Facebookgruppen Häst köp och sälj, är den borta?

Som jag förstått Facebooks policy så är den att FB alltid ska vara gratis för gemene man/privatindivid.
FB drar in sina pengar på annonsörer/reklam i övrigt. (Att annonsera/ha reklam är dyrt och kostar utifrån hur mycket exponering en annons får/ges dvs olika beroende på exponering och var).

Facebooks originaltanke var aldrig att ha grupper för säljes och köpes som privata användare startat osv.

Jag kan utifrån det förstå att med utveckling och tid sker vissa restriktioner ang sådant.

Bukefalos tillåter inte heller annonser varsomhelst .
 
Som jag förstått Facebooks policy så är den att FB alltid ska vara gratis för gemene man/privatindivid.
FB drar in sina pengar på annonsörer/reklam i övrigt. (Att annonsera/ha reklam är dyrt och kostar utifrån hur mycket exponering en annons får/ges dvs olika beroende på exponering och var).

Facebooks originaltanke var aldrig att ha grupper för säljes och köpes som privata användare startat osv.
Fast eftersom Facebook själva har utvecklat Marketplace, som är ett köp-o-sälj-verktyg, så faller det argumentet. Däremot har de ju tydliga regler för vad man får och inte får sälja.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 173
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 287
Senast: mars
·
Hästmänniskan Har nu lagt ut mina ponnyer på annons.🥺 Och det gör SÅ ont. Jag vet att det är för deras eget bästa, att de får ett mer aktivt liv med...
Svar
2
· Visningar
623
Senast: Twihard
·
Hästmänniskan Har haft två hästar som av olika anledningar fått tas bort. Den första var gammal. Det var sorgligt men OK. Hon hade haft ett bra...
2
Svar
26
· Visningar
2 192
Senast: Oknytt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp