Era mål under 2008?

lakrits

Trådstartare
Jag tror vi haft en sådan här tråd tidigare men vi kör en till...det var ju ett tag sedan och mycket kan ju ha ändrats..

Ett nytt år är ju på ingång och vad har ni för mål under 2008 med er ridning, tävling och hästar?

Sv: Era mål under 2008?

Jag kanske ska skriva mina mål också :o

Mitt/mina mål är att under 2008 få igång min nya häst samt börja träna ordentligt. Hoppas på start till våren i lättare klasser.
Kommer även försöka träna på lite kor.

Förhoppningsvis kommer Lilly att vara ridbar och att vi kommer igång med träningen under våren. Planerat några tävlingar på D och kanske vi kommer upp i C till hösten i några klasser. Tar det lugnt och hoppas mest att hästen kommer att bli frisk och hålla för träningen...:cool:

Kommer också att stötta syrran med hennes häst (mor till min hingstunge) samt även rida inackorderingen hemma hos syrran några gånger i veckan. Dock inga tävlingsplaner med någon av dom utan det blir enbart grundträning/utbildning och motion av både mig och hästarna;)

Mitt mål.... hmm... *grubblar*....

Få upp Funny i skick och kondition igen efter "mammaledigheten" :D
Komma ut på lite träningar..
OM det går bra så kanske, kanske jag ställer upp på någon tävling på lågnivå...

oj, jag har nog ganska höga mål för 2008, men jag ska ju självklart se till att de nås också!:banana:

Först och främst träna mer på stånget så jag kan tävla på en hand på någon tävling.

Få till galopperna ännu bättre (så att det mer ser ut som galopp ;))

Ha ett rent byte, kanske inte på tävling, men på träning i alla fall

Förhoppningsvis åka ner till grevagården och vara med i några All-breed-klasser.

Jag siktar på att fortsätt inridningen och på att få igång körningen ordentligt på min häst och att träna mig själv så jag får bättre kondis och styrka. Gärna rida några träningar för PL på min egna häst.

MVH Ann

Jag skulle vilja komma ner till EM'et med min 3 åring, men har inte satt det som något mål, allt beror på hur han går nästa säsong.

Mitt mål är dock att han ska gå som en klocka på banorna nästa år.. Sen hur det blir med det, de får vi se.

Mål att få ihop så många Halter poäng som det är möjligt med min lilla bebis som kommer hem från USA och som är ett år nästa år...:banana:

Mitt mål är väl att fortsätta tävla lite, och förhoppningsvis att hästen ska fortsätta utvecklas. Vill att galoppen (framförallt vänstergaloppen) ska bli bättre, och att hästen ska kunna bära upp sig själv bättre i alla gångarter och helst på långa tyglar.

:DTro det eller ej, men ett av mina mål är att gå ut och tävla klassisk dressyr med mitt Quarter sto... Inom western har hon redan igentligen gjort sitt, och gjort det bra också... Så jag skulle vilja visa lite mångsidighet för skojsskull, inte för å plocka blå/gula...:) Utan för att hon skulle få göra lite annat.

Men det kan bli lite annat också, inom western med. Men det får framtiden utvisa. Nu sitter vi och tränar klassiska konster.. hehe :banana: Känns rätt udda, men skiiit kul verkligen..

Mina mål är många, bla:

att ge mina unghästar en bra start som ridhästar och då särskilt Kid som jag ska behålla,

att förhoppningsvis komma ner till EM-et men framförallt tyska futurityt med Kid och ev Cluannas nya bebis,

att betäcka mina ston med bra hingstar,

att sätta igång Luisa för tävlingssäsongen 2009 och då främst i hunterklasser,

att utveckla gården och anläggningen och ta hem givande tränare,

att vidareutbilda mig och utbilda mig inom ridning och kroppskännedom för ryttare samt hälsa och friskvård för häst,

sen tillkommer det säkert 300 mål till men då får jag väl lägga till dom senare :smirk:

Mina mål än så länge är
- att kunna ställa min lilla tjej i alla fall några gånger i Halter (och kanske kanske kanske i Showmanship)
- att påbörja inkörning (d v s vänja henne vid att ha saker på sig och sånt)
- att ge min tjej en så bra unghästperiod som möjligt
- att utveckla mig själv och komma framåt i ridningen
- att utbildas mer inom tömkörningen och förhoppningsvis få till regelbundna träningar med min tränare

Kunna träna riktiga träningspass igen efter lååång sjukfrånvaro från tävlandet och ridandet.
polle har gått här och skrotat och är nu överlycklig över att få ridas lite små turer igen på 30 min.:bump:

Bosse har varit till salu från det att han föddes :)

Kan inte ha hur många som helst, särskilt inte av hankönet o i samma ålder...har för närvarande tre ettårshingstar... alla är bra (på olika sätt) och jag skulle vilja satsa på dom men det går ju inte tyvärr. Max en i varje ras (paint o quarter).

Bosses mamma är för övrigt dräktig med Emil nu :)

mina mål för 2008 är:

*Komma igång med ridningen igen(haft uppehåll sedan april i år pga graviditet och barnafödande :) )
*Komma ut på tävlingar med Unghingsten( 3 år i år)det största målet är reiningfuturityt i okt......
Samt att starta honom på kor
*Stoet ska betäckas( troligen) beror lite på hur rehabiliteringen går, varit skadad sensommaren och hösten, är under igångsättande nu
*Att mina elever fortsätter utvecklas och tävla framgångsrikt...

Senast ändrad:

Målet med andalusiern är att komma iväg på flera träningar och tävlingar. Hade otur med trasig transport, så det blev inte så mycket åka denna säsong :(

Arabhingsten blir ju 3 år till våren, så då ska vi börja att tävla lite showmanship och trail at hand för att få in lite vana. Sen väntar ju inridningen då också :banana: Ska förhoppningsvis köra in honom också.

Eventuellt får jag en quarter hingst till inridning också, kanske en connemara också, men det är inget bestämt ännu. Får se vad tiden räcker till också :smirk:

Mina mål är att:

Äntligen komma ut med Chili (3 år) på tävlingar.
Vilken nivå beror på, vet ju inte riktigt vad som är felet på plutten än.

Träna upp Chili och även mig själv så vi klarar av detta :)

Absolut vara med på nästa års futurity som vi missade i år :(

Få upp gammel gubben i kondition igen så pappa kan åka lite i skogen :) ( har varit skadad)

Mina mål är:

* att kvala till NRHA-EM i Youth 14-18 och Rookie
* att placera mig på NRHA-EM, som förhoppningsvis går på Bökeberg
* att rida Youth Reiningen på Quarter-EM

Jag kommer dock rida en annan häst än i år, så vi får väl se hur det går.

Mina mål är:

* att kvala till NRHA-EM i Youth 14-18 och Rookie
* att placera mig på NRHA-EM, som förhoppningsvis går på Bökeberg
* att rida Youth Reiningen på Quarter-EM

Jag kommer dock rida en annan häst än i år, så vi får väl se hur det går.

kommer NRHA-EM gå i Sverige? Hoppas verkligen de får du ska jag utan tvekan åka och kolla! :banana:

Liknande trådar

• Omröstning Omröstning
Dressyr Hur ser du på ditt hästeri vad gäller mål? Jag hade en rolig diskussion med en kompis igår om det här med att se saker ”över tid” :D så...
2
Svar
27
· Visningar
3 954
Senast: __sofia__
·
Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra...
9 10 11
Svar
219
· Visningar
9 676
Senast: ako
·
Hundhälsa Min ena hund har ju kliat sig lite till och från i många år vilklket gjort att jag trott hon haft lite kvalsterallergi. Hon kliar sig...
Svar
10
· Visningar
1 130
Senast: Diabetikern
·
Träning Hejsan allihop För drygt 2 månader sen köpte jag en ny häst. En swb valack på 8 år, världens trevligaste. Han va inriden av tjejen jag...
2
Svar
22
· Visningar
2 683
Senast: Claraclara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar