En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sedan en tid har jag dragit mit bort från den här tråden, men inte för att jag blivit gravid. Hastigt och smått chockartat har jag och min fina man bestämt oss för att skiljas, så numer lever jag ensam på gården med djuren. Livet är så oförutsägbart, i alla fall för mig. Hoppas det går väl för alla er andra i tråden, jag kikar nog in då och då för att kolla läget.

Så ledsamt, jag beklagar.
Hoppas att du har bra stöd omkring dig när du behöver det, och att spännande äventyr väntar som du kan ta dig an när och som du önskar. kram!

Händer mycket i denna tråden! Både positiva och mindre roliga saker. Man blir faktisk påmind om hur livet är och att man aldrig vet vad som väntar runt hörnet!
Lycka till med era livsöden
Runt mitt hörn väntar väl nästa röda besök- typ nästa vecka. Och sen har jag en hel cykel kartlagd och hoppas att det är något att gå efter. Vi har tränat lite på måfå så man vet ju aldrig. Men denna gången tänker jag inte gå in i skendräktighet utan ser till att jobba, rida och tänka att det är totalt fel tid nu ändå.

Nu har träningsvärken kommit tillbaka! Kan det va något tecken? Eller varför får man det? Sitter ganska långt ner och på sidorna..

Jag har BIM 5/12. Är det bara min hjärna som spelar mig ett spratt nu? Har under dagen känt typ en stickande/ilande/dragande känsla i livmodertrakten. Ibland i mensverksliknande vågor, som kommit och gått.

Är det bara hjärnspöken?

Jag har BIM 5/12. Är det bara min hjärna som spelar mig ett spratt nu? Har under dagen känt typ en stickande/ilande/dragande känsla i livmodertrakten. Ibland i mensverksliknande vågor, som kommit och gått.

Är det bara hjärnspöken?

Det kan ju mycket väl vara att något är på gång :) håller tummarna!

Nu har jag blivit koniserad (fan vad obehagligt det var med bedövningen!), känns skönt att ha det gjort. Nån bebistillverkning till nästa månad blir det ju inte eftersom jag inte får ha sex, så där försvinner en till månad... blä.

Nu har jag blivit koniserad (fan vad obehagligt det var med bedövningen!), känns skönt att ha det gjort. Nån bebistillverkning till nästa månad blir det ju inte eftersom jag inte får ha sex, så där försvinner en till månad... blä.
Hua, skönt att ha det bakom sig och hoppas att allt är borta. Det finns mer tid för bebistillverkning :)

Varit borta från tråden en stund men läst då och då men vi haft liten paus för mitt psykes skull sen i slutet på augusti men har nu bestämt oss för att ta upp barn frågan igen och varit tillbaka till kliniken och fått godkänt för att börja med ivf!
ska börja käka provera för att få fram en mens i mitten på januari sen är det bara att börja med sprutorna
Lite läskigt och rädd för sprutor så lite nervös faktiskt och tänk om man går igenom allt och inte lyckas ändå :-/ mycket tankar, man både längtar till att börja och fasar lite på samma gång.

Helt vansinnig mensvärk en vecka innan mens.. knappt så jag vill stå upprätt. :/ Tidig mens eller något som är fel? Blev nog ingen bebis detta försök i alla fall..

Ingen mensvärk, illamående sista dagarna, massor av molvärk.. Trodde verkligen det blivit ngt denna gång, men icke!
Lite lite mens kom innan, mörk brunt typ.. Sen inget mer, men har fått lite värk nu så kommer väl igång inatt/morgon..

@em-pirre , hur går det? :)

_Smulan_ ÄL 22/9(?) BIM 6/10(?) 2:a försöket efter missfall. 32 år, son född 2012
litetsyskon ÄL 27/9 (?) BIM 15/10 första försöket, avkomma -11
em-pirre ÄL 15/11 BIM 30/11 29 år,försökt över 1 år, inga barn
Is ÄL 19/11, BIM 3/12 (ca). 2a försöket , 26 år, inga barn
MikaTela ÄL 21/11 (?) BIM 5/12, 5:e försöket, 26 år, inga barn
FlutterDash BIM 5/12, första försöket 27 år
Robl ÄL 13/12 BIM 27/12 Försökt i ca 8 månader, inga barn

@Flutterdash Håller tummarna för dig! :)

@robl kanske inte är helt uteslutet att det blivit något ändå?

Uppdaterar listan, även om jag känner mig väldigt osäker på min cykel nu. Hade bara två dagars mens nu sist, väldigt konstigt. Dock säker på att det var mens och inget annat.

_Smulan_ ÄL 22/9(?) BIM 6/10(?) 2:a försöket efter missfall. 32 år, son född 2012
litetsyskon ÄL 27/9 (?) BIM 15/10 första försöket, avkomma -11
em-pirre ÄL 15/11 BIM 30/11 29 år,försökt över 1 år, inga barn
Is ÄL 19/11, BIM 3/12 (ca). 2a försöket , 26 år, inga barn
MikaTela ÄL 21/11 (?) BIM 5/12, 5:e försöket, 26 år, inga barn
FlutterDash BIM 5/12, första försöket 27 år
paprika ÄL 8/12 BIM 21/12, 28 år, inga barn
Robl ÄL 13/12 BIM 27/12 Försökt i ca 8 månader, inga
barn

@paprika

Nä, mensen drog igång ordentligt imorse.
Men tror att det är Pergo tabletterna som spelar mig ett spratt, har haft mycket biverkningar vilket tydligen är vanligt. O inatt vakna jag 3(!!) gånger sån mensvärk jag hade, fick äta massor av alvedon + ha vetekudde på magen, visserligen brukar jag ha mensvärk men inte såhär.. Så kroppen reagerar nog som sagt på pergon..

Jag smyger in här lite försiktigt... Vi har en dotter född -13 och maken undrade häromdagen om jag trodde hon ville ha syskon. Troligen, sa jag, men trodde inte han menade allvar. Men kanske så ;)
Även om det känns lite skräckblandat än, jag har stora problem med rygg och bäcken efter en olycka förra året, men hur länge ska den skiten få styra oss..?
Vi ger det ett par försök, sen kanske vi håller upp till april-maj, vi har ingen brådska och om jag får bestämma vill jag inte ha barn sådär runt jul.
Jag borde ha äl runt 10 december, så vi testar väl :)

Jag smyger in här lite försiktigt... Vi har en dotter född -13 och maken undrade häromdagen om jag trodde hon ville ha syskon. Troligen, sa jag, men trodde inte han menade allvar. Men kanske så ;)
Även om det känns lite skräckblandat än, jag har stora problem med rygg och bäcken efter en olycka förra året, men hur länge ska den skiten få styra oss..?
Vi ger det ett par försök, sen kanske vi håller upp till april-maj, vi har ingen brådska och om jag får bestämma vill jag inte ha barn sådär runt jul.
Jag borde ha äl runt 10 december, så vi testar väl :)
Hoppas att du får en helt okej graviditet då trots omständigheterna :) du hade väl huvudvärken from hell förra gången? Kul att du inte låter olyckan stoppa dig i alla fall.

Varit borta från tråden en stund men läst då och då men vi haft liten paus för mitt psykes skull sen i slutet på augusti men har nu bestämt oss för att ta upp barn frågan igen och varit tillbaka till kliniken och fått godkänt för att börja med ivf!
ska börja käka provera för att få fram en mens i mitten på januari sen är det bara att börja med sprutorna
Lite läskigt och rädd för sprutor så lite nervös faktiskt och tänk om man går igenom allt och inte lyckas ändå :-/ mycket tankar, man både längtar till att börja och fasar lite på samma gång.

Håller tummarna för er! Är nu i v 25 med vår ivf-bäbis. Vill du bolla så bara hör av dig! Och duu sprutornas stick gör mindre ont än stick i fingret/blodprov i armen. Du får se ivf-resan som en resa där du/ni lär känna en ny dimension av er själva.

Hur räknar jag enklast ut ungefärlig period för ägglossning? Om man nu förutsätter att mensen är regelbunden ? Vill helst inte böka med stickor och sånt utan tänker att man kan ringa in en period när man får hugga alla tillfällen, och nån period när man får sova ut också

Hur räknar jag enklast ut ungefärlig period för ägglossning? Om man nu förutsätter att mensen är regelbunden ? Vill helst inte böka med stickor och sånt utan tänker att man kan ringa in en period när man får hugga alla tillfällen, och nån period när man får sova ut också

För mig brukar äl ligga 14 dagar före mensens första dag, det är väl ganska lika för de flesta med de 14 dagarna som jag förstått det (?). Jag känner när jag har ägglossning, värk i äggstockarna (sitter högre upp än mensvärken, mensvärken kan ju kännas mer som man nästan har ont i magen medan äl känns som att det inte alls har med magen att göra utan med äggstockar eller livmoder) samt trådig/seg flytning. Har aldrig behövt använda stickor utan hittat min ägglossning ändå. Om man håller koll ett par veckor innan mensen tror jag att du kanske kan känna igen tecknen :).

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 131
Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
61 62 63
Svar
1 241
· Visningar
64 473
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 649
Senast: orkide
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
869
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka