Far hon illa?

Sv: Far hon illa?

Dessutom kan det ju uppkomma allvarliga skador i och med att de är höga och inte vet riktigt vad de gör....och dygnsrytm är ju viktigt även för ett litet barn, även om det inte märks så mycket nu så kommer barnet att bli mer beroende av fasta rutiner och att man sover på nätterna.
 
Sv: Far hon illa?

Jo det är klart att man gör, men när barnet blir äldre blir det mer beroende av att sova vid rätt tider t ex för att orka med t ex dagis....
 
Sv: Far hon illa?

Ja, rutiner är viktigt. Det håller jag med om. MEN fortfarande är det var och en förälder som måste besluta och bestämma om det själva.
 
Sv: Far hon illa?

Svarar till alla:

Anmälde fallet för ett par dagar sedan efter att ha försökt samtala med föräldrarna. Dem blev mycket upprörda över att jag "överreagerade" och menade på att deras dotter inte alls far illa. Jag sa i alla fall att jag tänkte kontakta soc för att jag ansåg att hon for illa.
Sagt och gjort.

Vet inte hur det har gått, föräldrarna har tagit avstånd från mig och soc har tydligen ingen skylldighet att rapportera om hur det har gått.
Men! Dem tog saken mycket allvarligt och lovade att ta till åtgärder så fort som möjligt.

Jag hoppas att flickan har det bra.
Tack till alla er som bryr sig. Och tack för alla tips.
 
Sv: Far hon illa?

Nej, självklart är det inget fel med att vara vaken om nätterna. Men när en två månaders baby inte får sova regelbundna tider lär väl nått rubbas? Och hur är det med att amma, mamman röker, förs inte THC:et över i modersmjölken?

Jag tycker inte att det är rättvist mot barnet. Ok om man väljer att leva så själv, men att tvinga någon in i det livet - inte ok.

effekten av mariuana är ju bland annat att det ökar välbefinnandet. Kanske därför barnet är så lugnt och aldrig skriker? Ammar mamman samtidigt som hon dagligen röker mariuana så är ju risken stor att barnet får i sig drogen också ....

Jag menar små barn är ju ledsna ibland. Gråt/skrik är ju det enda sättet de har för att tala om vad de vill eller att de är missnöjda med något ... Har aldrig hört tals om ett spädbarn som aldrig skriker .. Men det kanske finns sådana barn, som inte går på droger?

Bara en lite reflektion ..

Bra att du tog tag i det. Droger och barn hör inte ihop. Vad det än gäller för drog.

//Atoxa
 
Sv: Far hon illa?

Mycket bra gjort!!! Du lär säkert få höra på omvägar hur det har gått om du inget (vilket är troligt) får veta genom soc....Skulle finnas fler som du som inte bara säger att jag ska....
 
Sv: Far hon illa?

Nej, självklart är det inget fel med att vara vaken om nätterna. Men när en två månaders baby inte får sova regelbundna tider lär väl nått rubbas? Och hur är det med att amma, mamman röker, förs inte THC:et över i modersmjölken?

Jag tycker inte att det är rättvist mot barnet. Ok om man väljer att leva så själv, men att tvinga någon in i det livet - inte ok.

En 2 månaders baby har inga rutiner än så länge. Det brukar vara matbehovet som styr dess sömn. Rutinerna kommer långt senare.
 
Sv: Far hon illa?

Du gjorde helt rätt! En eloge till dig! :bow: Hoppas nu bara att soc tar tag i det hela och att lilltjejen får en bra start i livet!
 

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 236
Senast: Modest
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 715
Senast: Blyger
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
14 462
Senast: Juli0a
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 658

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Vi med egen gård/stall
  • Shettistråden del II

Omröstningar

Tillbaka
Upp