P
prallan
Jag får inte upp en av de största säljgrupperna för beg hästprylar, över 40.000 medlemmar har jag för mig, Häst köp & sälj. Är den borta eller är jag blockad???
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Förhoppningsvis borttagen. Den typ kapades.
Nä, det var Hästsaker säljes och bytes, som nu finns en 2a som växerÄr det den som plötsligt hette något jättekonstigt?
Det känns som FB gör bort sig lite genom att inte godkänna annonser och grupper som säljer djur. Dessa grupper drar ju faktiskt ganska mycket folk.FB har börjat slå ner mot grupper som säljer djur, eftersom det inte är tillåtet. Vet fler som blivit eller riskerar att bli borttagna.
En stor grupp för köp/sälj av travhäst jag är med i har fått byta namn. Och så uppmanar man folk att bara "posta bilder på era fina hästar, skriv något om stam och temperament och hur trevliga hästarna är". Men att inga som helst ord om pris och försäljning får förekomma.
De har tydligen fått fler tidigare inlägg/annonser raderade av FB. Så man gör ett sista försök att få ha kvar gruppen nu.
Ja, jag försökte sälja en rockard för ett tag sedan, den blev också borttagen pga. "djur"...Det känns som FB gör bort sig lite genom att inte godkänna annonser och grupper som säljer djur. Dessa grupper drar ju faktiskt ganska mycket folk.
Jag är med i en grupp för unghästar, och där har man fått börja använda ”tillgänglig” istället för till salu, och prisklasser A-E istället för att skriva ut pris. Jag hoppas det är tillräckligt.
Facebooks filter verkar för övrigt inte helt intrimmade. Fick min annons borttagen härom dagen eftersom jag försökte sälja ett djur... det var ett par benskydd med fårskinn...
De vill väl att man ska använda sig av deras helkassa Marknadsplats.Varför vill inte facebook att det finns säljesannonser där? För det har varit ok innan men inte längre? Märkligt.
Aha det finns en sådan också !De vill väl att man ska använda sig av deras helkassa Marknadsplats.
Det betvivlar jag, med tanke på att det inte är tillåtet att använda marknadsplatsen till att sälja djur heller.De vill väl att man ska använda sig av deras helkassa Marknadsplats.
Aha, då har jag fel.Det betvivlar jag, med tanke på att det inte är tillåtet att använda marknadsplatsen till att sälja djur heller.
Fast vad är skillnaden på att sälja via fb och att sälja via t ex hästnet?I princip, så tycker jag att det är bra, att Facebook förbjuder försäljning av levande djur.
All djurhållning är inte så bra som den borde vara, och alla djur är definitivt inte hästar....