era projekt!

Sv: era projekt!

va avis ja blir...
ja vill åxå vli klar med min kärra!!!!! :mad:

men småbarn tar mer tid än man tror! jaja, var sak har sin tid. :D

Haha! Jag fick hem hästen från inkörningen i måndags och nu idag åker pappa bort för att vara borta en vecka så jag var väldigt bestämd med att den skulle bli färdig igår. :D

Tog knappt 4 timmar och då gjorde han det mesta jobbet själv.. Jag mätte och höll och hämtade saker och såklart.. Höll i hela projektet så det blev som jag tänkt mig. ;)

Har du ingen bror eller något som tycker om att pyssla och hålla på? :laugh:

barnet i fråga är 9 månader, så det är inte så mycket hjälp att få än. :D

äh, det är väl bara att få tummen ur arsl*t och få det gjort.
problemet är att sambon ska hjälpa mig och eftersom jag vill vara med själv, så har vi ingen som passar lilltjejen.

men nu har min mamma blivit arbetslös, så nu har vi iallafall barnvakt fixad, så nu vore det väl själv tusan om vi inte kan få till det!

barnet i fråga är 9 månader, så det är inte så mycket hjälp att få än. :D

äh, det är väl bara att få tummen ur arsl*t och få det gjort.
problemet är att sambon ska hjälpa mig och eftersom jag vill vara med själv, så har vi ingen som passar lilltjejen.

men nu har min mamma blivit arbetslös, så nu har vi iallafall barnvakt fixad, så nu vore det väl själv tusan om vi inte kan få till det!

aeh då ge henne en pensel och lite färg så kan hon hjälpa till :angel:;)

Passa på de stunder hon sover. Sen när hon vaknar så ger du henne en egen pensel med en lite bytta vatten färgat med karamellfärg så är hon sysselsatt med att "måla" hon också. Inget giftigt och inget som inte går bort i tvätten :)

Catherine - tvåbarnsmor som varit ensamstående med den ena från att han var två år till tio år..

delvis kl*

Har provkört vagnen idag...
kan lägga till att det blev mycket bättre när jag pumpat däcken och ja..
resten kan jag knappt sätta ord på. Snälla, underbara häst!
Nyligen inkörd och detta är första gången vi kör henne hemma.. Och woow :love:

Hon brydde sig inte tt smack om vare sig det ena eller det andra. :bow:
31496503.jpg

Vad tror ni? Behöver jag korta draglinorna mer? Här är ju bakselen väldigt spänd som ni säkert ser..
:)

Va kul att se alla era projekt. Mitt projekt nu är att fixa min maratonvagn som började rosta ihop.

Så här såg den ut för ett par år sedan (bra rostig men syns inte på så långt håll) :

100408.jpg

Börjat att strippa ner den:

vagn1.jpg

Börjat slipa lite:

vagn2.jpg

Så här ser den ut ikväll, lite smått kvar att göra men börjar arta sig:

vagn3.jpg

vagn4.jpg

tack! :banana:

Ja, jag är så stolt! Min lilla hjärtehäst! :love:

gadriel Åh! va bra den blev! Vilket jobb att slipa hela vagnen. :D
Jag skulle så gärna vilja ha en maratonvagn! :love:

Men.. Det finns inga ute i vettiga prisklasser så det får vänta. ;)
btw, Hur många vagnar har du? :D

Tack :) Jag slipade allt jag kom åt men där det var superknögligt som fjädrar mm gick det helt enkelt inte att komma åt, får hoppas färgen håller hyffsat ändå.

Jag älskar verkligen den vagnen, lite klumpig till tävling men min förening hade nyss köpt in vagnar som man kan låna/hyra vid tävling så då får jag klara mig med den här ett tag till, sen hade jag tänkt sälja denna och köpa en nättare utan baksäten och så.

*skratt* Jag har den här som jag använder mest, hoppas nya pållen trivs med den också.

Sen har jag en rockard, de gamla vagnarna är från gården som dom ingick i sambon :angel::D Det är en gigg och en åkvagn samt lite redskap, slädar mm som jag inte använt än. Men de gamla vagnarna är förvisso fina men jag tycker det känns lite instabilt med dom, kör hellre med nya frächa :)

delvis kl*

Har provkört vagnen idag...
kan lägga till att det blev mycket bättre när jag pumpat däcken och ja..
resten kan jag knappt sätta ord på. Snälla, underbara häst!
Nyligen inkörd och detta är första gången vi kör henne hemma.. Och woow :love:

Hon brydde sig inte tt smack om vare sig det ena eller det andra. :bow:
31496503.jpg

Vad tror ni? Behöver jag korta draglinorna mer? Här är ju bakselen väldigt spänd som ni säkert ser..
:)

Bakselen är felspänd. Som du har det nu så kommer trycket på korset istället för bakom rumpan. Och det ser ut som du behöver spänna draglinorna lite till. Ha någon att dra rockarden bakåt (eller ställ dig i uppförsbacke) så ska det dra i linorna istället för i däckeln. Och sen kan du höja bröstan också när du ändå är i justeringstagen. ;) Sedan tror jag det blir mycket bättre :-)

tack! :bow:
Jag har suttit och tänkt att jag nog ska lägga fram bakselen ett hack, Så då var jag inte helt ute och snurrade.
Jag gick jämte den förta biten för att känna om hon drog i draglinorna och jag tror hon gjorde det.. Men jag ska ta och ställa mig i en backe och kolla också, Perfekt! :)
Och flytta upp bröstan, Check! :D

Om jag vore du skulle jag modifiera vagnen ytterligare genom att kapa skakeln framtill så att den inte trycker in i halsen/bogen när ni svänger. Inte så behagligt för hästen..

Kapade om skakeln på vår rockard då de var för långa o tryckte både in i bogen och var farligt när man körde tex maraton. Det stack då ut på yttern o risken att det skulle kunna ta i någon del av hindret var ganska överhängande.
Sen blev vagnen smidigare att spänna för när den inte är så lång framåt...

Före
IMG_4132.jpg

Efter Lite dålig bild då det började ösregna precis när jag skulle köra... Men man kan jämföra skakellängden..
IMG_5707.jpg

Lite dålig bild då det började ösregna precis när jag skulle köra... Men man kan jämföra skakellängden..

Sen skulle jag även vänt "öglorna" på skakeln nedåt då det känns bättre av någon anledning.

Annars måste jag säga att jag är imponerad trodde aldrig att du skulle få fason på vagnen den såg tung o otymplig ut i början.

haha, det var tur att du inte sa det innan jag började fixa med den! Det kändes till och från kört med den! :D
Men det gick ju vägen och vi lyckas på något sätt få hästen att orka dra den, Så det är bra!

Tack! Ska ta och plocka av den främre delen av skaklarna! :bow:
Kan bli svårt att flytta öglorna så dom blir hållbara iaf. Men jag ska se vad dom kan göra!
Känns som skaklarna även är något för korta, Men ..
(usch, Tar det aldrig slut?! ;) )

.. jag tänkte se om man kan lösa det också genom att ev plocka bort någon bräda och flytta nedre .. järnröret, som ligger lite illa till för hennes bakben. :)

*kl*
projektordningen ändrades lite här hemma.

Mamma kommer upp nu i veckan så jag tänkte sätta henne i lite arbete, fusk, jag vet :angel:

Men träet på den här behöver behandlas så tja;

vagnen alltså ;)

Kl

Finns det möjlighet att bygga om en vagn passande c-d/ponny så att den passar ett snäckert kallblod på 157 i mkh??

Hittar ju inga renoveringsobjekt i häst strl:(

klart du kan, såvida skaklarna är tillräckligt långa. ;)
har du en modell samt mått passande din pålle har jag kontakter som kan hjälpa dig bygga om ellerbocka till skaklar och svetsa ihop chassit;)
du har ju mitt nr, bara höra av sig isf...

Liknande trådar

Hundhälsa Jag har min hund inlagd sen i torsdags morse. Dvärgscnauzer 14 månader. Det började i onsdags kväll med lite halvmjukt bajs. Inget jag...
Svar
9
· Visningar
1 202
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 971
Senast: fixi
·
Kropp & Själ Jag trodde aldrig att det här problemet skulle uppstå! Jag går på semester om två veckor och har inte någon plan för min första vecka...
2
Svar
30
· Visningar
1 306
Senast: Rie
·
Relationer Gammal användare, nytt namn för att det här skulle kunna bli pinsamt oavsett om det går "bra" eller inte. Jag hade nyligen några...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
9 253
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar