Jag ville skriva något liknande men vågade inte riktigt då mitt MF klarade sig själv och jag hade inte någon extrem smärta. Smärtan kan jag tänka mig triggas av cytotec? Många som sätts igång med cytotec gnäller ju över just smärtan och värk utan paus har jag förstått. Borde ju vara liknande med aborter (gud vad jag inte vill klassa det som abort i @hemlig fall ).Smärtan jag hade påminde mycket om förlossningsverkar men utan pauserna, och framförallt utan den enorma belöning man faktiskt får vilket gör det värt varje sekund av smärta!
Så försök verkligen att inte tänka så, det är så otroligt skilda saker, inte minst mentalt, den smärta du upplevt nu har inneburit att du förlorat ett barn, det går inte att jämföra med att ha ont i en förlossning , jag lovar!
En förlossning är något man väntat på i många månader. Man knyter ett band till det kommande barnet och längtar. Jag personligen är rätt smärtkänslig men satt ändå på slutet och hejade på värkarna för att de skulle bli starkare så barnet skulle komma någon gång. Väl på plats finns smärtlindring att få och målet med hela besöket är att få träffa sin avkomma. Det är en annan situation även om det inte är det roligaste man kan gå igenom