Era hundar!

Sv: Era hundar!

Jag , eller rättare sagt min familj, har en fransk bulldogg, en liten svart tik på 10 snart 11 år. Hon är världens gulligaste men kan ibland vara lite egoistisk. För att ta ett exempel, härom kvällen hade hon gått och lagt sig i min säng så jag sov i fotändan hela natten...:angel: Visst hade jag kunnat flytta på henne men det såg så skönt ut och jag ville inte störa;)
Hon är en riktig liten mamma-gris som bara kan gå ut på prommis med stor-matte(min mamma)... Hon är ändå väldigt pigg för sin ålder då franska bulldoggar inte brukar bli så gamla. När hon får syn på en fotbollsplan eller annan öppen plats får hon "fnatt" och kutar runt i cirklar:D Hatar regn gör hon också... Hon gillar inte att gå på promenad över huvud taget så man brukar behöva bära henne en bit och då går det bra:grin: Hon älskar att sola också:D

Jag har två helt underbara hundar.

Min pojk, en Golden hane på drygt 1.5 år. Världens charmgris som snor allt i sin väg. Älskar att bära saker i munnen och han pratar en hel del. Jättehärlig hund som fungerar i alla situationer med alla hundar.

Sen min flicka. Mamsen stolthet! En liten Amstaffflicka som jag köpte ifrån en kennel i stockholm. Hon är 7 månader nu och debuterade i ringen i maj första gången, men snart är det dags igen. En riktigt skön tjej som vill att det ska hända saker hela tiden. Pussas mycket och gärna.!!

Ååå herregud! Haha har aldrig sett en hund hoppa sådär högt! :rofl:

Jag har tre Siberian husky pojkar alla 3.
2som är 2 och en som är 8 månader.
Sysslar mestadels med utställning men har tagit en paus efter de stora trycket tyckte hundarna och jag behövde lite semster från allt resande.
Annars kör vi barmark
img_0075_1204208917_10324943.jpg
lite spår och sök träning + att jag precis börjat med Agillity (väldigt spänande)
Till våren ska vi upp i Norr och köra led med släde öfr första gången de ska bli spänande, har vi tur så kanske dekommer en hel del snö här nere så vi kan tjuvstarta lite själva först=)

Deta är Ikaros min första Siberian husky,han väntade vi på i 1 år ungefär innan han ploppade ut, jätte gå men mycket kännslig herre.
Tycker om att hitta på saker på sitt sätt så fort de blir tråkigt så skiter han i de och går därifrån.
Helt ok drag hund, tycker om att mysa med husse =)
Äääälskar att slita ut pipisar och ludd från mjukis djur
Bild%20703.jpg

Min hund Nr 1.. äLSKAR ATT SYNAS HÖRAS MÄRKAS en stor bitch är han han VET att han är snygg och rör sig perfekt han vet att det inte är något fel på honom.
Älskar mat och har koll på att klockan 6 och klockan 5 är de mat då sätter han sig vid matskålen och snackar skit =)
Kanon kille i drag och har vunnit en hel del utmärkelser i utställnings samanhang.
Tycker om att ligga i sängen
GetAttachment.jpg

Här är han 8 månader!
oscarfrida21.jpg

Vegas Nya import hunde kom för några veckor sedan från Ungern, go och glad skit som bara har en sak i huvet M-A-T!
Gosig kille som tycker om att mysa och pussas till max för övrigt hunden som säkert givit mig mina första gråa hår!!
Ääälskar gose djurs ludd inte att dra ut de utan verkligen slita allt i mini bitar hmm..börjar undra vad hundarna i Ungern leker med *fnis*
vegas20620month20101_10805972[1].jpg

Senast ändrad av en moderator:

Jag har 2 beaglar som vi jagar med, ställer ut, lite agiliyt och lydnad. dom är soffpotatisar och att springa runt med sockor och tugga sönder diverse hundleksaker är fantastiskt roligt. :love:

Starmaids Keep Flasching, "Kaxa" är 4 år och är en superfin tant som vi skaffade för 2,5 månad sen, hon har gått ner ett stort antal kilon och är nu i lagom hull att visa utan att folk kollar snett på en. :laugh:

Sen så har vi också
Starmaids Over And Over Again, "Ådi" han är 15 månader och är en riktig snyggve, han är en komplett jaktidiot och en riktig casanova och hjärtekrossare, ingen showar som honom, när nått är tråkigt så hänger skinnet under ena ögat extra mycket och så gäspar han högt och ljudligt som för att poängtera hur tråkigt det är.. :love:

Mina älsklignar! :love:

Flo-Jo Vilka fina hundar!! Siberian husky är så fina...är uppväxt med sånna...skit mysiga vovvar!

är fodervärd till en schäfer/tervuerens tik på 6 månader som jag hoppas jag aldrig behöver lämna ifrån mig. vi har blivit riktigt tajta på den korta tiden jag haft henne (några veckor).
Hon har som hundmänniskorna jag umgås med säger; "alla tassar på jorden" och är väldigt snäll mot allt och alla. hon är lugn inne och hon lyssnar bra med tanke på att hon nyligt börjat träna. busa med andra hundar är kul men vart jag är går i första hand, vilket är skönt om man vill avbryta leken. ska bli spännande att se henne utvecklas.

Jag slänger in lite bilder på min promenad kompis Yrroll! Brukar ta en promenad med honom när ja e i stallet och hans husse jobbar!

Roligt att åka bil!
DSCF0001-3.jpg

Kollar på er när ni går ja!
DSCF0006-2.jpg

Ja vill inte vara ensam!:cry:
DSCF0008-3.jpg

Jag och pojkvännen har ett numer ganska stort yrväder.
Han är en rottweiler på 1 år och kroppen full i bus.
Väldigt social och gosig utav sig.
Vet tyvärr inte sin styrka/tyngd i många lägen.
Speciellt inte när han ska lägga sig bredvid en i soffan. ;)
Gillar som sagt att busa med i princip allt och alla.
Ser han en fjäril "fladdra" förbi, eller en fluga på fönstret, så försöker han få den att leka med honom. :rofl:
Väldigt tjockskallig är han också, då han x antal gånger sprungit in i saker utan att reflektera över det.
Senaste gången sprang han rätt in i torkvindan så det klingade bra högt, men ingen reaktion från honom inte. :p

På bilden sitter han tillsammans med svärföräldrarnas 2 rottweilers.
2008q34.jpg

Fr v: Wilma 3 år, Eddie 2 år och Balder 1 år.

showimage.php

Min bosse är 9 månadere. Min andra Chow-Chow. Köpte honom i april i år. En riktig busse.
Meriter: stäldes ut för en månad sedan, skulle ha kommit två om han skötte sig. Men vissade inte upp sig så han kom sisst(4).
Fick bra kritik. Så vid nästa utställning får jag hoppas att det går bättre. Deta var en ren Chow utstälning så det var mycket chowar.

Han fick en eventuel "flickvän", den tiken var inte med men matte trodde de två skulle passa ihop. Så vi får hd testa honom.

Och se hur hans historia fortsätter.

Jag har en blandis mellan dalmatin/leonberger/rottweiler. Min kille säger att hans ras heter dalerot :D Tyson är lite över 3 år.

Han är våran sällskapshund. Men det har kommit fram mycket vakt i honom nu sen vi flyttade till ett hus på landet. Men jag tycker det är bra!

http://www.nogg.se/upload/85350/116777/Photo_85350_968326.JPG

http://www.nogg.se/upload/85350/116777/Photo_85350_968325.JPG

Inte så rättvisa fina bilder men det är var jag har på datorn just nu. Är för nuvarande klippt då han led så mkt när det var värmebölja några veckor. Ska fixa något kort på det. Klär honom bättre en med päls tycker jag

Heej!:) Jag undrar om man kan ha Alaska Husky eller Samojed hundar permanant utomhus? P.g.a allergi

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 835
Senast: fixi
·
Övr. Hund Har letat hundras under en lång tid nu och börjar bli väldigt less på att ständigt bli besviken. När vi tror att vi läst på ordentligt...
2 3
Svar
56
· Visningar
6 929
Senast: Riru
·
Hundhälsa Min 4 åriga tik har börjat kissa inne nattetid helt plötsligt. Jag skulle behöva lite råd och inputs för nu har idéerna tagit slut på...
Svar
7
· Visningar
11 983
Senast: Nominous
·
Övr. Hund Hej! Jag och min sambo är relativt nya adoptivägare (sen ca 7 mån) till en kastrerad bullterrierkille på 2.5 år. Vi trivs jättebra ihop...
2 3
Svar
41
· Visningar
18 791
Senast: SandraM
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18