En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har de sagt ok till Sophiahemmet :)

Mvh Miks

När man åberopar vårdgarantin så får man vilja fritt bland landsting och de privata aktörer som har avtal med något landsting. Och Sophiahemmet har avtal med Halland och Västra Götaland.

Vårdgarantin är bättre än fritt vårdval :D

När man åberopar vårdgarantin så får man vilja fritt bland landsting och de privata aktörer som har avtal med något landsting. Och Sophiahemmet har avtal med Halland och Västra Götaland.

Vårdgarantin är bättre än fritt vårdval :D
Halland är ett bra landsting (jupp jag är heeeeelt opartisk :angel:).

Har dom ett avtal så måste det vara bra sjukvård med den aktören :up:

Som sagt jag är heeeelt opartisk....

Rosen-Knoppen ÄL 12/8 BIM 24/8, 8e försöket, 26år, inga barn
Thera ÄL 18/8 BIM 1/9 3:e försöket, 32 år, son född 2011.
lil-sis Äl 23/8 BIM 6/9 4e försöket efter mf/X. 33 år, no kids.
_Smulan_ ÄL 24/8 BIM 7/9 1:a försöket efter missfall. 32 år, son född 2012
em-pirre ÄL 18/9 BIM 4/10 29 år,försökt 1 år, inga barn

Rosen-Knoppen ÄL 12/8 BIM 24/8, 8e försöket, 26år, inga barn
Thera ÄL 18/8 BIM 1/9 3:e försöket, 32 år, son född 2011.
lil-sis Äl 23/8 BIM 6/9 4e försöket efter mf/X. 33 år, no kids.
_Smulan_ ÄL 24/8 BIM 7/9 1:a försöket efter missfall. 32 år, son född 2012
em-pirre ÄL 18/9 BIM 4/10 29 år,försökt 1 år, inga barn

:(

Nu har jag ju inte BIM än men det borde synts ngt nu.

Rent statistiskt så ska det ju inte ta sig förrän vid nästa försök. Dels om man ser till de andra två plussen och så vad fertilitetsläkaren sade om IVF. Ca 20%.

Nu blev det en dålig dag, troligen för jag är trött.

Blä.

Har inte fått svar på min fråga till kirurgen än heller :'(

Lite dåligt här också. Vi pratade hemma igår kväll, och jag är så otroligt glad över att få ha en så fin partner. Min kompis sa till mig en gång "Ja tur att jag blev gravid direkt, för min man hade aldrig gått med på några undersökningar eller IVF el.dyl."

Så ja, jag är väldigt glad att jag har den man jag har.

Lite dåligt här också. Vi pratade hemma igår kväll, och jag är så otroligt glad över att få ha en så fin partner. Min kompis sa till mig en gång "Ja tur att jag blev gravid direkt, för min man hade aldrig gått med på några undersökningar eller IVF el.dyl."

Ja det har jag också hört! Folk är konstiga.

Ska ni kolla upp hans simmare nu?

Det där är faktiskt inte så ovanlig inställning hos män.

Det skall ske så naturligt och utan en massa planerande för det är så jobbigt/osexigt/oromantiskt osv.

När det har gått ett år och inget händer så är det bara till att bita i det sura äpplet och inse att barn inte alltid blir till "sååå naturligt".

Har några bekanta vars men har den inställningen (fast det gått mer än ett år) och jag lider så med deras kvinnliga partners. Så enormt frustrerande det är för dom.

En man hade tom vägrat ligga vid ägglossningen för att det skall minsan inte vara på beställning för det är ju ingen kärlek då.

Fattar inte hur man som kvinna står ut med en sådan egocentrerad man. Då hade jag hellre skaffat barn på egen hand.

Nej men usch? Stackare.

Ja vi är inne i utredningsrullorna. Jag antar att det blir IVF, men är inte säker. Kanske det blir att köra med lite äl-stödjande pregnyl eller nåt liknand.

Lätt att säga när man blev gravid direkt - misstänker att mannen hade omvärderat beslutet om det faktiskt blev aktuellt. Man säger/tänker mkt när man inte behöver. Minns att jag tänkte att TUR att jag inte ska göra IVF (när en vän visade sprutorna och att man själv skulle ta dem i magen) behöver jag säga att jag fixade det när det väl var aktuellt? Nöden har ingen lag typ.

@lil-sis och @em-pirre jag tycker så synd om er och minns hur hopplöst det kändes. För mig var det inte det att jag nödvändigtvis måste ha bebis PRICK just nu utan snarare om det överhuvudtaget skulle bli någon om det fanns ett facit typ att DÅ kommer du lyckas hade det underlättat även om det var lång väntetid. Själv blev jag aldrig gravid före första IVF-försöket så man undrade ju vad som var tokigt.

Nu har jag inte hängt med mer än ytligt i er historik @lil-sis och @em-pirre men jag vet ju så mycket som att ni har försökt länge och med en del bakslag på vägen. Önskar er bara all lycka!

Nu var det ett tag sen jag skrev något här men följer er i smyg :).

@lil-sis, Vad skönt att läsa att det snart löser sig på operationsfronten. Hoppas att de inte håller vårdgarantin så att du kan vända dig till Sophiahemmet istället :). Håller tummarna för dig.

@em-pirre, Så tråkigt att läsa att det ännu inte tagit sig men det känns också bra att du har en så förstående sambo som inte räds att faktiskt reda ut det. Hoppas bara på att det är något lättfixat så att barnalstrandet går smidigt framöver :).

Och lycka till till er andra som hänger i tråden :)!

Det där är faktiskt inte så ovanlig inställning hos män.

Det skall ske så naturligt och utan en massa planerande för det är så jobbigt/osexigt/oromantiskt osv.

När det har gått ett år och inget händer så är det bara till att bita i det sura äpplet och inse att barn inte alltid blir till "sååå naturligt".

Har några bekanta vars men har den inställningen (fast det gått mer än ett år) och jag lider så med deras kvinnliga partners. Så enormt frustrerande det är för dom.

En man hade tom vägrat ligga vid ägglossningen för att det skall minsan inte vara på beställning för det är ju ingen kärlek då.

Fattar inte hur man som kvinna står ut med en sådan egocentrerad man. Då hade jag hellre skaffat barn på egen hand.

Oj, vad tråkigt med en sådan inställning :(. Framförallt om han vägrar ligga innan ÄL, hur hade han tänkt sig att barnet ska bli till? :S

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
27
· Visningar
1 712
Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
59 60 61
Svar
1 206
· Visningar
62 910
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 647
Senast: orkide
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
824
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka