En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag beter mig exakt likadant!!! Så du är inte ensam... Ganska jobbigt ibland då jag och sambon inte alls har barn på tankarna det närmsta året eftersom vi precis har träffats och flyttat ihop ;)
Tips på hur man undviker dessa knasiga tankar?
Jag går på p-piller och har så gjort i 13 år, inte så jättestor risk att bli gravid... :angel:

Haha vad skönt att höra! För mig händer det varje månad runt tiden för mens, jag börjar hoppas och så plöjer jag igenom alla trådar på Förälder...
Sen så när mensen väl har kommit (igår) så blir det lättare, då vet jag att det i alla fall inte händer den här månaden och jag kan gå vidare med livet :D

Hur man undviker det vet jag inte riktigt, samtidigt är det ganska härligt på något vis. Jag försöker intala mig själv att det är bäst om jag pluggar klart först, samtidigt så känns det vissa stunder outhärdligt att behöva vänta så länge.

Fortfarande ingen mens :nailbiting: Bara lite flytningar. Har haft massa skum värk hela helgen men inte mensvärk utan mer att det dragit och grejat vid äggstockarna. Min magkänsla säger att det nog är något, tycker jag känner igen några små grejer sedan förra gången. Framförallt lite pinknödigare (som var första tecknet sist).

Har den inte kommit imorgon så köper jag test efter jobbet och testar imorgon kväll, då har det gått 31 dagar sedan mens och längsta cykeln jag haft sedan jag började ha koll är 30 dagar. Om nu inte kroppen fortfarande är i olag efter missfallet men jag är ganska förhoppningsfull faktiskt :)

Fortfarande ingen mens :nailbiting: Bara lite flytningar. Har haft massa skum värk hela helgen men inte mensvärk utan mer att det dragit och grejat vid äggstockarna. Min magkänsla säger att det nog är något, tycker jag känner igen några små grejer sedan förra gången. Framförallt lite pinknödigare (som var första tecknet sist).

Har den inte kommit imorgon så köper jag test efter jobbet och testar imorgon kväll, då har det gått 31 dagar sedan mens och längsta cykeln jag haft sedan jag började ha koll är 30 dagar. Om nu inte kroppen fortfarande är i olag efter missfallet men jag är ganska förhoppningsfull faktiskt :)

Håller tummar och tår :) :)

Men har du testat då kvinna?????

:nailbiting::nailbiting::nailbiting::nailbiting:

:D

• Gilla
Reactions: Is
Hej på er, jag kommer tillbaka hit till tråden så småningom. Gjorde ultraljudsundersökning idag och fick bekräftat missfall. Det fanns inte något kvar där inne. Skulle gått in i vecka 8 idag.
Jag vaknade i fredags (7+1) med en obeskrivbar känsla av Ingenting. Graviditetssymptomen minskade/försvann och det ihop med jag började blöda lite grann gjorde att jag kände mig säker på att jag hade fått missfall. Fick inte tid för undersökning förrän idag så det har varit en väldigt jobbig vecka med ständigt snurrande tankar och pendlande mellan glimtar av hopp och förvissning om att det som fanns är borta.
Så det blev ingen bebis till sommaren.

Det är förstås en stor lättnad att ha svart på vitt hur det ligger till. Jag försöker ta till mig av vad läkaren och all annan information har sagt om att det är positivt att ha blivit gravid, hur vanligt det är med tidiga missfall och så vidare men just nu är jag bara trött av allt grubblande och ledsen, arg och besviken.

Hej på er, jag kommer tillbaka hit till tråden så småningom. Gjorde ultraljudsundersökning idag och fick bekräftat missfall. Det fanns inte något kvar där inne. Skulle gått in i vecka 8 idag.
Jag vaknade i fredags (7+1) med en obeskrivbar känsla av Ingenting. Graviditetssymptomen minskade/försvann och det ihop med jag började blöda lite grann gjorde att jag kände mig säker på att jag hade fått missfall. Fick inte tid för undersökning förrän idag så det har varit en väldigt jobbig vecka med ständigt snurrande tankar och pendlande mellan glimtar av hopp och förvissning om att det som fanns är borta.

Det är förstås en stor lättnad att ha svart på vitt hur det ligger till. Jag försöker ta till mig av vad läkaren och all annan information har sagt om att det är positivt att ha blivit gravid, hur vanligt det är med tidiga missfall och så vidare men just nu är jag bara trött av allt grubblande och ledsen, arg och besviken.

Men så tråkig :( ta det lugnt ett tag och ta hand om dig själv. Kram

Fy vad tråkigt, var ju i samma sits i höstas (men skulle varit i vecka 12 då) så jag vet känslan. Så himla trist. Visste det också egentligen men ville ändå tro.

Grattis!!!!!!

Om folk bara kunde testa tidigare. Dom fattar inte vad dom utsätter sånna känsliga och otåliga människor som mig för :crazy:

:D:D

TACK!!!

Ja stackars, stackars er :p :p Första gången efter missfallet som jag vet att vi prickade rätt så jag trodde det var för bra för att vara sant om det skulle ta sig men tydligen verkar vi iaf bli gravida lätt, känns betryggande iaf. Hoppas missfallet var en engångsgrej.

JA!!!

JAG FICK PLUSS!!! *hoppar och studsar som en tok*

2 minuter sedan och fortfarande i chock!

Nu hoppas vi att det får hålla i sig denna gången!

Grattis :) :)
Va skönt att det blev +

Själv har jag typ träningsvärk mellan benen, eller i äggledarna! Känns jätte skumt.. Kanske det beror på den galna ägglossningen :)

Beklagar verkligen. Var med om samma i våras, började blöda lite i v 12 och efter undersökning konstaterades att fostret dött redan i v 9. Kände mig (och känner mig fortfarande) totalt grundlurad. Värsta som hänt mig någonsin och jag har det fortfarande jobbigt efter det. Men nu sitter jag här med en sparkande bäbis i magen som förväntas komma i månadsskiftet feb/mars.
Håller tummarna för att du kommer igenom det bra och har stöttning av din man/sambo så ni orkar gå vidare.

Träningsvärken börjar släppa & har gått över i en stickande känsla när jag sträcker, böjer eller anstränger mig. Sitter jag stilla så maler det! Hoppas det varit en bra ägglossning & det nu gror :D
ca 1 vecka till bim, så lång väntan ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 104
Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
60 61 62
Svar
1 235
· Visningar
64 317
Senast: Fille
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 649
Senast: orkide
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
863
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V
  • Annonsera mera hundar 2