Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
*KL*
*vinkar försynt och undrar om jag får vara med *
Åsa
*KL*
*vinkar försynt och undrar om jag får vara med *
Vad tror ni att jag har och vänta mig av denna lilla kille?
På bilden är han 9 månader.
(Ljuset är inte det bästa men bilden var bäst)
Han ser likadan ut i dag men han är inte överbyggd - vi har mätt.
Åsa
*knapplån*
Vill också vara med! Denna då??
Odinn har bra rörelser och taktsäkra grundgångarter. Han har en väldigt bra naturlig överlinje och bra manke och har lätt för att bära sig korrekt. Fortfarande är största frågetäcket viljan, för att trots att han springer nu när han ska springa, då har han själv inget sug framåt. Han är en ren fyrgångare, och har inte naturligt för att tölta, dvs. han behöver lära sig att tölta från grunden. Tack vare hans korrekta exteriör tror jag inte att han har så jätte svårt för det, men då är det först och främst brist på vilja som gör det svårare.
Irpa Snirpa->
Inte helt lätta bilder att gissa på! Helhetsintrycktet är att det är en snygging! Jag tror att han är femgångare, fin överlinje, men inte min "drömöverlinje" han är nog lite lång? Jag tror att han kommer att få bra pass. (Det är väl mitt undermedvetna som tycker att han är lik Thor från Kalvsvik och Hrammur frá Akureyri)
Jag håller inte med om att han inte ser viktbärande ut. Jag tycker att han ser ut att vara rejält byggd, även om han är smal på korten. Korset är ganska normalsluttande, åt det platta hållet snarare än branta. Bogarna har jag lite svårt att bedöma hur de ser ut, på mittbilden ser de tokbranta ut, men på den översta ser de ganska liggande ut. De ser bra ut bestämmer jag. Jag tror att detta är en häst med power och påskjut i steget men har svårare att verkligen bära sig. Samling kanske inte är hans starka sida med den långa ryggen, det ganska plana korset och halsen som ser lite tung ut, men jag tror att han kan vara en trevlig ridhäst.
Tror att han tar långa kliv i skritten. Galoppen& traven har jag svårare att gissa på. Lite flack galopp, eller åtminstone lågtflygande kanske och inte så mycket sväv i traven?
Det här blev väldigt mycket gissningar och inte så många solklarheter. Skall bli kul att höra hur han är.
den här lilla prinsessan då? Vad tror ni om henne?
http://www.gneisti.nu/foto.html/vandermaatens_bilder/IMG_4252.jpg
Petar upp
Ingen som kan sig på att gissa?
Åh kan du inte gissa på Kurt också? Även om du säkert vet en del om honom så kan det vara roligt att se vad hans exteriör säger om honom
Bilden är från i våras, men har ingen nyare som är bra.
Jag står över denna.
Jag vet för mycket om den hästen.
Hälsningar
En "Hemlig" Beundrare.
Häst nummer 4 var jätte fin verkligen! Hade jag fått välja någon av dom så hade jag valt den. Kan inte säga så mycket om hur dom är att rida, men läser desto mer i tråden och försöker lära mig
Här kommer på min kille, så vad tror ni?
Han är inte riktigt så överbyggd i verkligheten som det ser ut på korten!