Era hundar!

Sv: Era hundar!

Har ingen egen, men min syster har två stycken.
1) Gizmo, 2 år, blandiskille 50% chihuahua 50% papillon. Jättehärlig på alla sätt, jättelätt att hantera. Älskar promenader, bus och lek. Jätte social och kelig. Snäll mot alla.
2) Cindy, 10 månader. Chihuahuatjej. Jätte fin stamtavla. Väldigt tjejig, söt och mysig. Lite försiktig mot nya människor.
Bild på dom tillsammans. Gizmo e brun och Cindy ljus :love:.
prins-prinsessa.jpg

Sorry för megastor bild:o

Och här kommer Troja(svart) och Freja.

Troja är en blandras på 14 månader med 50%schäfer,25%golden och 25%labrador.Är ett riktigt busfrö men samtidigt väldigt lyhörd o lättlärd.Tog över henne när hon var 7 1/2 månad.Genomsnäll hund:love:

Freja är en vosther på 8 år.Är min sambos hund som använder henne till fågeljakt.Är ett riktigt energiknippe och är väldigt självständig.Promenader med henne är att hålla i ordentligt när allt som rör sig ska jagas.Svår att få kontakt med ute.:crazy:

DSC00182.jpg

Freja är en vosther på 8 år.Är min sambos hund som använder henne till fågeljakt.Är ett riktigt energiknippe och är väldigt självständig.Promenader med henne är att hålla i ordentligt när allt som rör sig ska jagas.Svår att få kontakt med ute.:crazy:

Jo men så är våran vorsteh också, men dom är himla snälla och mysiga hundar annars tycker jag :)

Gwinnie. Jack russel på 1,5 år. Min ½ hund kan man säga

Hon älskar att hänga med på allt man gör.
lipae.jpg

Ixi ca 92 % mellanpudel 8 % Cockerspaniel

Vi sa hämta henne den 6/6 :laugh:
ixi.jpg

Tuffe, Border Collie(88%) + schäfer/golden, 4 år.
Sambon valde honom 2 dgr gammal ur bästa vännens kull. 2 år senare såg jag hunden på nätet och blev såklart genast tvungen att skriva till hundägaren att det var en jäklars fin hund han hade. Sen antar jag att hunden blev mig väldigt för kär för jag hänger fortfarande ihop med hussen hans. :angel:
Tuff7.jpg

Förvånandsvärt lite aktiv med tanke på blandningen. En sällskapshund som är med hela tiden, överallt, vi lämnar honom väldigt sällan hemma. Älskar att åka bil, med känsla för riktiga fordon (läs: Amerikanska Veteranbilar) och njuter till ljudet av V8 precis som husse och matte:
bila.jpg

Föredrar karlar i manliga arbetskläder, precis som matte, och det passar honom därför aldeles utmärkt att jobba som grävmaskinist med husse om dagarna.
phpb3qynz.jpg

Här bygger dom åkattraktionen "Kvasten" på Grönan.
phpkbpr2d.jpg

Sen är han gärna med på ridturerna. Ibland gör vi upp en brasa i skogen och har picnik, och då är han gärna med och bär pinnar till(eller från) elden och dessutom är han väldigt noga med att maten delas lika och att inget blir över - onödigt att bära en massa saker på hemvägen!
picknik.jpg

Precis som med alla andra karlar har han inga hämningar och tar inte heller hänsyn till att ytterkläderna faktiskt smutsar ner i sängen!
sova.jpg

*kl*

Jag har en helt underbar liten phalénehane som kallas Nemo. Men i stamtavlan heter han något så fint som Cqabeymz Baron av Ufo. Han är oerhört snygg att se på, liten och slank. 28 cm i manken och väger 3,8 kg.

Köpte Nemo den 18 juni 2006, dagen efter hans 1 års dag. Fick hem en liten och rädd hund som har krävt mycket tid och engagemang. Han är fortfarande mycket rädd av sig men det blir bara bättre och bättre. Från början skulle jag ha haft Nemo till agility men pga hans rädslor så har det inte blivit av med det. Fast på hemmaplan tränar vi mkt freestyle och han är duktig på det!

Här en bild på underbaringen

Pa080037.jpg

Jag har en Bichon Frisé hane som fyller 2 år i oktober. Malte är en glad och social hund som är otroligt lättlärd! Älskar att göra rätt och springer aldrig längre bort från matte än 10 meter. Men han hatar att bli geggig och blöt. Han är våran egen uppfödning och vi äger/ägde båda hans föräldrar och hans mormor. Jag har skött om honom sedan han var nyfödd och ibland verkar han tro att jag är hans mamma :D Han används mest till sällskap, lite lydnad på låg nivå, skogspromenader och utställning. Tanken är att det ska bli lite agility också. En mångsidig hund kan man säga, min gullegris :love:

20625670.jpg

http://archive.pixbox.se/arkivet/synligt_24/19640000-19649999/640x480/19644924.jpg

Detta är min Cavalier King Charles hane Charlie:love:
Han är ca 10 månader nu och är en riktig gos, bus hund som älskar att busa med katterna!

21154681.jpg

21154678.jpg

21158052.jpg

21154679.jpg

Ska börja på valpskola så fort som möligt, kanske testa på lite agility och se vad han tycker om det.:)

Dina hundar är så underbart söta:love::love:

(knapp)

Är stolt (och iofs ibland galen) ägare av en fin kooikerhondjepojke vid namn Goliat.

Goliat är underbart go och lugn. Han skäller sällan och tar det mesta med ro. Han är en riktig gårdshund som aldrig skulle drömma om att springa ifrån svärföräldrarnas tomt. Han har det bra på gräsmattan där han jagar flugor och lever livets glada dagar.

Saker vi tycker är skoj att sysselsätta oss med är att försöka träna in alla moment i apellen, hoppa några agilityhinder och fjanta runt bland rallylydnadsskyltarna. Det mesta vi gör är på skoj :angel:
i framtiden hoppas jag däremot att vi kan skärpa till oss och kanskekanske starta i någon spårtävling. Känns dock väääldigt avlägset.. Vi tränar även lite viltspår och åker på en hel del utställning. Han har ett Cert! (passar på att skryta lite ;))
n545724844_590588_7239.jpg

jpe98hdjpl9skctflnnuxvf5p9yodp8ellpeeoyuc.jpg

Senast ändrad:

Har två blanras hanar på 2år,den ena schäfer/leonberger den andra bernesennen/leonberger, dom är ur goa som helst älskar att bada hoppar i poolen så fort tillfälle ges:D älskar folk schäfern/leonbergen älskar att sitta vid hagen och kolla in hästarna..kan sitta i timmar och bara titta.

Jag har en west highland white terrier hane på tolv år och en
schäfertik på tre år. Westien är Harley och Schäfertiken heter Grima.

Ja så skulle man beskriva dom också..Harley är en gentleman men med terrierns envishet och självständighet till max. Min ögonsten.

harleybad.jpg

Grima är mitt nytillskott så jag känner henne inte till hundra procent än..Men det är en väldigt mjuk och go tjej när av knappen är på, när på knappen slås på är hon en ferrari men som behöver trimmas lite ;)

dishapinnen.jpg

Min goplutt är 7 år. Älskar att bada och leka med sina kompisar Ambras hundar). Är otroligt bortskämd och sover i sängen med egna kuddar.
En riktig pajas med mycket "humor", har hyss för sig hela tiden.
Världens snällaste och sötaste hund, gillar inte att kramas tyvärr, traumatisk barndom hos uppfödaren som satt och höll fast honom som en bäbis.
20532928.jpg
20655875.jpg

Eftersom Ambra tydligen bara har en hund så antar jag att Kiera är min! ;)
Hon har ju ändå vuxit upp hos mig som dagbarn. :love:
Världens pajas och ett gotroll utan dess like. Fullfart runt gräsmattan med kompisen (min) och bara tok och bus.
Älskar att rulla omkring på gräset så promenaderna tar en hel evighet, avskyr att promenera. På vintern gnussar hon omkring i snön istället.
Min lilla govovva är drygt 2 år och sötaste tiken i världen. :D
14298621.jpg

Jag har en newfoundlands-tjej som snart är 5 månader.:love:

Kira, min nallebjörn:love:(bilderna är några veckor gamla, nu orkar jag inte längre lyfta upp henne i knät):

DSC01062.jpg

DSC01066.jpg

Jag har en tollartik på två år.

Vi tränar främst lydnad men också spår och agility för skojs skull.

Hedda älskar att bada och att hämta pinnar ur vattnet är favoritsysselsättningen för tillfället.

Här är bilder på henne och min systers cavaliertik Molly. De är så söta tillsammans!
Hedda140407154.jpg

Hedda140407163.jpg

*kl*

Jag har en 3-årig goldentik som heter Smulan :p
Vi har tränat agility sen förra våren och även tävlat 2 ggr, men nu tar vi en paus från agilityn för att gå en lydnadskurs ;)
Jag har haft henne sen hon var 9 veckor

20819900.jpg

20820014.jpg

Hon är otroligt snäll :) Fungerar super bra med min kanin, fast jag lämnar dom aldrig helt ensamma:p
16986728.jpg

Jag har en jrt som är fyra och en dp som är två :)

21844844.jpg

Jag har en goldenhane på 7 år, Gyllene Hordens Atlas *Douglas*. Han är av typen jaktgolden och vi håller på lite grann med viltspår, annars blir det mest långa skogspromenader och soffligg ;)

Han är en helt underbar hund, precis så som jag vill ha honom. Mycket energi och hoppar studsar när han kommer ut, men inne är han lugn som en filbunke. Är väldigt mammasjuk och vill helst krypa innanför kläderna :D

Tyvärr är han ganska lättstressad och lite "harig", därför har jag valt att inte ta några valpar efter honom, något som jag gärna skulle gjort annars.

Hans kroppsbyggnad är lite kul, han är sju år nu men ser ut som en ettåring i kroppen. Lång och gänglig, inte mycket styrsel alls :p

Mammas052.jpg

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 835
Senast: fixi
·
Övr. Hund Har letat hundras under en lång tid nu och börjar bli väldigt less på att ständigt bli besviken. När vi tror att vi läst på ordentligt...
2 3
Svar
56
· Visningar
6 929
Senast: Riru
·
Hundhälsa Min 4 åriga tik har börjat kissa inne nattetid helt plötsligt. Jag skulle behöva lite råd och inputs för nu har idéerna tagit slut på...
Svar
7
· Visningar
11 983
Senast: Nominous
·
Övr. Hund Hej! Jag och min sambo är relativt nya adoptivägare (sen ca 7 mån) till en kastrerad bullterrierkille på 2.5 år. Vi trivs jättebra ihop...
2 3
Svar
41
· Visningar
18 791
Senast: SandraM
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18