är ett stöd och sällskap förstår hon inte nej. Men kanske det andra. Hon är kanske inte så ragat-aktig när hon inte har sin son att tillrättavisa och så.

I går ringde jag Elins pappa och frågade om han kan ha Elin från kl 12 till kl 20 på onsdag ( i morgon) och han sa ja utan gnäll!! Blev så förvånad och det hörde han nog och sa : " jag ställer självklart upp om jag kan, det vet du. Du har ju haft Elin lite mycket nu" och DÄR skyndade jag mig och säga att det går bra och att jag klarar det fint. För jag drabbades av en känsla om att jag inte riktigt vill lämna ut henne såå länge.... Men jag skulel ju jobba var det tänkt. Dock blev det itne så men jag lämnar henne i alla fall ju.

I dag skällde jag på honom på msn. Han försöker göra mig svartsjuk och jag blir ju det och skrev till honom att han skulel ge 17 i det, för om han inte gör det vill jag inte prata med honom. Bland mycket annat jag skrev. Så arg jag var.... men jag var itne elak, som han var mot mig i går. Då blev jag sårad av hans kommentar.

Nej jag har inte heller koll på sängkappa, men jag tror det är nåt som man hänger på för att dölja själva sängen, de sa nåt sånt, hans syskon när de pratade om det i julas. Men jag har aldrig sett en i alla fall.

Det går över ska du se. :D

Vilket? Att hon är lik sin pappa?:) Jag hoppas det! Inte för att han är ful eller att hon är det utan för att jag är egoistisk. Jag vill att min dotter ska vara lik mig, Eric är lik sin pappa och Isaac var lik mig när han föddes men blev sedan lik sin pappa. Dessutom har jag blivit rent egoistisk när det gäller Elin; jag vill inte lämna henne i från mig, allra minst till pappan, jag vill att hon liknar mig, jag vill vara den hon tycker mest, vill inte ens att hon skrattar mot sin pappa...... Men självklart är det bara känslor så jag gör ju inte något för att förhindra att de träffas elelr säger dumma saker om honom. Däremot hoppas jag lite i smyg att hon kommer att avsky honom och att han kommer att tröttna på att vara pappa.:o

Däremot hoppas jag lite i smyg att hon kommer att avsky honom och att han kommer att tröttna på att vara pappa.:o
Nä, nu är du motsträvlig igen!!
Du hoppas på att Elins pappa tar sitt sunda förnuft (om han har något) tillfånga och gör det bästa av situationen. Att han blir en bra pappa som bryr sej, en bra pappa som är engagerad i sin dotters liv och en bra pappa som vill fortsätta ha en bra relation med dotterns mamma.

Det ger SÅ mycket att tänla positivt och i positiva banor!!

Nä, nu är du motsträvlig igen!!
Du hoppas på att Elins pappa tar sitt sunda förnuft (om han har något) tillfånga och gör det bästa av situationen. Att han blir en bra pappa som bryr sej, en bra pappa som är engagerad i sin dotters liv och en bra pappa som vill fortsätta ha en bra relation med dotterns mamma.

Det ger SÅ mycket att tänla positivt och i positiva banor!!

Nej Ramona, jag är inte motsträvlig alls! Däremot är det känslor jag har just nu. Känslor som jag tror kommer från hur det har varit oss emellan. Känslor är något man FÅR ha, men trots mina känslor just nu så gör jag absolut inget för att förstöra för honom och henne. Det skulle aldrig falla mig in att göra något sånt. Självklart vill ja att allt ska vara perfekt oss emellan och mellan honom och Elin, men jag VET att det aldrig någonsin kommer att bli det för någon. Den som får ta den stora smällen av det är ELIN, så jag hoppas då att han drar sig ur helt istället för att "plåga" Elin med att vilja vara pappa då och då bara. Jag tror att hon får det lättare att vara pappalös alltid istället för att ha en pappa som bara bryr sig om henne när han kan skryta om henne. Jag har ingen pappa, han dog när jag var 14 år, men i hela mitt liv har han varit alkoholiserad och misshandlat mamma och slängt ut oss ungefär en gång i veckan. När jag var 11 flyttade mamma för gott och därefter var vi sk helgbarn. Dock funkade det itne helt från början utan pappa vägrade lämna oss till mamma en påsk, tror det var 1992 ( när jag var 12) och det tog lång tid innan vi träffade honom igen. Våren 1994 funkade allt perfekt och jag älskade att vara hos honom och han skötte sig verkligen bra! I maj samma år dog han.... Jag blev fruktansvärt ledsen för pappa var en viktig person för mig. Min mamma och jag har aldrig dragit jämt och vi mer eller mindre avskydde varandra. MEN...samtidigt tyckte jag det var skönt att han dog, för då slapp jag att var där när jag inte ville, jag slapp all oro och ångest och framför allt så slapp jag det där med att ibland var han min pappa men så var han tvungen att supa och då ville han itne veta av mig. Att skickas fram och tillbaka, att vara rädd för honom, att vara rädd att han skulle dricka och att inte vara värd något ibland gjorde mig väldigt ledsen. NU sörjer jag honom ju fortfarande, skulle tro att vi skulel kunna umgås rätt ok i dag, han och jag. Jag saknar honom väldigt mycket, men jag saknar inte hans sprit och jag saknar inte ovissheten....

Men du måste skilja på din pappa och på Elins pappa. Det är inte samma personer.
Jag har en kompis vars pappa kommit och gått i hennes liv. Men hon har fortfarande tyckt att det var bättre än att inte ha någon pappa alls. En gammal klasskamrat till mej visste inte vem sin pappa var. Hennes mamma hade haft en sommarflirt med en kille som sommarjobbade i Värmland där hon bodde. Hon visste hans första namn och hon visste vart han kom ifrån, men det var allt!!
När hon fick reda på att hon var gravid hade han flyttat tillbaka hem till sej. Hon annonserade i tidningar mm, men ingen hörde av sej.
Den tjejen lider mer av det idag än den andra tjejen som vet vem hennes pappa är, hur han ser ut och vad han är för en sort.

Tänker man negativa saker så blir det negativt. Då ser man en massa negativt i livet. Tänker man positivt blir det positivt, man ser det positiva i livet, man känner att saker och ting går bra och man trivs. När man trivs mår andra runt omkring en bra för att de känner att man mår bra. Det blir en godcirkel istället för en ond.

Men du måste skilja på din pappa och på Elins pappa. Det är inte samma personer.
Jag har en kompis vars pappa kommit och gått i hennes liv. Men hon har fortfarande tyckt att det var bättre än att inte ha någon pappa alls. En gammal klasskamrat till mej visste inte vem sin pappa var. Hennes mamma hade haft en sommarflirt med en kille som sommarjobbade i Värmland där hon bodde. Hon visste hans första namn och hon visste vart han kom ifrån, men det var allt!!
När hon fick reda på att hon var gravid hade han flyttat tillbaka hem till sej. Hon annonserade i tidningar mm, men ingen hörde av sej.
Den tjejen lider mer av det idag än den andra tjejen som vet vem hennes pappa är, hur han ser ut och vad han är för en sort.

Tänker man negativa saker så blir det negativt. Då ser man en massa negativt i livet. Tänker man positivt blir det positivt, man ser det positiva i livet, man känner att saker och ting går bra och man trivs. När man trivs mår andra runt omkring en bra för att de känner att man mår bra. Det blir en godcirkel istället för en ond.

Jag kan skilja på de båda personerna, men det jag menade var bara att jag utsatts för något som jag tror att hon också komemr att utsättas för, nämnligen att inte vara viktig i hans liv. Jag tycker fortfarande att det är skönt att itne ha en pappa att bry mig om. En pappa vill jag ha, men inte bara då och då menar jag. Då är jag hellre utan.

Jag tror att lilla Elin kommer att växa till sig och bli mer lik sin mor i utseendet och framförallt att hon kommer att bli lik dig till sättet, lika klok och kärleksfull. :love:

Jag tror att lilla Elin kommer att växa till sig och bli mer lik sin mor i utseendet och framförallt att hon kommer att bli lik dig till sättet, lika klok och kärleksfull. :love:

Det var väldigt snällt skrivet!!!:o

Jag hoppas att hon blir klok och kärleksfull, men också att hon inte låter sig trampas på av dumma människor vars enda syfte är att utnyttja för sin egen vinnings skull.

*kl*

Nu i kväll sa han ( han har haft henne i över 8 timmar) att hon har ätit hela tiden, 5-6 gånger och mycket varje gång. Dessutom har hon kräkt ner sig så han har fått byta kläder och när hon kom hade hon kräkt lite till på de rena kläderna han satt på henne. Jag berättade att hon nu äter ca 200 ml per gång och ca var tredje timme, men han sa att hon ätit mycket mer än så per gång. Han pratade om 400 ml per gång, men frågan är om han verkligen har gett henne så mycket....

Jag har börjat fundera på om det är så att han tolkar minsta pip från henne som att hon är hungrig och stoppar i henne en massa mat eller att han inte blandar ersättningen som han ska så han får fel mängd pulver och vatten. Men om han matar henne vid varje pip, kan det skada henne? Får hon ont i magen? Hon kräker mycket mer hos honom än hos mig. Jag funderar också lite på om det är som hon tröstäter? Han berättade att igår när hon var hos honom i 4 timmar var hon vaken hela tiden. Det är inte direkt något hon brukar vara heller. Och fattar han inte att hon faktiskt piper när hon är trött och när hon är uttråkad också??

Det känns lite som om det var en form av anklagelse, som om jag inte ger henne nog med mat så hon måste äta hela tiden hos honom. Jag tycker faktiskt just detta är lite jobbigt, fattar han verkligen inte att han itne ska ge henne mat hela tiden??? Fattar han inte att när hon kräker så mycket så är hon full av mat i magen??? Kan han ingenting??!!

Detta känns inte ok.:crazy: Men frågan är, hur ska jag ta upp det med honom?

Bebisar kräks upp överskottet, så det låter väl lite som att han ger henne för mycket mat. Japp, hon kan få magknip (såklart). Han har kanske svårt att tillgodose hennes andra behov, utöver maten? Dvs närhet och sömn mm.

Om inte dottern känner sig lugn och tillfreds och trygg så är det ju svårt att somna, kanske. Eller så håller hon sig vaken för att det är nytt och spännande och annorlunda att vara hos pappa!

Säg rakt ut att hon kräker upp överskottet. Att det är bättre att ge mindre och oftare, eftersom bebisar har små magsäckar.

Jag har aldrig haft någon ml-gräns per måltid för min son. Han har fått äta sig mätt helt enkelt, vid varje måltid, oavsett hur mycket eller hur litet det har blivit. Jag har visat honom att jag respekterar hans signaler, att det bara är han som vet när han är mätt. Och hungrig för den delen. Det är samma nu när han är större (snart ett) och har mer fasta måltider. Det är fortfarande bara han som vet hur hungrig han är och när han är mätt. För det mesta räcker de tre huvudmålen + 2 mellanmålen, men vid behov får han ytterligare ett/något mellanmål.

Bebisar kräks upp överskottet, så det låter väl lite som att han ger henne för mycket mat. Japp, hon kan få magknip (såklart). Han har kanske svårt att tillgodose hennes andra behov, utöver maten? Dvs närhet och sömn mm.

Om inte dottern känner sig lugn och tillfreds och trygg så är det ju svårt att somna, kanske. Eller så håller hon sig vaken för att det är nytt och spännande och annorlunda att vara hos pappa!

Säg rakt ut att hon kräker upp överskottet. Att det är bättre att ge mindre och oftare, eftersom bebisar har små magsäckar.

Jag har aldrig haft någon ml-gräns per måltid för min son. Han har fått äta sig mätt helt enkelt, vid varje måltid, oavsett hur mycket eller hur litet det har blivit. Jag har visat honom att jag respekterar hans signaler, att det bara är han som vet när han är mätt. Och hungrig för den delen. Det är samma nu när han är större (snart ett) och har mer fasta måltider. Det är fortfarande bara han som vet hur hungrig han är och när han är mätt. För det mesta räcker de tre huvudmålen + 2 mellanmålen, men vid behov får han ytterligare ett/något mellanmål.

Jag vet itne riktigt varför du tolkar mitt inlägg som om jag har en ml-gräns för Elin? Det har jag ju givetvis inte. Eric och Isaac åt också ersättning från början och jag gör på samma sätt som då. De fick den rekommenderade mängden till den åldern och med de intervallerna som rekommenderades. Ganska så snart skapade de egna intervaller och på¨alla tre har det varit med tre timmar emellan matningarna. Ganska snart såg jag hur mycket de åt per gång och var de er hungriga än jag trodde så givetvis fick de mer mat, inte så svårt att se egentligen. Jag gör som sagt samma sak med Elin, gör jag 150 ml och hon äter upp allt och inte verkar nöjd, inte tusan svälter jag henne i tre timmar bara för att!! Självklart får hon mer! Nu har hon kommit upp till mängden 180. Det är vad hon för det mesta äter, ibland 200. Men jag gör också 210 ml så jag märker tydligt hur mycket hon vill ha.

Har hon ätit 180 ml av 210 sår är hon knappast hungrig 30 minuter senare utan då kan det vara lite magknip så hon behöver rapa en extra gång eller att hon är trött och behöver sova, vilket hon inte vill göra i famnen ( jag har aldrig vant henne vid det) eller ren blöja. Nu har hon dessutom blivit mer aktiv och vill "leka" så jag testar att sätta henne en stund i babysittern. Allt detta gås igenom INNAN jag tar till flaskan igen. Någon enstaka gång har det varit så att hon velat ha 10-20 ml igen, kanske för att hon kräkt upp lite tidigare.

Bebisar kräks upp överskottet ja, vilket jag tolkar som om hon verkligen får för mycket mat, då hon kräker mängden hos honom och inte här. Visst kräks hon här med, givetvis, men det är bara lite åt gången och inga stora mängder.

Det här med magknip får mig att fundera. Om maten inte blandas ordentligt och är vattning, ger det magknip? Då kan det ju förklara mängderna mat för att få henne nöjd. Och mängden kräk.

Ja, jag funderade med på om han tolkar minsta pip som hunger istälkelt för att det betyder att hon ät trött eller uttråkad tex. Eftersom hon sällan somnar i famnen blir hon gnällig och han lägger nog inte ifrån sig henne utan att hon tyyyydligt visat att hon är trött, tror jag.

Elin äter var tredje timme och behöver oftast inte mat mellan måltiderna, om man blandar ersättningen som man ska och hon får äta sig mätt varje gång. Så att äta mindre och ofta ser inte jag som ett alternativ då allt handlar om rutiner som ska vara samma så långt det går. Problemet är att han ger henne dubbelt så mycket och oftare.....

Men detta är bara en massa funderingar och antagande från min sida. Faktan är att hon kräker mängder hos honom, kräker ner sig hela tiden, att hon höll sig vaken 4 timmar i förrgår, att hon äter dubbelt så mycket som hos mig och att hon äter hela tiden.

Tar jag upp det med honom lär vi bli ovänner, han accepterar inte kritik. Jag ska försöka prata med hans kompis om det här och höra hur det egentligen går till när han har henne. Det är kanske lite fult att göra så mot honom, men han lyssnar nog mer på honom än på mig.

Kan det helt enkelt inte bara bero på ovana? Du har haft flera barn innnan elin, och vet hur det fungerar. Det gör inte han. Dessutom har han inte elin lika mkt som du och då är det svårt att få in rutin.

Det känns viktigt att Elin har det bra med mat och sovrutiner även när hon är hos sin pappa. Därför tycker inte jag att du kan undvika att ta upp problem för att du riskerar att bli ovän med honom.

Här skulle det kanske ändå vara bra om du försökte ha en bra relation med Elins farmor, då kunde du prata med henne om hur du bäst kan framföra dina funderingar till Elins pappa.

Vad fin Elin är på bilderna! Lilltjejen. :love:

Kan det helt enkelt inte bara bero på ovana? Du har haft flera barn innnan elin, och vet hur det fungerar. Det gör inte han. Dessutom har han inte elin lika mkt som du och då är det svårt att få in rutin.

Jo, så är det säkert, och han har ju all rätt i världen att vara ovan. Man kan ju inte allt, eller hur?

DÄREMOT.... vid ett tillfälle sa hans mamma att det är viktigt att blanda maten enligt måttabellen och han sa !ja ja!. Vid ett tillfälle kom jag på honom at ta "ungefär" mängd pulver till "ungefär" mängd vatten och sa att han var tvungen att läsa på förpackningen och visade honom var det stod. Med andra ord så har han fått info två gånger om hur man blandar maten. Jag har berättat så många gånger hur mycket hon äter och hur ofta....

När ska han ta det till sig? Att få in rutin är inte svårt om man är villig att ha rutiner för sin dotter, och från början vägrade han göra något som jag gjorde, rutiner är inte viktiga enligt honom.

Det känns viktigt att Elin har det bra med mat och sovrutiner även när hon är hos sin pappa. Därför tycker inte jag att du kan undvika att ta upp problem för att du riskerar att bli ovän med honom.

Här skulle det kanske ändå vara bra om du försökte ha en bra relation med Elins farmor, då kunde du prata med henne om hur du bäst kan framföra dina funderingar till Elins pappa.

Vad fin Elin är på bilderna! Lilltjejen. :love:
Tar jag upp det med honom riskerar vi ju att bli ovänner och jag har ändå inte fått hono matt ändra på sig. JAG kan itne få honom att förstå att han gör fel. Han skulle aldrig erkänna det för mig elelr ens för sig sjä'lv att han gör fel utan köra på på samma sätt tills fler talar om det för honom och det börjar bli jobbigt att vara motsträvig. DÅ ändrar han sig.....

Jag ska skicka mail till Elins farmor om Elins senaste vikt, hon skrivker in de i en babybok om Elin. Kanske ska jag ta upp det med henne då...

Det är bara det att han itne lyssnar på mig, säger jag nåt så är det enbart för att jag är svartsjuk för att han har Elin, för att jag försöekr sabotera och ha det vid en vårdnadstvist, för att jag vill ha Elin flr mig själv osv osv osv.....*suck*

Jag förstår att det känns tungt. Han behöver lära sig att vara pappa. Om han inte tycker att rutiner är viktigt behöver han lära sig det. Det var därför jag tänkte att du kanske kunde prata ihop dig med Elins farmor så att han fick höra det från fler håll.

Jag tycker att du är så duktig som går en föräldrautbildning för att bli en bättre förälder åt dina pojkar. Kanske skulle han också behöva gå något liknande? Hur är det med den samtalskontakt som ni träffade, hon som också var lärare på föräldrautbildningen som du och din mamma går, kan du få stöd därifrån med att få Elins pappa att förstå vikten av rutiner?

Jag är för övrigt fortfarande jätteimponerad av dig. :bow:

Vill börja med att säga att jag beundrar dig!!!

Jag hade slagit ihjäl honom för länge sedan.

Det är viktigt att ersättningen blandas rätt annars kan de få skador på njurarna står det mitt paket iallafall.
Likaså är det inte bra att mata för mycket det är erfarenhet också, jag körde på första dygnet med lille bebben här med att ge honom så mycket han ville ha och han åt hela tiden och kräktes massor.
Jag överförde helt enkelt hur jag gjort med min bioson som jag ammade,och det anpassades i det fallet av kroppen.
Men efter kontakt med tre olika barnmorskor ( Jag är lite grundlig ibland ) Har jag kommit fram till att det är bäst att ge var tredje timme.Självklart väcker jag honom inte eller står och tittar om det är en kvart för tidigt, men ungefär.Han äter då mellan 120 och 150 och är sedan glad som en sol en stund innan han somnar igen så jag jag tror att det är rätt.
Det står ju riktlinjer på paketet också,hoppas pappan är läskunnig.

Kram Åsa

Men tagga ner lite va! Var har jag anklagat dig för någonting? Sluta tolka in saker som inte finns är du snäll, annars får det vara. Jag beskrev helt enkelt hur jag har gjort med MITT barn. Det finns de som kör exakt antal ml/måltid. Alla blir saliga på sin tro. Men hoppa för fasiken inte på mig bara för att jag berättar hur jag gjort/gör. *sur*

Ärligt talat tycker jag att du verkar leta fel på pappan, du misstror hur han blandar ersättningen, tror att dottern tröstäter och inte trivs. Hon kanske t.o.m. trivs så bra att du blir avundsjuk? ;) Du ska nog sluta leta fel på pappans sätt att sköta er *gemensamma* dotter. Fortsätt ge honom råd ang mängden mat, men sluta misstro och måla fan på väggen.

Man kan inte heller tvinga en bebis att äta mer än h*n vill ha. OM hon har ätit 400 ml hos honom så har hon väl varit såpass hungrig?

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 111
Senast: Anonymisten
·
Övr. Barn Det kommer ett barn till mig och rider rätt ofta och har gjort så i drygt ett år. Barnet är 12 år och har det rätt jobbigt med en...
Svar
14
· Visningar
1 421
Övr. Barn Vi har 2 barn. Ett på 10 och ett på 7. Det yngre barnet är till vissa delar extremt olik sitt äldre syskon och saker som fungerat med...
Svar
16
· Visningar
1 020
Katthälsa Hej, I förra veckan hittade vi vår fina hankatt Sigge påkörd i skogen. Då hade han legat och tryckt i 6 dagar. Vi åkte direkt till...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 118

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka