era projekt!

Sv: era projekt!

Kl

Finns det möjlighet att bygga om en vagn passande c-d/ponny så att den passar ett snäckert kallblod på 157 i mkh??

Hittar ju inga renoveringsobjekt i häst strl:(

Det hoppas jag på för jag ska försöka mig på det =) Om du kollar mina bilder i början av tråden så ser du hur min ser ut, antagligen passande shettis, eller annan mindre ponny :P Och den ska jag ha till en häst på 165 :O

Det hoppas jag på för jag ska försöka mig på det =) Om du kollar mina bilder i början av tråden så ser du hur min ser ut, antagligen passande shettis, eller annan mindre ponny :P Och den ska jag ha till en häst på 165 :O

Hehe just det! Men det var ju långa skaklar på den iaf.

Vad tror ni om denna:

img_0_32785_1280912846_103207189.jpg

Och vad kan det vara värt att ge för den?? (Bilden lånad från annonsen)

Marknaden ärfull med gamla trillor av olika utförande 1000-2000 i körbart skick kolla hjulen noga det får inte finnas glapp mellan trä o järn eller i ekrarna då blir det förr eller senare hjulhaveri jag har skrivit i gamla trådar kolla där.

Häftig bild skogstomten! Fin fjording:love:

Bubbaz skrev:
Otroligt fint ekipage!!! Ras på den hästen?:)

gadriel skrev:
Det går framåt!! Hejja!:D

agtatoon skrev:
Spänn draglinorna lite och som någon skrev ska bakselen rättas till lite.
Vagnen ser ut att vara lite baktung, hjulaxeln skulle behöva komma upp ett par dm egentligen, men det kanske fungerar bra att köra ändå? Snygg häst! Ras?:)

Cilla skrev:
modigt med en sån färg, heder till dig!
jag skulle aldrig våga.... kanske om jag hade haft flera olika selar att leka med.
kommer ju bli döfräckt när det blir klart!
Har två nyare lokselar till stor häst, men dom e jag lite nördigt rädd om, fått dom av farsan så jag kommer inte grejja med dom, än:angel:
Är inte förtjust alls i dragläder och dragring, däckelbågen kan funka men ogärna med små putor.
Drömmen om den däckel jag har målat är ju att få den sydd liknande AE tomkörningdäckel fast för körning och i LILA läder!

Marknaden ärfull med gamla trillor av olika utförande 1000-2000 i körbart skick kolla hjulen noga det får inte finnas glapp mellan trä o järn eller i ekrarna då blir det förr eller senare hjulhaveri jag har skrivit i gamla trådar kolla där.

Vet ju inte skicket på denna men de har sagt 500kr. Kan kanske pruta lite till.

Går det byta ut hjulen mot gummi??

yes! Jag har fixat med bakselen nu, vettetusan om jag inte behöver justera den lite till.. Får återkomma med bilder på den!
Ang draglinorna. Jag vill gärna korta dom, men då kommer skaklarna åka längre fram. :crazy:
Jag ska prova att korta bakselen lite till. :)

Jo, den var ju extremt framtung innan så vi har fått flytta bak rätt mkt för att den ska bli lätt i skaklarna. Hon drar den utan några problem, Kanske är något tung i uppförsbackar men jag har låtit henne trava upp och det har varit lugnt. :D

Tack tack! Hon är en 2årig tinker/halvblods korsning! :love:
Börjar närma sig mina önskade 160cm mkh nu! :banana:

lämpliga gummihjul går att sätta dit ,jag har sett bilhjul med gott resultat ,förutsatt att resten är i bra skick kolla skaklarna noga dom är ofta spräckta/knäckta och lagade med enligt min åsikt tvivelaktigt resultat.Det är oftast bättre att leta andra än att laga framför allt dåliga hjul .En sommar i gräset är förödande .Kolla gamla trådar jag har oftast inlägg i trådar med gamla vagnar.

Lägger in en bild på ett av våra vagnsprojekt, en Tidaholmsgigg från 1920-talet. Renovering pågår, ryggstödet är bortplockat för det ska stoppas och kläs om. Det är första gången som Poet drar denna giggen men han skötte sig bra.

46169_424652209005_657149005_5096625_3169269_n.jpg

Älskar människor som kör med gamla vagnar vad går upp mot en lätt travande kallblodstravare .en gammal gigg och en dam i det trånga sätet.

Fint men gah, det projektet finns här med och en trilla och några slädar, den här tråden startar mycket frustration inser jag.:D

Älskar människor som kör med gamla vagnar vad går upp mot en lätt travande kallblodstravare .en gammal gigg och en dam i det trånga sätet.

Jag körde för en gammal körtränare förra veckan och hon tyckte att vi skulle börja satsa på kördressyr och absolut använda giggen till det, så vi ska nu börja träna mer på det. Men jag skulle också vilja ha en maratonvagn för lite tuffare körning men det får vänta lite, behöver ju spara lite pengar till det.

Men jag älskar också gammla vagnar dom är ju så snygga, måste skaffa mig tidsenlig klädsel så att allt passar.

MVH Ann

Kan en gigg i denna strl passa mitt smäckra kallblodssto på 157 cm i mkh??

Mått:
Längd, 3 m
Bredd, 130 cm
Sittyta, 75 cm bred
Hjul, 120 cm i diameter
Skaklar, 48 cm mellan skaklarna
Sitthöjd, ca 120 cm.

längden på skakel?

har fått min svängel nu! och gubbe kommer hem på söndag, så förhoppningsvis blir det klart nästa vecka!

längden på skakel?

har fått min svängel nu! och gubbe kommer hem på söndag, så förhoppningsvis blir det klart nästa vecka!

Ja du om jag det visste! Lägger in en bild och hoppas du blir klokare;)

1816696207_103528939.jpg

(Lånar bild från annons)

Och vad är den värd? (Inget märke på den)

den ser ju fräsch ut! 1500 kanske? eller 1000?
jag har verkligen ingen aning.....

120 har ja i bredd på min rockard, den borde ju vara lagm, men du skulle nog ta å fråga på skackellängden....

Liknande trådar

Hundhälsa Jag har min hund inlagd sen i torsdags morse. Dvärgscnauzer 14 månader. Det började i onsdags kväll med lite halvmjukt bajs. Inget jag...
Svar
9
· Visningar
1 202
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 971
Senast: fixi
·
Kropp & Själ Jag trodde aldrig att det här problemet skulle uppstå! Jag går på semester om två veckor och har inte någon plan för min första vecka...
2
Svar
30
· Visningar
1 306
Senast: Rie
·
Relationer Gammal användare, nytt namn för att det här skulle kunna bli pinsamt oavsett om det går "bra" eller inte. Jag hade nyligen några...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
9 253
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar