Faiza - ny bukehund!

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare Klara J
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 24
  • Visningar Visningar 1 853
Sv: Faiza - ny bukehund!

Jag har henne tillsammans med tre katter och tror att det, som med många andra raser, kan fungera bra när hunden lär sig från start att katterna är familjemedlemmar.
Sen att katterna inte springer när hon studsar runt dem och vill leka underlättar ju förstås. Häromdagen var det till och med vår sura honkatt som jagade valpen ett tag...:p

Till alla: Faiza tackar för berömmet!

Oftast brukar det vara katt som jagar hund och inte tvärt om :)

Men om saluki + katt i övrigt: Jag skulle aldrig komma på tanken att vänja en vuxen, icke kattvan hund vid katter... Mina föräldrar ville förut att jag skulle komma på besök med 7årig tik. Föräldrarna har katt. Hund ville jaga och var INTE lugn alls.
Ska man ha vinthund + katt ska nog katten finnas på plats redan när hunden är liten valp.

fast jag pratade med en uppfödare av greyhound i måndags, hon berättade om en familj som hade katter och sedan skaffade sig 2 valpar. Det gick bra så länge dom var inne tillsammans, då räknades kisse som familj men så fort de var lösa ute på tomten så var det andra bullar. Katten sprang över gräsmattan och det var också det sista den gjorde här i livet.

skulle jag skaffa mig en vinthund skulle jag vilja göra det den är skapt för, att jaga trasa på banan (dock inte tävla men det är ju inte relevant egentligen)! och då triggar man ju jaktlusten ännu mer, så en katt ihop med en vinthund - nej tack :p

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 817
Senast: fixi
·
Övr. Hund Hej! Postar här för första gången pga att jag har väldigt mycket ångest. Jag och min partner har pratat om hund i många år ingen av oss...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
11 164
R
Övr. Hund Vi har fyra hundar i familjen. Två lite äldre, små herrar (en papillon och en blandras), och två unga retrieverherrar (en på snart två...
2
Svar
26
· Visningar
2 173
Senast: Raderad medlem 147980
·
Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 261
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka