En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
_Smulan_ ÄL 22/9(?) BIM 6/10(?) 2:a försöket efter missfall. 32 år, son född 2012
litetsyskon ÄL 27/9 (?) BIM 15/10 första försöket, avkomma -11
Is ÄL 19/11, BIM 3/12 (ca). 2a försöket , 26 år, inga barn
MikaTela ÄL 21/11 (?) BIM 5/12, 5:e försöket, 26 år, inga barn
FlutterDash BIM 5/12, första försöket 27 år
paprika ÄL 8/12 BIM 21/12, 28 år, inga barn
Robl ÄL 13/12 BIM 27/12 Försökt i ca 8 månader, inga barn
em-pirre ÄL 15/12 BIM 31/12 29 år,försökt över 1 år, inga barn

Hoppas att du får en helt okej graviditet då trots omständigheterna :) du hade väl huvudvärken from hell förra gången? Kul att du inte låter olyckan stoppa dig i alla fall.

Jag hade alla krämpor från hell :D Men jo, värst var väl huvudvärken (ansiktsneuralgi som det så fint kallas) och foglossningen. Ortopeden trodde nog att jag kunde få ganska ont av en graviditet, men det kunde inte hända så mycket "farligt".
Fogarna tog ju stryk i smällen med, i främre fogen har jag en (kronisk?) inflammation, symfysit, och de bakre är bara allmänt jävliga.

Det vore kul om vi fick hänga ihop i en tråd till, förhoppningsvis hösttråden :D

@Ray @Kanintant man brukar rakna typ fjorton dagar efter mensens forsta dag. Pa ett ungefar da. Sorry, sitter i lindon just nu, har inget svenskt keyboard.

Aha, intressant, det stämmer inte på mig iaf :) Mina cykler har hoppat mellan typ 26-30 dagar men äl har alltid varit 14 dagar innan mensen och sådär 10-16 dagar efter mensen. Mer regelbundet innan med andra ord. Men jag har inte inte haft så himla många regelbundna cykler att jämföra med, först lite ojämnt när spiral togs ut, sedan ojämnt efter missfall.

Jag hade alla krämpor från hell :D Men jo, värst var väl huvudvärken (ansiktsneuralgi som det så fint kallas) och foglossningen. Ortopeden trodde nog att jag kunde få ganska ont av en graviditet, men det kunde inte hända så mycket "farligt".
Fogarna tog ju stryk i smällen med, i främre fogen har jag en (kronisk?) inflammation, symfysit, och de bakre är bara allmänt jävliga.

Det vore kul om vi fick hänga ihop i en tråd till, förhoppningsvis hösttråden :D
Ja verkligen. Jag har dock inte räknat vilken jag hamnar i om jag skulle bli gravid nu. Har satans ont i pattarna och haft lite molvärk men testade negativt nu. Inte konstigt iom att det borde vara några dagar kvar.

Aha, intressant, det stämmer inte på mig iaf :) Mina cykler har hoppat mellan typ 26-30 dagar men äl har alltid varit 14 dagar innan mensen och sådär 10-16 dagar efter mensen. Mer regelbundet innan med andra ord. Men jag har inte inte haft så himla många regelbundna cykler att jämföra med, först lite ojämnt när spiral togs ut, sedan ojämnt efter missfall.

Jag begriper inte heller det där. Utifrån det BF vi har och när ungen då skulle ha blivit till, hur mensen innan och före såg ut och när vi hade sex så får jag överhuvudtaget inte ihop hur det kunde bli en graviditet av det hela. Kanske är en jungfrufödsel. :D

Att prata med en av bästa vännerna som är nybliven mamma sen snart 2 månader gör inte att det suger mindre i vill-ha-bebis-själv-magen :p

Det ska vara säkrare att räkna att ägglossning sker 14 dagar före mens än att räkna att den sker 14 dagar efter mens, oavsett menscykelns längd av vad jag hört.

På 28 dagar räknar man alltså ÄL precis i mitten ? Om man räknar 10 dagar efter mensens första dag till 10 dagar innan nästa då borde man täcka in det alltså?
Jag tyckte jag hade järnkoll med flytningarna förra gången men nu hade jag möjligen lite värk men det stämde ganska dåligt med när det borde vara och kändes mer som en extra mensvärk.
Nu känns det som att det är på gång och är på dag 25. Sen blir det seriöst försök och hålla tummarna :-)

Jag absolut hatade att vara gravid förra gånge och svor att det inte skulle bli några syskon... Nu är det så länge sen att jag glömt det och lyckas bli lite lurad av hur nöjda vissa verkar vara när de är gravida :-)
Jag gick två veckor över tiden förra gången och det var nog det värsta jag gjort, tillsammans med förlossningen... Har lite tvådelade känslor till att göra om det om jag ska vara ärlig..

På 28 dagar räknar man alltså ÄL precis i mitten ? Om man räknar 10 dagar efter mensens första dag till 10 dagar innan nästa då borde man täcka in det alltså?
Jag tyckte jag hade järnkoll med flytningarna förra gången men nu hade jag möjligen lite värk men det stämde ganska dåligt med när det borde vara och kändes mer som en extra mensvärk.
Nu känns det som att det är på gång och är på dag 25. Sen blir det seriöst försök och hålla tummarna :-)

Jag absolut hatade att vara gravid förra gånge och svor att det inte skulle bli några syskon... Nu är det så länge sen att jag glömt det och lyckas bli lite lurad av hur nöjda vissa verkar vara när de är gravida :-)
Jag gick två veckor över tiden förra gången och det var nog det värsta jag gjort, tillsammans med förlossningen... Har lite tvådelade känslor till att göra om det om jag ska vara ärlig..
Prova någon "mens app" typ womenslogg som jag använder, hur händigt som helst, bara fylla i ungefärlig längd på menscykeln och appen gör resten, om man sedan är noga med att fylla i exakt när mensen kommer varje gång så räknar appen in det och visar även möjliga dagar för ägglossningen utifrån dina senaste cyklar.

Kan uppdatera från mig, väntar spänt nu, de här sista dagarna före BIM går så sakta. Jag har mått en hel del illa, varit trött och haft sjukt mycket huvudverk den senaste veckan något som jag aldrig brukar ha. Tyvärr tror jag det är mer tecken på att jag legat på gränsen till vad jag egentligen klarar lite för länge än att det skulle vara en graviditet. Men har idag lämnat in examensarbete för examninering så nu kan jag inte göra mer än att varva ner och hoppas på att det har börjat växa nått här inne i stället.

Ja men det är ju klart? Mensen är beroende av äl, inte tvärtom. Men har man inte regelbunden mens kan man ju inte veta när äl ska infalla eftersom man inte vet när mensen ska komma. Men i snitt räknar man ju med att en vanlig äl under en vanlig cykel sker ungefär et par veckor efter mensens första dag. Eftersom mensens första dag är cykelns första dag måste man ju börja räkna där.

Är det onödigt och dumt att ta ett test nu, 3 dagar innan BIM? Känner för att testa så jag kan sluta hoppas och börja fokusera på nästa äl. Men det kanske inte säger något med ett negativt på bim-3 ändå? Hur tidigt brukar ni testa?

Hjärnan spelar mig ett spratt så jag har en massa symptom.

Ja men det är ju klart? Mensen är beroende av äl, inte tvärtom. Men har man inte regelbunden mens kan man ju inte veta när äl ska infalla eftersom man inte vet när mensen ska komma. Men i snitt räknar man ju med att en vanlig äl under en vanlig cykel sker ungefär et par veckor efter mensens första dag. Eftersom mensens första dag är cykelns första dag måste man ju börja räkna där.

Ja du tänker så :) Ja om man inte vet så är det ju helt klart bättre att räkna på sådär 14 dagar efter mens :)

Är det onödigt och dumt att ta ett test nu, 3 dagar innan BIM? Känner för att testa så jag kan sluta hoppas och börja fokusera på nästa äl. Men det kanske inte säger något med ett negativt på bim-3 ändå? Hur tidigt brukar ni testa?

Haha ja undrar samma, har BIM i morgon men tänker att jag borde kunna vänta

När man börjar testa beror på hur mycket testoman man är ;) Jag började testa minst 1 vecka innan bim, har plussat 5-6 dagar innan bim... Men sen finns det ju även de som plussar först 5-6 dagar efter bim - så hurdet blir för dig är omöjligt att säga ;)

Hur kan du hålla dig så länge?
Har tidigare haft svårt att hålla mig, ville helst kolla med en gång. Men nu känner mig rätt säker att det kommer dyka upp ett plus. Samtidigt är jag rädd för att ha fel eftersom jag är så säker. Har alltid haft regelbunden mens, aldrig slått fel på en ena dag och nu...fyra dagar försenad (imorgon, 5:e dagen). Så, ja, tror att jag håller mig p.g.a. rädsla till resultatet. ;)
Den BIM+7 så är ju hormonnivån uppe så pass mycket att man inte kan ta misstag på resultatet.

Har tidigare haft svårt att hålla mig, ville helst kolla med en gång. Men nu känner mig rätt säker att det kommer dyka upp ett plus. Samtidigt är jag rädd för att ha fel eftersom jag är så säker. Har alltid haft regelbunden mens, aldrig slått fel på en ena dag och nu...fyra dagar försenad (imorgon, 5:e dagen). Så, ja, tror att jag håller mig p.g.a. rädsla till resultatet. ;)
Den BIM+7 så är ju hormonnivån uppe så pass mycket att man inte kan ta misstag på resultatet.
Spännande!!!

Jag är precis på dagen, och räknar nu varje dag som går utan mens... Hade ju inte tänkt räkna detta som ett försök men kan såklart inte låta bli att hoppas lite. Haft pyttelite mensvärk i några dagar, vilket jag brukar ha några dagar innan så det är ju helt normalt. 27 dagar gått och 28 ska ju vara normalt... Blir det över tretti så kommer jag bli nervös....

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 134
Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
61 62 63
Svar
1 241
· Visningar
64 521
Senast: Blyger
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 649
Senast: orkide
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
869
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Valp 2025
  • Förbereda hundar inför bebis?