En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tack för infon, bra att veta!
Hoppas att du får en tid relativt snart och slipper allt för lång väntan, och förstås att du får bra besked! För mig tog det 6 månader från första cellprovet till operationen. Cellförändringar utvecklas långsamt så det är inte så kritiskt att vänta ett halvår, men det är förstås inte roligt för det. Speciellt inte om det hindrar en från att göra barn.

Okej. I torsdags var det alltså ÄL enligt appen. Idag (typ nu under lunchen) har jag haft ordentlig mensvärk och lite ljusrosa flytningar. Nån som kan förklara för en noob vad som händer?

Med vänlig hälsning,
Noll Koll

Kan ju vara en nidblödning (uppstår när ägget fäster vill jag minnas), men har förr mig man brukar säga att det sker 7 dagar efter äl. Hur mycket det kan variera vet jag inte.

@vilse Appen är ju inte lika säker som stickor, antar jag, så det kanske är sju dagar sedan egentligen. Jag varierar mellan typ 27-33 dagars cykler, så appen utgår ifrån nåt slags medel.

Uppdaterar lite..

Thera ÄL 18/8 BIM 1/9 3:e försöket, 32 år, son född 2011.
em-pirre ÄL 20/8 BIM 4/9 29 år,försökt 1 år, inga barn
lil-sis Äl 23/8 BIM 6/9 4e försöket efter mf/X. 33 år, no kids.
_Smulan_ ÄL 24/8 BIM 7/9 1:a försöket efter missfall. 32 år, son född 2012
Rosen-Knoppen ÄL 3-5/9 BIM 17/9, 9e försöket, 26år, inga barn

@vilse Appen är ju inte lika säker som stickor, antar jag, så det kanske är sju dagar sedan egentligen. Jag varierar mellan typ 27-33 dagars cykler, så appen utgår ifrån nåt slags medel.
Om man har så pass oregelbunden mens som en vecka så är inte appen helt att lita på när det kommer till själva ägglossningen.

Om du verkligen vill/behöver ha koll på när du har ägglossning så är ältester det enda sätt som är någotsånär säkert som man kan göra själv.

@Tora Instämmer helt. Än så länge (med tanke på att det är första försöket) så freestylar vi. Men börjar det gå några månader utan resultat så får ni lära mig allt ni kan om äl-stickor!

Håller tummarna @Brie!

Själv har man fått mensvärk prick 7 dagar sedan äl och 6 dagar innan BIM. Brukar normalt inte få mensvärk förrän mensens första dag eller tidigast dagen innan. Hade nästan varit lite snopet om det blev något på en gång, graviditeten går så fort och detta blir sista barnet för oss..

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
27
· Visningar
1 712
Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
59 60 61
Svar
1 206
· Visningar
62 910
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 647
Senast: orkide
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
824
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka