Team är vi o vi sörjer för att den andre ska må bra. Den andre skall alltid komma i första rum. Det är ju den människan jag valt. O för att undanröja minor som ekonomin är så delar vi inte 50/50 utan vi baserar det på procentuellt som i slutändan innebär att vi båda har lika mkt över o kan röra oss på. Det är mest fair play med det.
Absolut att det är var o ens ansvar att må bra men samtidigt är det också den andres ansvar att göra det som ligger i dennes makt att få sin partner att må bra. Annars blir förhållandet destruktivt o destruktiva energikrävande förhållanden ska vi människor absolut inte hålla på med.
Sänka ekonomiskt blir det om förhållandet blir skevt ekonomiskt. Många förhållanden som det går att läsa om på olika forum på nätet vittnar om en skev ekonomisk balans med delade kylskåp o att var o en handlar sin egen mat, delad ekonomi o att den som har minst pengar måste låna av den som har mest pengar för att ens få ekonomin att gå ihop. Det är ingen sund relation som ser ut så.
Nej, var o en lever inte som den vill eller utefter sina förutsättningar. Lyxfällan är väl ett strålande exempel o andra tv-program i samma tema.
Är det verkligen upp till var o en o bestämma vem av mamma o pappa som är hemma med barnet? Ärligt? Ligger inte huvudansvaret ändå på mamman o har alltid gjort? Om jag inte minns fel så grundlades idén o filosofin kring det hela på 1800-talet o framåt. Hur många mammor är inte hemma med barnet, sköter huvudansvaret för vabbning etc o därigenom tappar mark i karriären (+ pensionen) medan mannen inte tar speciellt stor plats eller ansvar?
Hur jag kan skriva att kvinnan får barn..tja...vad jag vet så är det bara kvinnans kropp som kan föda barnet. Absolut det är väl det bästa om båda parter fortsätter tillsammans efter att barnet är skapat men det finns även där mängder av trådar o berättelser om att så inte är fallet många gånger. Det finns väl människor som planerar barn med sin partner även om denne säger att den ska leva sitt liv fortsatt likadant. Orsakerna bakom det kan ju vara många.
Sen att man som individ i denna värld har åsikter o tankar om andras agerande, sitt eget agerande..det ingår.