Mineur
Moderator
Det är alltid kul att titta (läs:snoka) tycker jag, så kör hårt!Någon som fortfarande är sugen på att fotografera/titta på EFIT-bilder? I så fall kör jag imorgon
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det är alltid kul att titta (läs:snoka) tycker jag, så kör hårt!Någon som fortfarande är sugen på att fotografera/titta på EFIT-bilder? I så fall kör jag imorgon
Någon som fortfarande är sugen på att fotografera/titta på EFIT-bilder? I så fall kör jag imorgon
Haha, det brukar inte vara fullt så galet faktiskt! Hoppas jag inte har avskräckt någon som funderade på en lokiskarriär Hur stora skadorna blir beror lite på hur man träffar, nu blev det bara ett pälsfyllt hål i plåten som tur var, tack vare att det var en rumpträff på en fjolårskalv. En fullträff på ett vuxet djur däremot, är det inte ens säkert att man kan köra vidare efter. Beror på hur mycket som slås sönder undertill.@Linta Vad spännande att läsa om din dag! Mycket du är med om Blir inte tåget pajat när man krockar med en älg eller hur gick det?
Finns det ngn risk för er som förare vid en sådan olika eller är det typ pansarglas?Haha, det brukar inte vara fullt så galet faktiskt! Hoppas jag inte har avskräckt någon som funderade på en lokiskarriär Hur stora skadorna blir beror lite på hur man träffar, nu blev det bara ett pälsfyllt hål i plåten som tur var, tack vare att det var en rumpträff på en fjolårskalv. En fullträff på ett vuxet djur däremot, är det inte ens säkert att man kan köra vidare efter. Beror på hur mycket som slås sönder undertill.
Var tvungen att fråga runt lite faktiskt, tydligen är det nån slags säkerhetsglas. Det händer ju att det blir sprickor, men så länge glaset är helt så ska det inte splittras och falla in om jag fattade rätt.Finns det ngn risk för er som förare vid en sådan olika eller är det typ pansarglas?
FörlåtTack vare dig kommer jag alltid minnas Skyttorp
Skyttorp har fått sig en plats på buke-kartanJamen sådär då. Only for buke, en lokisvardag
Runt 11
Jag har precis pallrat mig upp efter en två timmar lång tupplur. Kom hem från pojkvännen vid 07 och ska jobba sent i kväll. Kissarna har bus- och mysstund i soffan.
Runt 12
Öppnar gårdagens post, månadens Loot crate har kommit! Fick bland annat en fabulös, uppblåsbar krona.
Runt 13
Kaffe och nagellack. Beslutsångesten är total. Tack nageltråden för foliepaketstipset, glitterlack är numer inget problem. Blir tillslut ett Barbierosa lack.
Runt 14
Funderar på att gå och duscha. Sixten kommer upp i soffan. Ligger kvar och tittar på Doc Martin istället.
Runt 15
Får helt plötsligt skitbråttom till jobbet. Kastar i mig en grönsakslåda. Grannarna bär hem pizza. Låtsas inte se.
Runt 16
Stannar i Skyttorp första gången för idag. Tågvärden ringer och säger att vi har en avhysning. Får gå ut och spänna musklerna(...nåja.) men det är tämligen odramatiskt och personen går tillslut av.
Runt 17
Skyttorp igen... Åt andra hållet. Tror knappt det är sant när tågvärden ringer och säger att det är en till avhysning. Behöver inte hjälpa till den här gången, skönt. Tio minuter efter det här håller jag på att klippa en älg.
Runt 18
Uppehåll på kontoret. Dricker choklad och snackar skit med kollegor. Tydligen hade vi haft en tredje avhysning på samma tåg. Misstänker att det kommer bli en sån dag.
Runt 19
Vändtid i Uppsala. Köper godaste kaffet av bästa baristorna. Bromsprovar två gånger pga glömde kaffet på första bilden. Får mejl om att det brinner i Furuvik. Hoppas innerligt att det är löst tills vi kommer dit. En kvart efter det här ser jag hur det brinner i gräset i en slänt i, just det, Skyttorp. Jävla Skyttorp. Rapporterar in.
Runt 20
Brinner fortfarande i Furuvik. Plockar fram säkerhetsorder och choklad. Blir en kvart sen till Gävle.
Runt 21
På väg från Gävle. Brinner fortfarande. Får köra 30 och blir sen åt det här hållet också.
Runt 22
Rast i uppehållsrummet. Kelda crunchy mushroom och knäcke till middag. Ser på hockeyn och kan inte låta bli att bli lite glad för Växjös skull trots att jag är saikare.
Runt 23
"Hej Gävle, det är (mitt tågnummer). Jag har tyvärr avlivat en älg.". Strax innan Skyttorp!! Seriöst, jävla Skyttorp. Ledsen lokis. Tycker inte om att döda saker.
Runt 24
Avgång från Uppsala och sista tåget för arbetspasset. Längtar hem. Har inga förhoppningar om en problemfri resa, men det går faktiskt bra.
Runt 01
Växlar bort till fordonsuppställningen och multar(=sätter ihop två fordon). Det ska naturligtvis strula en aning, men det går tillslut. Nattinatti tågen! In på kontoret för att skriva rapport på älgen. Hittar överbliven tårta i kylen, en kollega fyllde jämnt och bjöd igår. Känner att den är min
Runt 02
Kommer äntligen hem. Kastar mig ur uniformen och i världens bästa byxor. Får sällskap i soffan av världens goaste tjej. Telefon och dator vill inte samarbeta så bestämmer mig för att sova och fixa bilderna imorgon.
Stöp i säng och fick sova ända till 8.30 idag, generösa katter jag har.
Jag kommer också köra när jag är ledig, annars blir det typ 8 bilder på ett tangentbord Nästan allt annat är det sekretess på så det blir inte så himla intressant (kanske ett par toa-selfies )När jag jobbar blir det inte så kul (bilder på avloppsbrunnar någon?? ) men kan försöka till helgen inte för att jag tror det blir roligare då