Ergonomisk bärsele.

Jag är gravid i v22 och tittar runt på bärsele, men vet inte vad jag vill ha denna gång.

Jag har idag en Tula, som jag älskar och använde hur mycket som helst till dottern. Men jag har som plan att sälja den och köpa något nytt. Man (jag) måste förnya sig ibland :p

Men istället för att snöa in på Tulan, vad har ni för selar och vad är bra/dåligt med just den ni har?
Varför valde ni just den selen?

Jag är inte intresserad av Babybjörn då dessa inte är ergonomiska även om reklamen säger så. Men är intresserad om information om alla andra ergonomiska selar. :)
Om jag skulle skaffa fler barn, skulle jag önska mig en billig begagnad manduca för att komplettera sjalen första tiden. Gillar spädbarnsinläggets enkelhet, till skillnad från ex vis ergo som har en knölig kokong ongen ska knölas ner i
Eller kanske en tula free to grow.. Men ingen av panelerna tilltalar mig. Alls.:down:
När bebis är större och klarar sig utan babyinsats hade jag hoppats på att det fortfarande går att beställa en sele av detta tyg:
search
220.jpeg
:love:

Om jag skulle skaffa fler barn, skulle jag önska mig en billig begagnad manduca för att komplettera sjalen första tiden. Gillar spädbarnsinläggets enkelhet, till skillnad från ex vis ergo som har en knölig kokong ongen ska knölas ner i
Eller kanske en tula free to grow.. Men ingen av panelerna tilltalar mig. Alls.:down:
När bebis är större och klarar sig utan babyinsats hade jag hoppats på att det fortfarande går att beställa en sele av detta tyg:
search
220.jpeg

det tyget var fantastiskt!
Nu säger sambon att han inte går med på regnbågsfärgad eller randigt, sedan får jag göra vad jag vill :p det känns bra.

det tyget var fantastiskt!
Nu säger sambon att han inte går med på regnbågsfärgad eller randigt, sedan får jag göra vad jag vill :p det känns bra.
Det blir ju inte så mycket regnbåge när det tyget används till sele:angel::p
Jag röstar annars för den du länkade till tidigare i tråden :love:

Jag bär bebisen i en Manduca. Jag verkligen avskyr den inbyggda spädbarnsinlägget (små tryckknappar som ska knäppas med tyg som är i tightaste laget och som lossnar hela tiden) och längtar tills lilleman inte behöver den längre. Jag har en äldre version av Manduca så vet inte om den nya är bättre utformad.

Jag har också en trikåsjal från Ergobaby men tycker den är för varm och får inte till något bra nackstöd för bebisen så jag använder hellre selen.

Om jag skulle köpa en ny sele idag skulle jag köpa en Ergobaby Omni 360. Den har ställbar sittyta som Ergobaby Adapt (då behövs inget spädbarnsinlägg) men med skillnaden att det också går att bära framåtvänt.

Jag är tjock, så jag har Lenny Lamb. Än så länge bara en onbuhimo, men har tänkt mig en LL-sele med midjebälte också, när magen slutar göra ont. (Lång historia, barnet är 8 månader.)

Har vävd sjal oxå. Tänkte gå på sjalträff och lära mig förknyta sjalen hemma, så att jag slipper lera ner den.

search
220.jpeg
Beställ av Evelien nu :)
Jag har en men valde trädet istället för enhörningen :D

Jag bär mest i Connecta, Integra heter de numer. Sedan Isara, Wompat (beställd av eget inskickat tyg) och Ergo 360. Isaran är ställbar i sätet. Connecta/Integra och Wompat kan man förminska med rem.

Har en Natibaby som väntar på att Viktor ska bli lite större. Och två Tula :angel:

Vi har en beco butterfly II till vår spädis (3 veckor gammal) och använde den även till storebror. Spädbarnsinlägget är supersmidigt och det är även lätt att få upp ungen på ryggen när det sedan är dags att bära där.

Jag var på vippen att beställa, men fastnade i att vela med storleken.. Och hur printen skulle vara:nailbiting:
Är du nöjd med din?

Den är för stor för V fortfarande, köpte "infant". Axelremmarna är tjocka och gosiga iaf men har ju inte använt den så mycket eller länge. Har haft mönstret som långsjal och får hem som ringsjal snart, det är fint :)

Jag började med aldoria trikåsjal. Sen köpte jag ett par stycken vävda sjalar. Sen en didy tai (helt underbar), en Tula med spädbarnsinlägg ( dock började jag använda den när barnet slapp inlägget för det var så mekkigt, nu är tulan min favorit och används dagligen och måste snart byta den mot en toddler), en Lenny Lamb, en pognae, en onbu från LL, en sjal till som precis byttes mot en annan sjal. Jag skulle gärna vilja testa en wompat också. Och nästa projekt är att sy en egen sele.

Jag vill gärna ha en sjal hemma, men selarna används mest, och där är favvisen tulan. Jag bär mycket på ryggen och tycker den är väldigt enkel att spänna och slänga upp barnet i, på rygg.
Idag har jag tulan kvar, en LL, didy taien (är till salu), trikåsjalen av sentimentala själ och en vävd sjal som är lite för lång så jag booooorde kaaaanske hitta en kortare också;)

Jag har manduca. Lite tråkigt utseende men jättenöjd i övrigt. Nu (20 mån) börjar jag fundera på om toddlersele skulle avlasta bättre men den funkar. Lär få hänga med till syskon i framtiden också. Skulle jag köpa ny sele till bebis hade det blivit en helt utan spädbarnsinlägg.

Jag körde med sjal i början, först trikå, sedan bomull, och när bebis skulle upp och ner hela tiden blev det ringsjal. Sjalarna var väldigt snälla mot ryggen, särskilt trikåsjalen. Men vid 12 kg ungefär så blev det för tungt så då köpte jag en manduca. Den är inte varm och känns helt okej att bära i men man ska vara rätt rörlig i axlarna för att knäppa den bakom nacken. Ett stort plus är det låga priset, köpte min begagnad för 400 kr och det verkar var normalt pris.

Jag funderar på att köpa en Tula FTG till kommande bebis. Har en Tula baby som jag älskar, men orkar inte krångla med spädbarnsinlägg. Dessutom känns det som att inlägget borde göra det rätt varmt. Till dottern använde jag trikåsjal mycket i början, men då var det vinter och mysigt att ha barnet i sjal och bara dra upp jackan utanpå. Med en vårbebis känns sele betydligt smidigare.

Jag börjar bli så sugen på att beställa en fidella. Eller, jag vill ha alla. Men det går inte. Ska sälja saker och köpa ssele därefter. Då kan sambon inte klaga så mycket på priset.

Har en Beco gemini (tror jag modellen hette, den är fyra år gammal) som vi använt till båda barnen när de var små. Den har två knappar så man kan smalna av sätet till en liten bebis och knäppa ihop den. För ett större barn knäpper man ut knapparna, men de har med åren blivit sämre så den funkar inte så bra längre för större barn. Dessutom har vi en Manduca. Den har ett inbyggt spädbarnsinlägg som jag är mycket skeptisk till, men har bara använt den på ryggen när barnen varit större och är mycket nöjd! Bär fortfarande barnen som nu är 2,5 och 4,5 år gamla i den på ryggen och de sitter riktigt bra och stadigt i den och sitter gärna i den så jag tror de sitter bekvämt. Så för större barn från ca 6 mån och uppåt kan jag verkligen rekommendera Manduca.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 170
Senast: lizzie
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 146
Senast: Juli0a
·
Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
16 149
Hästmänniskan Är inte alls säker på vart den här tråden hör hemma så moderatorer (Grundutbildning? Hästmänniska? Gnägg?), känn er välkomna att flytta...
Svar
1
· Visningar
1 297
Senast: incognito
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka