Era hundar!

Sv: Era hundar!

Jag har tre Siberian husky hanar

Ikaros(Ljus hund på bilden) köpte honom när han var 8 Veckor en glad pig sak.
Han är dock inte så förtjust i mig han tycker nog att jag är lite jobbig ska alltid pilla på honom se om han har fästingar eller annat =)
Men så fort sambon är där då kan han mysa i timmar.
Han är inte så glad i främande människor går fram snabbt och hälsar och sen är de bra..Älskar att springa och får alltid fnat.
Ingen kannon till draghund han tycker att dom andra kan jobba lite öfr ohnom emellan åt så tar han i när han känner för de.
Älskar vatten och är väldigt kräsen när de gäller mat.
Skäller trotts att rasen inte bör skälla expert på att mörda mjukis djur på kortast tid.

bild_340_1208276225.jpg

Oscar.(svart hund på bilden )Mamma krisen själv, Jag tog över honom när han var 5 månader.
Uppfödaren ville behålla honom för han var så pass fin och bra men hon hade pappan redan och letade efter rätt hem när beslutet om försäljning var klart.
Jag svävade på moln när vi hämtade honom.
han är lite knäpp den hund tror att han har någon typ av damp eller något, han ska alltid ha uppmärksamhet älskar att dra har alltid honom som ledar hund hade jag inte haft de så hade de blivit kaos!

Älskar mat säger man till honom att sitta för att han ska få en godis så gör han 100 saker därpå för att imponera extra för att du *kanske man får mer sen =)
Älskar att vissa upp sig och för han själv är han störst bäst och vackrast.
Tycker inte om leksaker eller lekar tycker om att kasta kotte med sig själv när ingen ser på =)

Vegas.( har inte kommit till Sverige än väntar på Rabbies vacc)
Kommer från ungern i mitten på Juli vekar vara en glad skit vi får väl se vad han blir för ett monster=)

vegas_023_1__1208275712.jpg

Senast ändrad av en moderator:

Jag och mina föräldrar har en cavalier king charles spaniel som är snart 9 månader gammal vid namn Ludde.
Vi fick hem honom i oktober 2007 och har haft honom i snart åtta månader. Tänk vad tiden kan gå fort!
Ludde tycker om att busa på tomten, leka med katterna (även om de inte alltid själva vill vara med.), springa i skogen och pussa hästarna på mulen.
På söndag ska vi till Trosa och hälsa på uppfödarna och Ludde ska få träffa sin mamma Wilma och brodern Alfons.
20211851.jpg

Och jag har 2 weimaraner, Fortune (långhår) och Loka och en liten terrierblandning som heter Mixie.

Mixie är 11, Loka är 5 år och Fortune är 6 år.

th_DSC00071.jpg

Jag har 2 hundar, en Leonberger hane på 2½ år och en Släthårig foxterrier hane på 1 år. Båda ställs ut ganska flitigt (den lilla har bara ställts inoff. än så länge) och den stora ska ställas ut snart igen efter mer än ett halvårs uppehåll. I övrigt så går vi på långa promenader och det blir mycket bad för den stora.

Atlas374-1.jpg

Bailey57-1.jpg

Ja Jag har en Japanese chin på dryga 1år:) som är min utsällnings hund då och där imellan så är han världens soffpotatis:P men kan väl göra nå trix om han får nå godis men verkligen inte annars:P

Sen har min papillon kille med på druga 1.5år som tränar agility med:) skulle va roligt att få kunna starta med han nån gång så får se hur blir med den saken:P Och han är allt utom soffpotatis allt ska helst gå i 200 hela tiden:P Fast på kvällarna ligger han gärna med matte under täcke och ska bli kliad på magen:P

kl

Jag har en chihuahua som nu snart är 10 månader gammal. Helt galet social och aktiv vovve. Idag var vi och tog blodprov hoss veterinären och de hade aldrig mött en så liten cool hund, låg stilla på sidan medans de stack, behövde inte enns hållas i :D

004.JPG
20087505.jpg
20146106.jpg

kl.

Familjen har alltid haft en massa olika hunder genom de åren jag levt. Vi har haft ; Cattledog, Kelpies, Sant Bernad, Labrador, tax och Border collie.
Men nu har jag en alldeles egen hund som jag ska ha när jag flyttar hemifrån till hösten.
Det är en Liten Jack Russell tjej på 16 veckor nu. Sally heter hon och kommer ifrån Spotlights kennel utanför Kristinehamn.
Jag har börjat att gå valpkurs och över mycket kontaktövningar, det går hur bra som hellst!

Den 1:a Juni ska vi på våran första utställning så det är bara att hålla tummarna =)
I framtiden är det meningar att vi ska hålla på med agility.:)

Åh jag gillar vavvor :love:

Jag har en Tintin, han är 8 år gammal (fyller år 19 maj!) och är blandras mellan apa, katt, mossrivare, mistlur och sen är det nog lite Tibetansk Spaniel i honom också.
Han är till sälskap, promenadkompis och lillebrorssubstitut.
Låter trevligt eller hur..?

Soldyrkare, han solar tills han får solsting helt enkelt.
Har mycket goda röstresurser.. De ljud som inte Tintin kan frambringa de finns inte.. Och han är inte vaken en sekund utan att han låter eller rör på sig kan man säga.

IMG_2619.jpg

http://img.photobucket.com/albums/v281/Sanna_Plutt/Kisevovve/IMG_2620.jpg

http://img.photobucket.com/albums/v281/Sanna_Plutt/Kisevovve/IMG_3025.jpg

jag har 2 hundar en alaskan husky/vorsteh hane på 8 år som älskar sommaren och hatar vinter ;) på sommaren ligger han mest ute i solen och solar vintern vill han hellst var inne och sova.
Han älskar att springa i skogen fort ska det gå, nu har vi skaffat valp så han har kommit på att busa är jätte roligt men bara med valpen.
köpte han när han var 4 år är en omplacering har blivit väldigt illa behandlad innan trodde inte att det skulle bli hund av honom men nu så är det inte samma hund längre :)
http://http://smg.photobucket.com/albums/v722/reven82/th_DSC00142.jpg

Sedan har vi en berner sennen/staffe hane på 4,5 månader som är ett riktigt busfrö.
älskar att busa och bada, sen är det väldigt roligt att jaga ena katten oxå :) han älskar människor, kan gosa hur länge som helst och ska gärna sitta i knä förstår inte riktigt att han börjar bli tung.
"storebror" är hans största idol att vara ute och busa med han och springa i skogen och gräva gropar det är jätte kul det :D
http://http://smg.photobucket.com/albums/v722/reven82/th_DSC00240.jpg

Jag har två hundar :)

Norrbaggens D Marve (imp. Norge)
En kh vorsteh hanne på 8 år i september. Tävlades förr lite i draghund (nordisk stil), går mest som sällskapshund nu. Vi ställde ut honom förr och lyckades få ett antal BIR. Men tiden räckte inte till för det till slut.
Underbarast och fjolligast :love:
20603858.jpg

En jävle är han på att hoppa också :o (130 cm) Snygg stil :angel::rofl:
14365531.jpg

forts.....

Azta (reggad som Molly)
50% gråhund 50% Jämthund
Gosigare hund får man leta efter :love: Bortskämd som tusan är hon och ligger i soffan, det går inte heller att sova om man inte ligger UNDER mammas säng :D
20603856.jpg

Oj oj oj vad vacker blandrasen är!!! :love::love: Underbar bild dessutom!

Elektra är en Finsk Lapphundstik på 6 år. Det är min och sambos första hund ihop. Elektra är en riktig buse med glimten i ögat som ibland verkar ha trasselsudd i öronen men är en stor personlighet som vi ibland misstänker att hon inte vet om att hon är en hund.

Elektra-1.jpg

Det är faktiskt inte så farligt. Vi borstar Elektra då och då. Det enda som är lite arbete med är att det gärna bli tofsar på tassarna som man får klippa med jämna mellanrum.

Jag har två Chinese crested.
Hilda som är 1 år och nio månder och Lucky som är 6½ månad.

Hilda går ofta under smeknamnet "Vida-Hilda" som verkligen stämmer in på henne :angel:
Hon är mattes ögonsten och har varit min ständiga följeslagare ända sedan hon flyttade hit som valp,
hon älskar att följa med överallt, stå i centrum och få uppmärksamhet. Hon är väldigt glad i alla också,
både två och fyrbenta, och ser hon någon som hon tror hon känner igen när vi är ute på promenad så skriker hon rakt ut ;)
Här hemma är hon mest mysig, älskar att sitta i knäet och kramas (trycka huvud och kropp mot en),
ligga på ens arm och sova osv.

14525814.jpg

Lucky är en söt liten kille, lite försiktigare och lugnare än Hilda men glad i allt och alla.
Älskar att mysa och han är försten upp i knäet var man än befinner sig. Han gillar att sova
under täcket och han puffar själv upp det så han kan ta sig under. I övrigt så är han en riktig "pusskille",
älskar att pussas och det gör han gärna och mycket så fort han får chansen.

20493693.jpg

Älskar mina hundar så otroligt mycket :love:

*knapplån*

Jag har en schäfer som heter Jason som fyller 4 år nu i juni. Vi har haft honom sedan han var åtta veckor gammal.

Han älskar att bada och leka. Jag tränar lydnad och spår med honom och det gillar han :).

Lite bilder på min stora pojke.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 841
Senast: fixi
·
Övr. Hund Har letat hundras under en lång tid nu och börjar bli väldigt less på att ständigt bli besviken. När vi tror att vi läst på ordentligt...
2 3
Svar
56
· Visningar
6 929
Senast: Riru
·
Hundhälsa Min 4 åriga tik har börjat kissa inne nattetid helt plötsligt. Jag skulle behöva lite råd och inputs för nu har idéerna tagit slut på...
Svar
7
· Visningar
11 984
Senast: Nominous
·
Övr. Hund Hej! Jag och min sambo är relativt nya adoptivägare (sen ca 7 mån) till en kastrerad bullterrierkille på 2.5 år. Vi trivs jättebra ihop...
2 3
Svar
41
· Visningar
18 792
Senast: SandraM
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Falsterbo horse show byter namn