En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Efter att inte haft internet på hela dagen hemma och knappt fungerande på mobilen så känner jag mig ännu mer nere :p Har inte ätit godis på mer än två månader, men i min ensamhet, ledsenhet (är det ett ord? :p) och med hormoner som svänger hit och dit gav jag nu upp och öppnade chokladkakan som legat och väntat hela sommaren.
Dessvärre är det knappt gott utan ger typ ångest :wtf:

Svägerskan är gravid. Jag är överlycklig för deras skull, för jag vet hur de kämpat i 5 år (och fick kämpa även innan brorsonen kom)...

...men...

...vi önskar alla att jag också kunde vara gravid. *suck*

Bara några veckor kvar nu till besöket hos Prun.

Kram @malumbub

Hur lång tid tar det för hcg att sjunka? (hur långt är ett snöre?)
Tog en graviditetssticka idag och det visade tydligt positiv, vilket jag i och för sig förväntat mig. Men just nu längtar jag bara tills det visar negativt så vi kan börja försöka igen.
Sambon kommer hem om 2 veckor. Sen kommer han hem varje helg och är hemma fyra helger i rad - hoppas på att ha ÄL redan då. Det kan väl inte vara orealistiskt?

VUL imorgon för att se att allt kommit ut som det ska, hoppas hoppas.

Spännande natt här.... Vaknade med ont i livmodern (tog ingen smärtstillande innan jag lade mig så gissar på därför). Krävdes två panodil och en voltaren för att häva smärtan. När det gjorde som ondast blödde jag fem fulla 6-droppars bindor från apoteket på en timme.
Nu har det som tur är lugnat sig, tänkte ringa 1177 ett tag där då jag blev lite orolig.

Spännande natt här.... Vaknade med ont i livmodern (tog ingen smärtstillande innan jag lade mig så gissar på därför). Krävdes två panodil och en voltaren för att häva smärtan. När det gjorde som ondast blödde jag fem fulla 6-droppars bindor från apoteket på en timme.
Nu har det som tur är lugnat sig, tänkte ringa 1177 ett tag där då jag blev lite orolig.

Jag fick också så nån vecka efter jag gått igenom samma som dig, började helt plötsligt blöda massor och ONT. Fick till svar att det är helt normalt (vad annars :banghead:), att det helt enkelt kroppens sätt att göra sig av med rester, ofta slemhinna. Varför det ska göra så förbannat ont kan man ju undra men det gör ju ofta ont när man har mens också, så det är väl en såndär grej som hör till :wtf:

Jag fick också så nån vecka efter jag gått igenom samma som dig, började helt plötsligt blöda massor och ONT. Fick till svar att det är helt normalt (vad annars :banghead:), att det helt enkelt kroppens sätt att göra sig av med rester, ofta slemhinna. Varför det ska göra så förbannat ont kan man ju undra men det gör ju ofta ont när man har mens också, så det är väl en såndär grej som hör till :wtf:
Precis vad jag misstänkte att de skulle svarat mig, hur normalt det är. Det var därför jag inte ringde.

Apropå smärta är jag tveksam på det här med barn, i alla fall förlossningen. Med tanke på hur detta kom i vågor med rejäla smärttoppar är jag inte säker på att jag pallar en förlossning.

Nej.

Det är 9 månader sedan och jag har äggblåsor som kommer och går.

Jag har använt sprutor sedan 2000 och gjort tre uppehåll förr.

Ok. Jag har också använt sprutor länge (sedan 1998), men nu vid den senaste "omgången" så var det massor med strul, så det kan ju ändra sig. Visst tog du bara en spruta nu och sedan slutade?

Kram @malumbub

Hur lång tid tar det för hcg att sjunka? (hur långt är ett snöre?)
Tog en graviditetssticka idag och det visade tydligt positiv, vilket jag i och för sig förväntat mig. Men just nu längtar jag bara tills det visar negativt så vi kan börja försöka igen.
Sambon kommer hem om 2 veckor. Sen kommer han hem varje helg och är hemma fyra helger i rad - hoppas på att ha ÄL redan då. Det kan väl inte vara orealistiskt?

VUL imorgon för att se att allt kommit ut som det ska, hoppas hoppas.
Ganska exakt två veckor efter tömning slutade jag blöda och fick normalt svar på hcg. Jag hade ju en vecka typ utan värk och med sparsam blödning, och sedan pang så fick jag kramper och grym blödning och fick ut lite vävnadsrester. Helt normalt... Nu snart en månad sedan tömning och jag hade ju nyss ägglossning.

Du kan få positivt på test i typ två veckor, men efter det bör det nog bli negativt. Ska du inte ta flera blodprov eller vul?

Japp. Det har jag haft minst sedan i februari. 2-4 på vardera sida. Små äggstockar. Men det blir liksom ingenting av de...
Hur stora folliklar? Det torde ju gå rätt bra att stimulera igång ägglossning med sprutor. Du är alltså rädd för att du inte har fler ägg, att folliklarna är tomma?

Det sades inget om nytt hcg idag. VUL visade att fosterblåsa och det mesta var ute. Dock lite tjock slemhinna kvar (12,5 mm) så läkaren tyckte nya cytotec så jag får bort allt och kroppen kan starta om.
Nytt VUL nästa torsdag igen.

Helt ok börja försöka direkt jag är redo psykiskt sa hon. Och så sa hon VUL tidigast v.7+0 om jag vill kolla tidigt sen.
Så nu håller jag bara tummarna att ÄL passar med sambons hemkomst och inte kommer för tidigt. Och att det blir nåt den här gången.

För övrigt tycker jag hon kändes som en bra läkare idag. Kanske för att jag själv inte var lika upprörd och ledsen idag som tidigare.

Ganska exakt två veckor efter tömning slutade jag blöda och fick normalt svar på hcg. Jag hade ju en vecka typ utan värk och med sparsam blödning, och sedan pang så fick jag kramper och grym blödning och fick ut lite vävnadsrester. Helt normalt... Nu snart en månad sedan tömning och jag hade ju nyss ägglossning.

Du kan få positivt på test i typ två veckor, men efter det bör det nog bli negativt. Ska du inte ta flera blodprov eller vul?
Ungefär så hade jag det också.

Precis vad jag misstänkte att de skulle svarat mig, hur normalt det är. Det var därför jag inte ringde.

Apropå smärta är jag tveksam på det här med barn, i alla fall förlossningen. Med tanke på hur detta kom i vågor med rejäla smärttoppar är jag inte säker på att jag pallar en förlossning.

Smärtan jag hade påminde mycket om förlossningsverkar men utan pauserna, och framförallt utan den enorma belöning man faktiskt får vilket gör det värt varje sekund av smärta!
Så försök verkligen att inte tänka så, det är så otroligt skilda saker, inte minst mentalt, den smärta du upplevt nu har inneburit att du förlorat ett barn, det går inte att jämföra med att ha ont i en förlossning , jag lovar!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Håller tummarna för många plus i denna tråd! Mvh Miks
98 99 100
Svar
1 991
· Visningar
193 759
Senast: Miks
·
  • Låst
Övr. Barn Nu kör vi en ny tråd där vi hoppas på att inte så många fastnar utan får flytta över till föräldrartrådar istället :love: Mvh Miks
98 99 100
Svar
1 983
· Visningar
172 926
Senast: moster
·
  • Låst
Gravid - 1år Hyldeblomst ÄL ca 11/1 BIM runt 25/1 Flutterdash ÄL 12/1 BIM 26/1, tredje försöket, 27 år, inga barn Cynthia ÄL 14/1 BIM 28/1, Försökt i...
98 99 100
Svar
1 995
· Visningar
166 470
Senast: em-pirre
·
Z
Hästmänniskan Vet inte riktigt vart jag ska börja. Behöver hjälp. Jag och familj flyttade till ny ort för 3 år sedan. Allt var frid och fröjd, vi...
Svar
7
· Visningar
2 677

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka