Vi har gemensamt konto för gemensamma utgifter som vi delar enligt samma % av nettolönen. Sedan äger vi 50/50 av huset --> vi betalar 50/50 på ränta och amortering. Resor betalar vi 50-50. Det som vi sparar på sidan av gemensamma utgifter och huset har den andra ingenting att göra med --> blir inte bråk! Båda kan spara för framtiden och ändå spendera pengar på oss själva och våra fritidsintressen. Jag tycker att det funkar jättebra!
Nu har ingen av oss dåliga löner men han tjänar ändå dubbelt av vad jag gör vilket kanske gör att han tycker att vi kan köpa lite dyrare saker än vad jag kanske tycker att är nödvändigt --> procenten gör att vi inte bråkar om det!
Sedan har vår löneskillnad inget med kön att göra -enbart att han började sin karriär många år tidigare än mig. Jag ligger ungefär på hans nivå när han var i min ålder...
Nu har ingen av oss dåliga löner men han tjänar ändå dubbelt av vad jag gör vilket kanske gör att han tycker att vi kan köpa lite dyrare saker än vad jag kanske tycker att är nödvändigt --> procenten gör att vi inte bråkar om det!
Sedan har vår löneskillnad inget med kön att göra -enbart att han började sin karriär många år tidigare än mig. Jag ligger ungefär på hans nivå när han var i min ålder...