Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Stället där teststrecket ska bli rött syns ju alltid i ett visst ljus, lite gråaktig/glansig.
Sätt upp bild
Annars är väl standardtipset att testa igen om ett par dagar.
Tack @Hyldeblomst, det hoppas jag med Jag ska ringa och tjata om en tidig tid nästa vecka, det stod i brevet att jag skulle få en kallelse inom 1-4 månader men 4 månader känns inte alls okej för mig. Eftersom jag jobbar oregelbundet kan jag kanske få hoppa in på nån avbokad tid om det dyker upp.
Det har du ju rätt i, det tänkte jag inte ens på. Jag ska börja med att ringa dem i veckan, så får vi se hur jag går vidare sen. Jag känner mig trygg med SUS och Kvinnokliniken i övrigt, så jag vill gärna inte byta. Men jag vill ju heller inte vänta längre än jag behöver...Vårdgarantin säger ju 90 dagar så några fyra månader ska du INTE behöva vänta.
Byt vårdgivare?
Fast anledningen till att man väntar med nytt prov är för att se hur cellförändringarna utvecklas; om de går tillbaka, kvarstår eller förvärras. Så jag vet inte om vårdgarantin täcker detta.Vårdgarantin säger ju 90 dagar så några fyra månader ska du INTE behöva vänta.
Byt vårdgivare?
Fast anledningen till att man väntar med nytt prov är för att se hur cellförändringarna utvecklas; om de går tillbaka, kvarstår eller förvärras. Så jag vet inte om vårdgarantin täcker detta.
Det kan man ju tycka. Det är en hel del rörande infon som kan förbättras tycker jag som har haft cellförändringar. I mitt brev med info om att jag skulle kallas till ett kompletterande cellprov - som typiskt nog landade i min brevlåda fredag em när alla telefontider för veckan var över - stod det inte ens att jag hade cellförändringar och i princip allt jag vet om cellförändringar har jag googlat mig till i samband med att jag fick beskedet, eftersom det inte stod något i brevet.Då ska det framgå av infon man fått.
Hej @_Smulan_ , kul med en till ny i tråden!
Min reflektion hittills: det är svårare att lyckas ligga nu när det finns ett barn i bilden I alla fall när barnet har feber, är förkyld och vaknar var femte minut.
Det kan vara en viss variation i intensiteten på färgstrecken mellan testerna (skall vara samma märke och samma sort, annars kan man inte jämföra testerna alls).Idag gjorde jag ett nytt Äl-test för att se så att det blev fortsatt svagare eller helt negativt. I förgår hade jag superstarkt positivt, igår var teststrecket svagare än kontrollstrecket. Idag var teststrecket starkare än kontrollstrecket... men båda strecken var inte superstarka. Hur tolkar jag detta? Har ägget inte släppt? Vad tror ni?
Tack för infon, bra att veta!Fast anledningen till att man väntar med nytt prov är för att se hur cellförändringarna utvecklas; om de går tillbaka, kvarstår eller förvärras. Så jag vet inte om vårdgarantin täcker detta.
Det är tråkigt att info från sjukvården ofta är otillräcklig. Beror det på tidsbrist? På att vårdgivare lever kvar i en föreställning om att patienter förväntades lita på att "doktorn vet vad han (sic) pratar om och inget ska ifrågasättas" eller tvärtom att patienten av idag förväntas själv hitta svar och information?Då ska det framgå av infon man fått.
Ja det är märkligt att infon är så väldigt knapp. När jag fick missfall (eller ja, MA) så blev jag nästan översköljd med information, jättebra läkare som tog sig tid att sitta och prata med mig, informationsbroschyrer och papper. Men det hör ju tyvärr inte till vanligheterna i vården...Det är tråkigt att info från sjukvården ofta är otillräcklig. Beror det på tidsbrist? På att vårdgivare lever kvar i en föreställning om att patienter förväntades lita på att "doktorn vet vad han (sic) pratar om och inget ska ifrågasättas" eller tvärtom att patienten av idag förväntas själv hitta svar och information?
Jag fick t.ex. inte mer information om min "situation" (jag vet ju inte ens vad jag egentligen har för situation) än att jag har pco-äggstockar och att blodproverna var bra = normala hormonvärden. Vad pco är och vad det innebär / kan innebära har jag fått googla mig till och försökt hålla mig till att läsa "legitima" sidor. Eftersom det inte funnits någon barnönskan och jag har mått bra har det inte heller funnits anledning att följa upp det hela, nu är det ju plötsligt annorlunda.
@Flixon skönt att du känner dig trygg med Kvinnokliniken, hoppas du kan hitta någon bra kontakt som kan ge dig vidare information. Det jag har läst om cellförändringar i livmoderhalsen är att de allra flesta är ofarliga och läker av sig självt (1177.se) Håller tummarna för att det gäller dig också förstås
Ja det är märkligt att infon är så väldigt knapp. När jag fick missfall (eller ja, MA) så blev jag nästan översköljd med information, jättebra läkare som tog sig tid att sitta och prata med mig, informationsbroschyrer och papper. Men det hör ju tyvärr inte till vanligheterna i vården...
Tycker en att det inte ger nog att göra går det ju alltid att fundera över om det är fel tid på dagen, vad klockan egentligen var vid gårdagens test, om en borde testa på kvällen och om en gör det hur länge sedan det egentligen var sedan förra toalettbesöket osv osv osvTestar med älstickor, jag är otålig. De är HELT blanka, till ingens förvåning.
Men nu har jag något att göra varje morgon i en vecka eller så
Tycker en att det inte ger nog att göra går det ju alltid att fundera över om det är fel tid på dagen, vad klockan egentligen var vid gårdagens test, om en borde testa på kvällen och om en gör det hur länge sedan det egentligen var sedan förra toalettbesöket osv osv osv
Har du bestämt dig för att fortsätta försöka bli gravid i väntan på operation? (Ursäkta om du redan skrivit det i tråden, jag har inte hängt med helt.)