era projekt!

Sv: era projekt!

Passar på att slänga in mitt projekt också:

31354733.jpg

Tänkte byta en trasig bräda i "golvet", olja och måla träet, göra något åt skaklarna och metallen, eventuellt bredda mellan skaklarna och korta av de och så ska jag köpa/fixa/sy en bättre dyna till.
Tur att man har en kunnig pappa som kan hjälpa en, annars hade jag aldrig klarat det!

Har någon förslag på vilken färg jag ska måla vagnen i? :laugh:

Mer bilder på; http://www.pixbox.se/pic_show_id31354733.html

Just det, visste att det var något jag hade glömt. Hade tänkt sätta på en varningstriangel bak på vagnen och några reflexer på sidorna.

Senast ändrad av en moderator:

Det finns tidigare trådar om gamla trä/järnhjul .hjulen måste vara helt glappfria annars blir det förr eller senare hjulhaveri

Ja, den kan nog bli riktigt snygg när den är klar! :D

Det är en liten träbit som har börjat murkna precis i kanten vid järnet, alla ekrar är friska så det ska nog gå bra. Ska plocka bort biten, rita av och såga ut en likadan och sätta dit. Pappa är duktig på det mesta så det blir han som fixar det :)
Ska väl mest skritta ev. trava lite med vagnen, nog för att det mesta är i bra skick men OM nått skulle hända (har känt på allt trä, nästan allt är friskt och ska byta ut det som börjar bli dåligt).

Glömde säga att en svängel ska på sen också :)

bilder tycker vi om. :D

just det, reflexer ska på min vagn åxå.

å leker med tanken på att köpa en registeringsskylt med Karismas namn på. sånna finns ju billiga till barnvagn och visst hade det varit lite fräckt? :d

fannytomen:
svart hammarlack såklart. :love:

Ett nytt försök med bilder på våran lilla remmalagsvagn till mina shettiskillar
Bild på vagnen när den kom hit
DSC_0088.jpg

Vagnen som den ser ut idag. Är då inte klar ännu men vi närmar oss
DSC_0169.jpg

Anna-Carin

Det här va en kul tråd! Jag och mina projekt... Men nu kanske jag tar upp dom igen, även om dom tyvärr ligger på hyllan idag:crazy:

Loksele stor häst:
(Hittat/fått delarna)
21618120.jpg

21882468.jpg

21882472.jpg

21882474.jpg

Loksele shettis:
ITE Komstads loksele från Börjes.
21882816.jpg

22501010.jpg

Vagnen:
23008751.jpg

Ska passa B-ponny ist för bara shettis, fixa andra skaklar på nått vis!

före:
31414672.jpg

efter:
31459442.jpg

behöver ja säga att jag är nöjd??!! :love:

Skitsnyggt ju!!! Fick samma idé som du nu i sommar när vi var på en auktion o såg en liknande sittkorg (orkade inte stanna hela auktionen dock så det blev ingen) som vi tänkte skulle passa shettisens rockard. Nu letar vi efter en lös sittkorg men dom är inte lätt att finna.
Vart/hur fick du tag i din??

fanny har helt rätt, min svärfar hade den under ladan, så fåren har legat i den.
under ladan står även en trilla och en gigg. :D

_L_
modigt med en sån färg, heder till dig! :bow:
jag skulle aldrig våga.... kanske om jag hade haft flera olika selar att leka med.
kommer ju bli döfräckt när det blir klart!

Här kommer en halvtaskig mobilbild på lyktorna som önskades.. Inte putsade än ;)

974if6.jpg

Pappa som är "ledare" för projektet funderar nu på att bygga ett helt nytt flak (likadant som det nuvarande) till trillan, då den ändå inte är i orginalskick (en del av golvet utbytt, nya bultar osv).. Så troligtvis blir det helt nytt, och då är vi ju säkra på att allt håller! :) Blir lite längre i så fall, så man får mer benutrymme...

Tusen tack!
Titta på tråden Vägen mot att bli ett par så finns det några fler bilder
Anna-Carin

jisses va bra det blev! :love:
Å, vilka söta små miniskäckar! :love:

KL*

Idag har jag och min far tagit ett rejält tag och hann faktiskt bli färdiga! :banana:
Jag är väldigt nöjd över konstruktionen och jag har lyckats vara arbetsledare och få fram en riktigt stabil vagn!

MEN! Nu hoppas jag att bildäck med lite luft i är tunga som bly i alla fall.. Annars kommer jag nog lägga mig ner och gråta imorgon när vi pumpat däcken..

Hujjedamej va tung den är att dra! :crazy:

31489283.jpg

Lite bättre bilder kommer imorgon! :)

Vad fina alla vagnar har blivit! :D

Hade egentligen bara tänkt att montera ned en bräda och byta ut den mot en ny. Men oj, nu har jag ingen vagn längre, haha! Fick såg av alla 18 muttrarna (då de var för rostiga för att skruva av) och har slängt några trasiga brädor, börjat borsta av rosten från vagnen och lyckades böja ut den! Nu är den näsan 10 cm bredare, perfekt för min sommartjocka ponny! :D
På lördag hämtar jag min svängel, så hoppas jag hinner klart med vagnen innan dess! Just nu är det bara en metallstomme...

Men oj vad ni legat i, imponerande måste jag säga! :D
Nu ser ju vagnen fin ut, vilken skillnad det blev. Bilhjulsvagnar är väl alltid lite tunga, men de skall ju inte vara så tunga att häststackar´n nästan sliter ut sig innan ni ens kommit från stallbacken. Det blir nog mkt bättre när ni pumpat däcken skall du se :)

tack! :D
Jag hoppas verkligen det! Och iaf att den blir så pass lätt att vi kan köra med den på plana grus och afaltsvägar.
Pappa sa själv igår att det hade varit roligt att bygga en vagn helt från början istället.. Haha, Så det kanske blir ett projekt till! :idea:

Nu ser man lite dåligt på denna bilden, men istället för att stödja upp på sidorna bak till sätet så har vi satt ett järn från där svängeln sitter, eftersom mycket kraft kommer dras därifrån..
Sätet är perfekt högt nu och lagom svikt så om den bara rullar lätt så blir den en fröjd att sitta i :love:

Åh, va spännande!

Liknande trådar

Hundhälsa Jag har min hund inlagd sen i torsdags morse. Dvärgscnauzer 14 månader. Det började i onsdags kväll med lite halvmjukt bajs. Inget jag...
Svar
9
· Visningar
1 202
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 971
Senast: fixi
·
Kropp & Själ Jag trodde aldrig att det här problemet skulle uppstå! Jag går på semester om två veckor och har inte någon plan för min första vecka...
2
Svar
30
· Visningar
1 306
Senast: Rie
·
Relationer Gammal användare, nytt namn för att det här skulle kunna bli pinsamt oavsett om det går "bra" eller inte. Jag hade nyligen några...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
9 253
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar