En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hopp så var vi då inne i september och passerar nu strecket för att försök få barn i ett år :/
Känns sjukt tungt. Inser att vi måste börja fundera på hur vi går vidare. Av någon anledning har jag inte riktigt känsla av att det är något fel, känns som att det tar sig bara livet lugnar ner sig och jag slipper UVI, men det är kanske bara förnekelse. Man inbillar sig att det nog ska funka eftersom jag varit gravid en gång tidigare (abort i tonnåren) men kanske blev de något strul då istället?

Om vi söker hjälp, gör man det hos vårdcentralen först så dom får skicka oss vidare sedan?

Vi kontaktade Sophiahemmet utan att gå genom ex VC innan. Inga problem alls :)

(vi har också försökt aktivt i 1 år nu, otroligt jobbigt!!)

Hopp så var vi då inne i september och passerar nu strecket för att försök få barn i ett år :/
Känns sjukt tungt. Inser att vi måste börja fundera på hur vi går vidare. Av någon anledning har jag inte riktigt känsla av att det är något fel, känns som att det tar sig bara livet lugnar ner sig och jag slipper UVI, men det är kanske bara förnekelse. Man inbillar sig att det nog ska funka eftersom jag varit gravid en gång tidigare (abort i tonnåren) men kanske blev de något strul då istället?

Om vi söker hjälp, gör man det hos vårdcentralen först så dom får skicka oss vidare sedan?

Gå direkt på gyn. Min VC har en sådan :)

Justerar äl och BIM då jag testat med äl-stickor. Skulle börjat testa igår, men glömde bort det på morgonen (kom på det när jag kissat färdigt). Så jag testade första gången idag, dag 10. Och det blev en glad gubbe direkt (CBs). Gissar att jag då har äl imorgon - kan det stämma ni som är äl-sticke-experter? Tidigare har jag haft 15 dagar mellan äl och mens, så då får jag en 26-dagars-cykel denna gång om jag räknat rätt.

turotur - BIM 21/7
Mikatela - ÄL ca 15/7 BIM 28/7. 27 år, inga barn
Is - ÄL 25/7 BIM 8/8, utan p medel sedan sep 14, 26 år, inga barn
Hanna - ÄL 6/8 BIM 20/8, försökt 7mån, första ägglossningen, 25 år, inga barn
Kecipeyniri - ÄL 19/8 BIM 1/9, Försök nr 2, 31 år, inga barn
Monifa - ÄL 27/8 BIM 10/9, 23 år, försök två, inga barn
Flutterdash - ÄL 1/9 BIM 15/9försök nr 12, 27 år, inga barn
Humla - ÄL 4/9 BIM 16/9, försök 4 mån, sannolikt 1 ÄL, 30 år, inga barn
Whirlie - ÄL 4/9 BIM 19/9, försökt ett år, 2:a försöker efter MF, 36 år, inga barn (kallad till förstabesök IVF 7/10)
Hyldeblomst - ÄL ca 8/9 BIM ca 22/9, försök nr 8 efter missfall, inga barn
Terqa - ÄL 10/9 BIM 24/9, 3:e försöket, 32 år, ett barn
paprika - ÄL 12/9 BIM 26/9, Försök nr 9, 28 år, inga barn
Safir - ÄL 15/9 BIM 29/9, Försök nr 14, 28 år, inga barn

lil-sis - väntar på ägglossning och IVF, 34(!!) år, inga barn, slutade med p-medel feb 13, X i nov 13 (höger äggledare uttagen akut), X/MF i maj 14. Ringa reproduktionscentrum 16/9
malumbub - letar efter ÄL, oskyddat sedan 2011, seriöst sedan 2014, 32 år, inga barn
Akvileja - inväntar mens efter missfall. 31 år, inga barn.
viadukt - Inväntar dejt med Gunnar i slutet av september för att påbörja Pergokur. 28 år, inga barn.
Cynthia - Obefintlig cykel, står i kö till ivf. Försökt i över ett år. 31 år, inga barn
em-pirre väntar på att komma igen efter MA v.6+3. Sedan FET.
Thalbaz - väntar på ÄL (pco), ett MF, 27 år, inga barn
hemlig - väntar på ÄL, en ofostrig graviditet, 32 år, inga barn
ninsan - väntar på ÄL, oregelbunden mens, 31 år, ett MF, inga barn, försökt i över ett år
Anonyma - slutat med p-ring 20.8. Hoppas på ägglossning första veckan i september, 31 inga barn

Justerar äl och BIM då jag testat med äl-stickor. Skulle börjat testa igår, men glömde bort det på morgonen (kom på det när jag kissat färdigt). Så jag testade första gången idag, dag 10. Och det blev en glad gubbe direkt (CBs). Gissar att jag då har äl imorgon - kan det stämma ni som är äl-sticke-experter? Tidigare har jag haft 15 dagar mellan äl och mens, så då får jag en 26-dagars-cykel denna gång om jag räknat rätt.

turotur - BIM 21/7
Mikatela - ÄL ca 15/7 BIM 28/7. 27 år, inga barn
Is - ÄL 25/7 BIM 8/8, utan p medel sedan sep 14, 26 år, inga barn
Hanna - ÄL 6/8 BIM 20/8, försökt 7mån, första ägglossningen, 25 år, inga barn
Kecipeyniri - ÄL 19/8 BIM 1/9, Försök nr 2, 31 år, inga barn
Monifa - ÄL 27/8 BIM 10/9, 23 år, försök två, inga barn
Flutterdash - ÄL 1/9 BIM 15/9försök nr 12, 27 år, inga barn
Humla - ÄL 4/9 BIM 16/9, försök 4 mån, sannolikt 1 ÄL, 30 år, inga barn
Whirlie - ÄL 4/9 BIM 19/9, försökt ett år, 2:a försöker efter MF, 36 år, inga barn (kallad till förstabesök IVF 7/10)
Hyldeblomst - ÄL ca 8/9 BIM ca 22/9, försök nr 8 efter missfall, inga barn
Terqa - ÄL 10/9 BIM 24/9, 3:e försöket, 32 år, ett barn
paprika - ÄL 12/9 BIM 26/9, Försök nr 9, 28 år, inga barn
Safir - ÄL 15/9 BIM 29/9, Försök nr 14, 28 år, inga barn

lil-sis - väntar på ägglossning och IVF, 34(!!) år, inga barn, slutade med p-medel feb 13, X i nov 13 (höger äggledare uttagen akut), X/MF i maj 14. Ringa reproduktionscentrum 16/9
malumbub - letar efter ÄL, oskyddat sedan 2011, seriöst sedan 2014, 32 år, inga barn
Akvileja - inväntar mens efter missfall. 31 år, inga barn.
viadukt - Inväntar dejt med Gunnar i slutet av september för att påbörja Pergokur. 28 år, inga barn.
Cynthia - Obefintlig cykel, står i kö till ivf. Försökt i över ett år. 31 år, inga barn
em-pirre väntar på att komma igen efter MA v.6+3. Sedan FET.
Thalbaz - väntar på ÄL (pco), ett MF, 27 år, inga barn
hemlig - väntar på ÄL, en ofostrig graviditet, 32 år, inga barn
ninsan - väntar på ÄL, oregelbunden mens, 31 år, ett MF, inga barn, försökt i över ett år
Anonyma - slutat med p-ring 20.8. Hoppas på ägglossning första veckan i september, 31 inga barn
Jag skulle tänka på det som om jag har ägglossning nu. Dvs ligga så fort som möjligt och upprepa liggandet en gång varje dag till jag får negativt på stickorna igen

Var till läkare idag då jag mår dåligt. Troligen stress pga missfallet. Fann inga konstigheter utom att mitt blåsljud är värre. Säkert det också pga stress. Ska följas upp igen med ultraljud. Läkaren verkade tycka det var konstigt att gyn inte erbjudit eller ens frågat om jag behöver samtalskontakt.
Har sjukskrivit mig själv denna vecka, om jag känner nästa vecka att det inte fungerar att jobba skulle jag höra av mig så ska han sjukskriva mig.
Fan att mitt psyke inte tål nåt :banghead:

Var till läkare idag då jag mår dåligt. Troligen stress pga missfallet. Fann inga konstigheter utom att mitt blåsljud är värre. Säkert det också pga stress. Ska följas upp igen med ultraljud. Läkaren verkade tycka det var konstigt att gyn inte erbjudit eller ens frågat om jag behöver samtalskontakt.
Har sjukskrivit mig själv denna vecka, om jag känner nästa vecka att det inte fungerar att jobba skulle jag höra av mig så ska han sjukskriva mig.
Fast du, att du inte tål nåt är ju inte sant. Det är ju en otroligt sorglig sak du precis har fått genomlida. Dessutom, förklarade min BM, är det en ganska ansträngade grej att gå igenom för kroppen men hormoner som först rusar i höjden och sedan ska sjunka igen. Du och din kropp förberedde er på ett barn och tyvärr slutade det denna gång på detta vis. Tycker inte det är konstigt om du är stressad och mår dåligt. Ta hand om dig och ta det lugnt! Unna dig att bli ompysslad och tänk bara på dig själv och ditt eget mående för ett tag. Kramar!

Jag tror jag var sjukskriven i 3-4 veckor efter mitt MA. Mår du dåligt så mår du dåligt och skall få må dåligt.

Min underbara Gun på akuten sa att jag bara skulle höra av mig om jag inte var ok i knopp och kropp.
Både min man och jag fick flertalet samtal med en terapeut.

Jag tror jag var sjukskriven i 3-4 veckor efter mitt MA. Mår du dåligt så mår du dåligt och skall få må dåligt.

Min underbara Gun på akuten sa att jag bara skulle höra av mig om jag inte var ok i knopp och kropp.
Både min man och jag fick flertalet samtal med en terapeut.

Åh, önskar jag med fått nån form av samtal på VC eller liknande. Blev inte erbjuden det heller. Är ffr jätteledsen över det och tänker på det dagligen. Jag pallar inte träffa massa barn och sånt heller nu.

Åh, önskar jag med fått nån form av samtal på VC eller liknande. Blev inte erbjuden det heller. Är ffr jätteledsen över det och tänker på det dagligen. Jag pallar inte träffa massa barn och sånt heller nu.
Dom kanske hade dåligt samvete för att dom höll på att ta livet av mig med sitt "Det är heeeeelt nooooormalt"

Även om det är hemskt att ni mått/mår dåligt pga liknande erfarenheter så är det skönt att höra också.
Fick precis sms från min chef också att hon hoppas jag orkar jobba nästa vecka för hon har "hemlig"-abstinens :p

Även om det är hemskt att ni mått/mår dåligt pga liknande erfarenheter så är det skönt att höra också.
Fick precis sms från min chef också att hon hoppas jag orkar jobba nästa vecka för hon har "hemlig"-abstinens :p

Jag kände likadant. Jag har småont från både äggstockar/livmoder/"tjejmagen" och även "den vanliga" magen sedan ett par månader. Hade en 10 dagar lång mens med svart blod på slutet och en svanpinfektion som blossar upp varje månad mellan ägglossning och mens. I bagaget en livmoderinfektion, ett tidigt missfall och 14 månaders aktiva gravidförsök utan resultat (tja, iaf ett MF...). Ytterligare över en månads väntan på IVF, och ingen gyn i stan kunde ta emot mig före torsdag nästa vecka för att kolla upp om jag fått ytterligare en livmoderinfektion (vilket jag oroar mig för).

Men när jag känner mig låg och trött på allt så får jag dåligt samvete och tänker att jag måste gaska upp mig. Blir arg på mig själv för att jag är så gnällig.

Så det känns faktiskt bra att läsa att andra också kan må skit i allt det här. Och få gnälla lite så här. Då känner jag att det kanske ändå är ok att inte tvinga sig att vara på topp hela tiden.

Jag lyckades aldrig få något utslag på äl-stickor, men ändå blev jag gravid. Så tappa inte hoppet!

Som sagt så har jag alltid haft utslag förut. Och i princip skolbok med äggvita. Och så känner jag när blåsan brister.

Inget av det finns nu, bara konstiga gryniga "flytningar" som inte är svamp men ändå torra. Som massor av ömsad slemhinna.

Som sagt så har jag alltid haft utslag förut. Och i princip skolbok med äggvita. Och så känner jag när blåsan brister.

Inget av det finns nu, bara konstiga gryniga "flytningar" som inte är svamp men ändå torra. Som massor av ömsad slemhinna.
Kan det vara P-sprutan som spökar fortfarande? *försöker hitta halmstrån att klamra fast vid*

Mvh Miks

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Håller tummarna för många plus i denna tråd! Mvh Miks
98 99 100
Svar
1 991
· Visningar
193 759
Senast: Miks
·
  • Låst
Övr. Barn Nu kör vi en ny tråd där vi hoppas på att inte så många fastnar utan får flytta över till föräldrartrådar istället :love: Mvh Miks
98 99 100
Svar
1 983
· Visningar
172 926
Senast: moster
·
  • Låst
Gravid - 1år Hyldeblomst ÄL ca 11/1 BIM runt 25/1 Flutterdash ÄL 12/1 BIM 26/1, tredje försöket, 27 år, inga barn Cynthia ÄL 14/1 BIM 28/1, Försökt i...
98 99 100
Svar
1 995
· Visningar
166 470
Senast: em-pirre
·
Z
Hästmänniskan Vet inte riktigt vart jag ska börja. Behöver hjälp. Jag och familj flyttade till ny ort för 3 år sedan. Allt var frid och fröjd, vi...
Svar
7
· Visningar
2 677

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Västeråsträffstråden
  • Vad gör vi? Del CCVIII

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar