Få en gammel hund att sluta skälla?

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare Eohild
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 638
E

Eohild

Kanske kommer jag och min sambo överta en 6-årig dvärgpudel från hans familj. Hon är väldigt trevlig men det finns ett problem som jag tror vi kommer stötta på, nämligen vaktskallet.
Hemma hos min sambo skäller alla pudlar och triggar igång varandra (och kan ibland skälla i 5 min känns det som), så detta är något hon är uppvuxen med.
Går det att få bort ett inbitet beteende, och i såna fall hur? :P

NU är det inte ens säkert att hon skäller mycket eftersom hon kommer vara ensam om det, men nyfiken på hur man kan göra (då min hund aldrig skäller vid såna lägen)

Sv: Få en gammel hund att sluta skälla?

Eftersom den andra hunden inte skäller så prova med att ignorera till att börja med, både ni själva och den som kommer. Förhoppningsvis kommer skällandet att minska av sig själv när hon märker att ingen annan skäller / bryr sig.

Om det inte hjälper så är frågan varför hon skäller. Är det vakt eller är det som hon är osäker? Är hunden osäker ska den behandlas på ett sätt, om den är vaktig eller okynnesskäller ska den behandlas på ett annat sätt.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 277
Senast: Milosari
·
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
1 072
Senast: inverterad
·
Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 688
Senast: Cissi_ma
·
Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är...
2
Svar
20
· Visningar
1 858
Senast: Otherside
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka