Erfarenhet av hanar och valpar tillsammans

Sv: Erfarenhet av hanar och valpar tillsammans

Hmm, undras vilka meriter du kan tänkas besitta vad det gäller mentalbedömning av hund, lydnadsklass 1:angel:

Återigen; en mentalbedömare här på forumet - man :bow:

Du har missat frågeställningen; hur gör ni när ni introducerar valp till hane? Jag ställde inte frågan; Kan ni vara snälla och mentalbedöma min vovve, dessutom utan att ens ha träffat vovven, Det är en bedrift att som ni ställa mentaldiagnoser på distans! Kan bli en lukrativ marknad kanske? :rofl:

Hmm, undras vilka meriter du kan tänkas besitta vad det gäller mentalbedömning av hund, lydnadsklass 1:angel:

Vad är det med dig egentligen :mad:
Det finns de som tror de kan allt, men egentligen inte kan något. Sen finns de dom som kan mycket men skryter inte om det eller tycker själva att de har kvar mycket att lära.
Sen finns det dom som haft hund i hela sitt liv men kan inte ett dugg, sen finns det dom som har haft EN hund men lärt sig massor på den hunden. Just för de kan ta till slig och älskar att lära sig.

Du tycker du får otrevlig svar, men tycker du kan skärpa till dig själv. Annars kan du nog tillslut sitta och diskutera här med dig själv.
Herrejösses, sitta och klanka på folk för de inte tycker som dig, usch.

Jag har redan svarat på den frågan för länge sedan, utan respons från ditt håll. Kanske för att jag bara pytsar in valpar i flocken och det inte är några problem?

Sedan lade jag in som parentes i ämnet min åsikt om hundar som är aggressiva mot valpar och min åsikt om dessa hundar.

Vad det har med din hunds diverse resultat på MH etc. vet jag inte hur du får det till.

Fortfarande, så har jag inte uttalat mig om just din specifika hund eller ens specifikt om tjänstehundar..

åh, det vet du inget om. men ta det med listener istället, om nu år av erfarenhet är det som räknas.

Nej, de behöver inte tycka som jag ö h t men att sitta bakom ett tangentbord och uttala sig om hundens mentala status är bara trams och det förtjänar svar därefter.

Upprepar, frågan var ANDRAS erfarenheter kring det här, inte en massa okunnigt tyckande om min hund.

vi kan inte kommentera din hund, men vi kan kommentera din text om honom, och det är det vi har gjort. uppenbarligen trampar vi på en mycket öm tå, men tål man inte att ifrågasättas är inte ett öppet forum rätt plats att skriva på.

Nej, eller hur...Dina inlägg känner jag igen och lägger inte så stor vikt vid längre. Eftersom du och några till surar för andra trådar så lägger ni mer än gärna till en extra "personlig värdering".

Nu har jag rätt klart för mig vilka ni är och hoppar nog hellre över era sk expertråd.

Till de som skrivit här om era erfarenheter i ämnet, UTAN att lägga till en massa spydigheter, säger jag TACK! Det kan hända jag missat att visa min uppskattning till er p g a att det finns en del muppar ( läs "proffs"tyckare som tar upp plats ):bow: :bow:

Sorry, har ingen respekt för dina kunskaper i ämnet efter att ha läst dina inlägg så du kan spara på luften nu:banana:

Nej, eller hur...Dina inlägg känner jag igen och lägger inte så stor vikt vid längre. Eftersom du och några till surar för andra trådar så lägger ni mer än gärna till en extra "personlig värdering".

:confused: :confused:

Surar jag för andra trådar??

Herrejöses, jag har noll koll på vad du är för en och vad du kan tänkas ha skrivit tidigare. Det är mycket möjligt att vi haft olika uppfattningar tidigare, men sådant är inget jag "tar med" till andra trådar, även om du själv uppenbarligen gör det :angel:

Så det där påståendet ser jag gärna att du förklarar.

Antingen här i tråden eller via pm om du hellre vill det..

Den enda av dina trådar jag skrivit i är denna och vad var så hemsk med mitt inlägg i den??

Senast ändrad:

jag har inte heller någon aning om vem jeeves är eller vad hon har skrivit i tidigare trådar?

Nej du har skrivit i fler...men det kan kvitta i o f sig, startar inte en tråd för att sitta och tjafsa med några få grälsjuka utan för att få lite insyn i hur andra gjort.

Så, knock your self out, gräla vidare! - men med någon annan då tack.

Nej du har skrivit i fler...

Inte enligt sökfunktionen på dina skapade trådar, men det är klart..Har du flera nick, så är det ju inte underligt att jag bara hittar inlägg från mig i den enda tråd jag skrivit i de trådar du skapat under detta nick..

Hur som haver, så tillhör jag inte samma skara som du och drar inte med mig gamla trådar in i nya, så jag har fortfarande ingen aning om vad du babblar om för någonting.

Uppenbart är också att du inte själv kan motivera det du slänger ur dig angående mig som person..

denna text finns att läsa på bukes "regelsida".

"För att forumet ska bli trivsamt och användbart för alla besökare skall du följa allmän netiquette (nät-etikett). Kort sagt innebär detta att man ska bete sig korrekt och vettigt även på Internet. Var vänlig och korrekt gentemot andra och gå aldrig till personangrepp."

lite trevligare ton hade alltså inte skadat.

Du har missat frågeställningen; hur gör ni när ni introducerar valp till hane?

Ja, jag kan svara. Jag har inte gjort något särskilt. Hem med valpen, släpp ner den på golvet. Klart!

Men eftersom du tog upp detta med tjänstehund mm så antar jag du även ville ha folks åsikter om hur de gör med sånna hanhundar och valpar. De som har höga korningspoäng verkar heller inte haft några problem.
Många av mina vänner har hanhundar, inga problem där heller när de fått hem valpar.

Ledsen vännen men det är inte du som bestämmer vem som "får" skriva eller ej här på forumet och varför...sorry du får nog bita ihop, titta åt ett annat håll eller liknande.

Skrev jag något om får? ;)

Vad får du ut av det här "dåliga" forumet ens?

Hoppas det inte är Dynamit du pratar om förresten. Blev väldigt chockad då jag sett Rapportsägarna som vettiga och otroligt trevliga människor. Men nu kliar man sig lite i huvudet..

hej! alla hanhundar vi har haft, från irländsk setter,springer spaniel,korsningar och nu jämthund har vi bara kunnat sätta ner valpar till o de har varit hur snäll som helst. Den enda hund som inte är direkt kär i valpar utan mest låter o går undan är min långhåriga dvärgtax, men hon skulle absolut INTE gör ngt med valparna utan hon tycker bara att de är jobbiga.(o är rädd om sin onda rygg)
Jag skulle ta mig en allvarlig fundering om min hanhund betedde sig illa mot en valp, men som med allt annat så får man ju väga in alla fördelar mot nackdelar.
kolla in filmen på vår jämthane med valp, han är bara så underbar mot henne
homeisland

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Återvänder till buke efter ganska många års uppehåll då jag minns att det fanns många kloka människor här. Vår münsterländertik...
Svar
0
· Visningar
340
Senast: Annique
·
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
935
Senast: inverterad
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 596
Senast: Ragdoll
·
Hundträning Jag tog emot en omplaceringshund för två månader sedan, en tik som snart är fem år. Hon har levt hela sitt liv hos uppfödaren och fått...
Svar
8
· Visningar
870
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka