Enbart vetrinärvårdsförsäkrad

M

Muffe

Är det någon som har sin häst enbart vetrinärvårdsförsäkrad, dvs inget livbelopp också? Har det fungerat som det ska vid skadefall osv? Hört skräckhistorier om att förs.bolagen då föredrar o avliva hästen även vid enklare skadefall eftersom det blir billigare än att behandla för dom. Ligger det någon sanning i detta? Inte alls om man får tro försäkringsbolagen när man ringer dem.

Sv: Enbart vetrinärvårdsförsäkrad

Vad jag vet så går försäkringsbolagen på veterinärens utlåtande. Dvs säger vet att det ska behandlas så ska det det..

Kan man ha en häst enbart vet.vårdsförsäkrad? Inte i mitt ena bolag i alla fall, funderade på om man skulle ta bort livförsäkringen på gammelponnyn men fick till svar att man var tvungen att ha hästen livförsäkrad för att få vet.vård. Sänkte livbeloppet till 5000:- istället...

Min ena häst tog vi bort livförsäkringen på pch hade enbart vet. försäkrad. Tyckte det var onödigt för under de åren jag hade haft honom hade man ju redan betalt det man skulle gfå ut om han togs bort.

Ngn vecka efter vi tog bort livförsäkringen så blev han skadad och det blev många veterinäsbesök. Det var inga problem med försäkringen trotts att han inte var livförsäkrad.

Vilket bolag hade ni då? Känner också att det är lite onödigt att betala en livförsäkring på en ponny som bara har personligt värde och inget marknadsvärde egentligen...

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 759
Senast: Anonymisten
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 232
Senast: lizzie
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 611
Senast: Blyger
·
V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 996
Senast: valpköpare
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård