Få bort lukten av ladugård?

Constance

Trådstartare
Jag ska sälja en del hästsaker som har legat något år i pappas mjölkkammare, dvs inte ens inne i ladugården. Men de luktar svagt av ladugård. Det kanske inte är så roligt för köparen att öppna ett paket och så stinker det ladugård ;)

Men hur får man bort lukten? Räcker det med att tvätta?
En del saker (täcken bl.a.) kan jag inte tvätta, räcker det med att vädra dem?

Sv: Få bort lukten av ladugård?

Häng ut täckena (eller i ett välventilerat rum, garaget?) så borde det räcka, om det är "regnfritt" så kan dem ju hänga där tills dem säljs?
Det som kan tvättas, tvätta och häng upp på samma ställe?
Lädersaker borde du smörja igenom ordentligt, det borde ju räcka =)

Jo lädret luktar mer unket så det försvinner när man smörjer.
Men det är mest täcken och lite annat som luktar. Jag provar hänga ut dem :)

Ja, men det borde väl räcka med att vädra dom, tror jag... :)
Kanske misstolkar, men det luktar inte jättestarkt?
För någon dag ute borde ta bort det hela :)

Nej det luktar inte starkt alls. Det är mest när man stoppar näsan där som det luktar lite grann.
Men det känns inte snällt att sälja saker som luktar ladugård. det kanske inte uppskattas menar jag ;)
Då ska jag hänga ut sakerna i morgon, för just nu regnar det :(

Man brukar ju ställa in ett glas/fat med ättika om man vill få bort dålig lukt. Värt att prova kanske?

Nu har täckena hängt ute sedan 9 i morse och lukten är borta. Tack för era tips! :)

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
16 237
Senast: Johanna1988
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever... 2 3
Svar
50
· Visningar
7 658
R
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 038
Senast: Blyger
·
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla... 2 3 4
Svar
60
· Visningar
8 650
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025
  • Valp 2024